تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۲۰:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 58059

مهدی یزدانیمهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری که به تازگی با حکم رئیس سازمان سینمایی در این جایگاه قرار گرفته٬ دارای سابقه‌ای طولانی در مدیریت سینماست.

به گزارش سینماسینما٬ یزدانی روز سه‌شنبه بیست و سوم خردادماه با حکم محمدمهدی حیدریان به عنوان مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری منصوب شد. او از سه سال پیش تاکنون به عنوان مشاور عالی طرح و توسعه در خانه سینما فعال است و همچنین در دوره‌های سی و چهارم و سی و پنجم جشنواره جهانی فیلم فجر، معاونت اجرایی این رویداد را برعهده داشته است.

یزدانی از دهه ۶۰  مدیریت یا عضویت در هیأت مدیره اکثر مؤسسات مرتبط با معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد را با وجود تغییرات در مدیریت کلان این بخش برعهده داشته است. او همچنین در شوراهای تخصصی و دبیری بعضی از آنها از جمله کمیسیون اکران متشکل از نمایندگان صنوف تهیه و تولید، کارگردانان و سینماداران بیش از ۵ سال عضویت داشته است.

یزدانی به مدت ۷ سال مدیر عامل بنیاد یادگارهای فرهنگی (وابسته به سازمان میراث فرهنگی) بوده است که عمده فعالیت آن، ایجاد زیرساخت‌ها و بستری مناسب با ثبات حقوقی جهت فعالیت بخش خصوصی در حوزه معرفی و آموزش فراگیر میراث فرهنگی است.

مهدی یزدانی

یزدانی در حالی مسئولیت مدیرعاملی موسسه رسانه‌های تصویری را برعهده گرفته که در سال‌های ۸۲ تا ۸۵ نیز این مسئولیت را برعهده داشت. او در آن سال‌ها در جایگاه مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری بحث‌های پژوهشی مربوط به آرایش جدید رسانه‌ای مانند VOD را به پایان رساند. نتیجه این اقدام تبادل توافقنامه با شرکت مخابرات بود اما، به دلیل فراهم نبودن آمادگی کامل زیرساخت‌های مخابراتی و در اولویت قرار نگرفتن این موضوع در برنامه سازمان سینمایی از دستور کار خارج شد. این موضوع مغفول در سال‌های اخیر مجدداً به جریان افتاده است.

همچنین یزدانی تهیه‌کنندگی بیش از ۱۰ فیلم مستند را نیز به انجام رسانیده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها