بخشهایی از سکانس بازی میترا حجار و امیر مقاره در سریال جزیره به کارگردانی سیروس مقدم، حاشیهساز شد و واکنش های متفاوتی را در پی داشت.
به گزارش سینماسینما، آنچه مورد نقد مخاطبان قرار گرفته نحوه ادای دیالوگ توسط حجار است. کیوان کثیریان، روزنامهنگار، با انتشار ویدئویی از صحنه مورد اشاره، در صفحه اجتماعی خود نوشت:
«من تا حالا درباره سریالهای نمایش خانگی به چند دلیل مشخص اظهارنظر نکردم؛ این یکی ولی دیگر توهین آشکار به مخاطب و به هنر تصویر است. درباره کیفیت بسیار بسیار نازل فیلمنامه و کارگردانی و بازی نباید چیزی گفت. هیچ چیز. هیچ چیز.
حالا اینجا:
– بازیگر متن را حفظ نکرده.
– فیلمنامه رو روی میز جلوی روی ایشون گذاشتن.
– دیالوگ رو یادش میره، جاش میگه؛ خواهد خواست.
– زیرچشمی اما به طرز تابلویی به فیلمنامه نگاه می کنه.
– نفس عمیقی میکشه و دیالوگ توی فیلمنامه رو میگه.
– دوباره به فیلمنامه نگاه میکنه و بقیهش رو میگه. پیش خودش گفته لابد توی تدوین درستش میکنن و از نمای ریاکشن بازیگر مقابل استفاده میکنن
– چیزی به نام هنر بازیگری؟ اصول بازیگری؟ کشک.
– کارگردان؟ کات نداده. نه به خاطر بازی شگفتانگیز بازیگر و نه حتی به خاطر فراموش کردن و تکرار دیالوگ. اصلا متوجه شده؟ یا گفته ولش کن مردم فکر میکنن جزو بازیه.
– تدوینگر؟ اصلا متوجه نشده. لابد اون «آه» باعث شده فکر کنه اینم جزو بازیه.
– پلتفرم؟ لابد ندیده. مگه باید ببینه؟ اصلا مگه مهمه؟
– مخاطب؟ دیده، میبینه، میفهمه و رسوا میکنه.
– پلتفرمهای گرامی. لااقل اگه پول کلان میدین، یهطوری زحمت بکشین کنترل کیفی کنین. نه برای احترام به مخاطب. اقلا برای اینکه فحش نخورین و تمسخر نشین.
– دوستان بازیگر و کارگردان مگه اینهمه پول نمیگیرین؟
چرا اینقدر بیکیفیت و از سر سیری کار میکنین؟
همون نیمچه آبروتون که ظاهرا براتون مهم نیست.
فقط پول مهمه؟»


لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- نگاهی به کارنامه تلویزیونی فرامرز قریبیان؛ حضور در دهه هفتم
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





