تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۷:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32642

سردار ساجدی نیا رییس پلیس و فرمانده انتظامی تهرانفرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از دو میلیون حلقه لوح فشرده غیر مجاز و انهدام ۳۶ باند تکثیر و توزیع این اقلام در پایتخت خبر داد.به گزارش سینماسینما، سردار حسین ساجدی نیا با اشاره به اقدامات پلیس های تخصصی پایتخت که در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت صورت گرفته،اظهارکرد: با برنامه ریزی های کارشناسایی شده طرح جمع آوری محصولات ضد فرهنگی و برخورد با عرضه کنندگان و فروشندگان اینگونه محصولات در دستور کار پلیس های تخصصی قرار گرفت و ماموران  پلیس پایتخت با اقدام اطلاعاتی، رصد اقدامات مجرمانه افراد سود جو و فرصت طلب را آغاز کردند.

وی ادامه داد:‌در همین راستا با تلاش ماموران از ابتدای امسال تا کنون این مدت ۱۴۹۶ نفر که اقدام به فعالیت گسترده در این زمینه می کردند شناسایی و در عملیات های پلیسی پی در پی بازداشت شدند.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح سرکشی و بازدید نوبه ای از واحدهای صنفی خدمات رایانه ای،گیم نت ها،مراکز عمده عرضه و فروش  فیلم و بازی های رایانه ای و شرکت های توزیع و پخش سی دی و دی وی دی  کماکان ادامه دارد، گفت: در ۸ ماه نخست سالجاری ماموران پلیس پایتخت ضمن انهدام ۳۶ باند تکثیر و توزیع انواع لوح فشرده غیرمجاز ۲میلیون و ۵۹ هزار عدد لوح فشرده که تعداد کثیری از آن متضمن موضوعات غیر اخلاقی بود را کشف و ضبط کردند.

به گفته ساجدی نیا، کشف حجم انبوهی از انواع لوح های فشرده غیرمجاز حاصل تلاش مشترک همه ماموران در پلیس های تخصصی است بطوریکه ماموران پلیس راهور با سی دی فروشان در چهارراه ها و یا افرادی که اقدام به فروش سی دی های غیر مجاز می کنند برخورد و ماموران پلیس پیشگیری نیز در طرح امنیت محله محور سی دی های غیر مجاز را به صورت خرد جمع آوری می کنند.

وی ادامه داد: در تحقیقات و بازجوئی های صورت گرفته از سرشاخه های اصلی پرونده، ماموران متوجه شدند که متهمان سی دی و دی وی دی های غیرمجاز را به صورت غیر قانونی رایت و سپس آنها را به سطح بازار روانه می کردند و حتی در برخی از فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی نیز به فروش می رساندند.

وی افزود:در بین متهمان دستگیر شده افرادی که اقدام به تکثیر فیلم های ایرانی، فیلم های مستهجن و موزیک و ارسال این سی دی ها به سراسر کشور می کردند نیز شناسایی  شده اند که پس از اتمام تحقیقات مقدماتی همگی آنان به مقام قضایی معرفی شدند.

ساجدی‌نیا از کاهش تکثیر سی دی های غیر مجاز سال جاری خبر داد و افزود:خوشبختانه امسال شاهد کاهش تکثیر سی دی های غیر مجاز هستیم. همچنین پلیس تیم های ویژه ای را به منظور برخورد مستمر با تکثیر کنندگان غیر مجاز تشکیل داده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اولویت اصلی پلیس برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان بوده و با همکاری مردم و ارائه برنامه ریزی شاهد کاهش ناهنجاری ها و همچنین افزایش امنیت مطلوب در جامعه هستیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها