اعضای اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران با تشکیل کمیته رفع موانع تولید، در راستای مقابله با هرگونه مانع و سنگ اندازی بر سر راه تولید و ایجاد اشتغال در حوزه نمایش خانگی تلاش میکنند.
به گزارش سینماسینما، این اتحادیه بیانیهای را با توجه به اهمیت اشتغال از دیدگاه رهبری در سال ۱۴۰۱ و نامگذاری این سال به نام «تولید؛ دانشبنیان، اشتغال آفرین» آمادگی خود جهت کمک به تحقق شعار سال را اعلام داشته و از همه تشکلها دعوت میکند تا با تشکیل کمیته مشترک رفع موانع تولید و اشتغالزایی در نمایش خانگی، ضمن پیوستن به این پویش، در تشریک مساعی و نیل به این هدف والا ما را یاری رسانند.
متن این بیانیه بدین شرح است:
«در سالی که در ابتدای آن با واگذاری نظارت بر تولید آثار حرفهای به نهادی چون ساترا که هیچ ساز و کار اجرایی مشخصی برای خدمات رسانی به کسب و کارهای این حوزه ندارد آن هم در یک قانون بودجه یک ساله، انفعال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور پروانه آثار نمایش خانگی، تصویب مصوبهای مبهم در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر تعیین سقف برای معافیت مالیاتی فعالیتهای هنری، تعارض قوانین و مقررات در خصوص ضریب بیمه قرارداهای پیمان در تولید آثار هنری و تصویب و ابلاغ مقررات و ضوابط دست و پا گیر در حوزه تولید و نشر آثار تصویری، موانع بزرگی پیش پای تولیدکنندگان این حوزه قرار داد.
مراجع ذیصلاح نه تنها گامی در جهت مانع زدایی از تولید محصولات تصویری بر نداشتهاند بلکه سال گذشته را میتوان سال ایجاد مانع بر سر تولید آثار نمایش خانگی نامید.
از این رو اتحادیه تولیدکنندگان با تشکیل کمیته رفع موانع تولید و شروع مذاکراتی با کلیه ذینفعان این حوزه، تلاشی را در راستای مقابله با هرگونه مانع و سنگ اندازی بر سر راه تولید و ایجاد اشتغال در حوزه نمایش خانگی آغاز کرد که با همراهی تشکلهای ذینفع دیگر موفقیتهای مهمی را کسب نمود.
تثبیت معافیت مالیاتی فعالیتهای تولیدی بخش فرهنگ و هنر توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و توجه ویژه اعضای محترم شورای نگهبان به ایرادات وارده بر واگذاری نظارت بر همه مراحل تولید آثار حرفهای به ساترا، میسر نبود جز با اراده اعضای این اتحادیه و همراهی و کمک دیگر تشکلهای ذینفع.
اهمیت تولید و اشتغالزایی در وضعیت کنونی کشور تا آنجاست که رهبر بزرگوار انقلاب برای چندمین سال متوالی با انتخاب شعار تولید و اشتغالزایی، سال جدید را تحویل کردهاند.
هنر تولید محصولات تصویری، خلاقیتی نرم و هویت ساز است که در ابعاد مختلف و از دانشهای متفاوت برای تولید، تکمیل و عرضه این محصولات بهره میبرد.
در اقتصاد دیجیتال، محتوی تصویری به روز و قابل رقابت با نمونههای خارجی، شرط اول موفقیت و ایجاد اشتغال پایدار است.
تسهیل در صدور مجوزهای تولید و نشر محصولات تصویری، رفع موانع ایجاد شده توسط نهادهای موازی، ایجاد ثبات در ضوابط و مقررات و واسپاری امور به بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد میتواند موجب افزایش اشتغال پایدار و جذب سرمایه و افزایش صادرات غیر نفتی در این حوزه شود.
اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامههای تصویری ایران ضمن استقبال از نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید؛ دانشبنیان، اشتغال آفرین» آمادگی خود جهت کمک به تحقق شعار سال را اعلام داشته و از همه تشکلها، اصناف و گروههای ذینفع دعوت میکند با تشکیل کمیته مشترک رفع موانع تولید و اشتغالزایی در نمایش خانگی، ضمن پیوستن به این پویش، در تشریک مساعی و نیل به این هدف والا ما را یاری رسانند.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- اکران آنلاین «پیرپسر» متوقف شد
- بیانیه «پلتفرم شیدا» درباره ادعای مطرح شده؛ رفتار غیرحرفهای را نمیپذیریم
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش نماوا به مسدودی پس از عرضه سریال «سووشون»
- با حکم رئیس سازمان صداوسیما؛ رمضاننژاد رئیس جدید ساترا شد
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- اقدام اعتراضی فیلیمو نسبت به توقیف سریالش؛ انتشار ۳ قسمت نخست «تاسیان» در یوتیوب
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





