محمدرضا تخت کشیان تهیه کننده سریال «زخم کاری» در نشستی با ساترا بیان کرد که نمایش سیگار در سریال «زخم کاری» اشتباه بود و ما این انتقاد را میپذیریم.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نشست وحید فرهمند قائم مقام سازمان تنظیم مقررات صوت تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با حضور جمعی از تهیهکنندگان سریالهای شبکه نمایش برخط خانگی که امروز چهارشنبه ۲۸ مهر برگزار شد با حاشیههایی همراه بود. تهیهکنندگانی همچون محمدرضا تختکشیان، محمد شایسته، محمدحسین قاسمی، اسماعیل عفیفه، علی اسدزاده، علی سرتیپی، مصطفی احمدی، مصطفی کیایی و مهدی فرجی در این جلسه حضور داشتند.
قائم مقام رئیس ساترا در این نشست درصد مداخله این سازمان در محتوای آثار شبکه نمایش خانگی را حدود ۷.۳۸ درصد اعلام کرد و آسیب به ارزشهای نهاد خانواده، باورها و اعتقادات، ارزشهای انقلابی و ملی و گفتار نامناسب را از بیشترین مواردی دانست که در شاخصهای ارزیابی دبیرخانه محتوای حرفهای ساترا قابل توجه دانسته شدهاند.
تختکشیان با اشاره به این آمار گفت: آمار ارائه شده در خصوص میزان مداخله ساترا در محتوای سریالها نشان میدهد بیش از ۹۲ درصد از این محتوا مطابق قوانین این سازمان بوده که نشان دهنده شناخت تهیهکنندگان از چهارچوبها است.
وی با اشاره به دیدگاههای مخاطبان درباره سریال «زخم کاری» و انتقادشان به نمایش بیش از حد سیگار کشیدن شخصیتهای آن گفت: نمایش سیگار در سریال «زخم کاری» اشتباه بود و ما این انتقاد را میپذیریم. ما میخواهیم در چارچوبها کار کنیم و با آسیبهایی چون شبکههای ماهوارهای و سریالهای خارجی مقابله کنیم؛ پس باید برای این کار حمایت شویم و با تعامل با همدیگر تولید کنیم.
سرتیپی تهیهکننده نیز در بخشی از این نشست، «استقبال مردم از سریالهای نمایش خانگی به جای سریالهای خارجی» را از نقاط قوتی دانست که باید قدر آن را دانست.
قاسمی هم در این نشست گفت: تولید کشور ما نفت نیست، بلکه هنر است و برای مانع زدایی از صدور این هنر باید از هنرمندان حمایت کرد و اگر ساترا در این مسیر حرکت کند به مانع زدایی از تولید کمک کرده است.
عفیفه نیز با بیان سختیهای تولید سریال تلویزیونی در اوضاع اقتصادی کنونی گفت: ما در این شرایط تلاش میکنیم کار کنیم بدون اینکه اطمینانی به بازگشت سرمایه داشته باشیم.
فرجی، تهیه کننده هم در این نشست با تأکید بر اینکه ساترا نگاه حذفی به محتوا ندارد، گفت: بهترین روش برای ایجاد تعامل میان ساترا و سازندگان سریالهای شبکه نمایش آنلاین، روش برقراری گفتگو است.
وی گفت: ساختار باید به گونهای تعریف شود که سازندگان بتوانند با برقراری تعاملی سازنده با ساترا، ارتباط موثری برقرار کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- صدور مجوز برای ۴ طرح سریال نمایش خانگی
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- گرما و برنامه هفتم توسعه و رأی اعتماد مجلس به وزیر فرهنگ
- توضیح ساترا درباره حذف سکانسی از «در انتهای شب» چند روز پس از انتشار
- بازگشت جواد عزتی به خونبازی در «زخمکاری ۳»
- سینماسینما/ ستایش ناتوانی/ گفتوگو با میترا فراهانی درباره آخرین فیلم(های) گدار
- آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»؛ پخش فصل سوم پس از پایان «قطب شمال»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- سینماسینما/ هنر در حال انحلال در فرهنگ بزمی و تزئینی با مصرف داخلی است/ گفتوگو با ویکتور اریسه، کارگردان «چشمهایت را ببند»
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- زخم کاری بر پیکر هملت/ نگاهی به سریال «زخم کاری ۲»
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»