روابط عمومی سریال «بامداد خمار» در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی محمد داودی نویسنده فیلمنامه این سریال جوابیهای صادر کرد.
به گزارش سینماسینما، روابط عمومی سریال «بامداد خمار» در واکنش به یادداشت محمد داودی نویسنده سریال مبنی بر انصراف از حضور در این پروژه با عنوان «انصراف نویسنده «بامداد خمار» از حضور در پروژه/ نامم را حذف کنید»، جوابیه ای نوشته و درباره این قطع همکاری توضیحاتی ارائه داده است.
در این جوابیه آمده است:
«پیرو انتشار نامهای از سمت آقای محمد داودی، نویسنده فیلمنامه سریال «بامداد خمار»، که اقتباسی از رمان «بامداد خمار» است، مبنی بر انصراف ایشان از ادامه همکاری با پروژه، روابط عمومی این سریال، ضمن تکذیب تمامی ادعاهای مطرح شده، توضیحات زیر را به منظور شفافسازی هر چه بیشتر ارائه میدهد:
علیرغم صحبتهای طلبکارانهای که آقای داودی با گفتاری سخیف و غیرمحترمانه علیه عوامل سریال مطرح کردهاند، از ابتدای روزی که قرارداد همکاری با ایشان بسته شده، بارها درباره لزوم اعمال تغییرات در متن فیلمنامه صحبت شده و حتی در متن قرارداد با کارگردان، به ایشان (کارگردان) هم اجازه تغییرات در متن داده شده است. با توجه به این که خواستههای تیم سازنده مبنی بر وفادار بودن به اصل اثر «هیچگاه» تامین نشد، این موضوع بارها کاملا دوستانه و محترمانه با ایشان در میان گذاشته شد. اما نویسنده به جای همکاری و تعامل، بر ارائه نسخه خود پافشاری کرده و به اصول اولیه قرارداد پایبند نماند.
بدون شک با توجه به محبوبیت بسیار زیاد رمان «بامداد خمار»، نوشتن فیلمنامه اقتباسی از این رمان مستلزم تخصص و تسلط زیادی است که آقای داودی نه تنها در ۳ سال گذشته نگارش نهایی این فیلمنامه را به سرانجام نرساند، بلکه حتی با رفتارهای غیرحرفهای در پذیرش لزوم ایجاد تغییرات نشان داد روحیه حرفهای برای تعامل و ادامه کار ندارد.
این در حالی است که همه میدانند ساخت آثار سینمایی که از منابع ادبی اقتباس میشوند، حساسیت زیادی را میطلبد و نیازمند تعامل با کارگردان اثر و بارها بازنویسیست تا فیلمنامهای قوام یافته و در خور اثر ادبی نوشته شود. همچنین سیاست تیم سازنده از ابتدا تعهد به اصل رمان و بازتاب داستان اصلی در فیلمنامه بود اما متاسفانه نویسنده نظر کارگردان را تامین نکرد.
صراحتا اعلام میشود تغییرات محدود و جدیدی که در متن اعمال شده، به دلیل پایبندی به روح و چهارچوب رمان «بامداد خمار» و با توجه به اصول اقتباس انجام گرفته؛ تمامی ادعاهای آقای داودی در این مورد کذب محض است.
آقای داودی در حالی تمامی این ادعاهای خلاف واقع را مطرح کرده که بعد از تغییر تیم و اضافه شدن کارگردان جدید به پروژه، برای گفتوگو با ایشان تماس گرفته شده و تلاش تیم سازنده این بوده که بتواند با تعامل دوستانه به بهترین نتیجه ممکن برسد. اما آقای داودی به جای رفتار حرفهای و همکاری با کارگردان پروژه، به شکلی مبتدی، برخوردی کاملا غیرمحترمانه و تاسفبار داشتهاند. این شرایط در حالی همواره وجود داشته که دی ماه سال گذشته با اصرار ایشان و فضاسازی مسمومی که برای کارگردان سابق ایجاد کرده بود، پیشنهاد انجام کارگردانی این اثر توسط خود را نیز مطرح کرد. این پیشنهاد به دلایل کیفی و همچنین نداشتن صلاحیت تکنیکی و فنی از سمت تیم تهیه و تولید مورد موافقت قرار نگرفت؛ ایشان هم از همان زمان راه هر گونه تعامل و همکاری را به صورت کاملا غیرحرفهای بستند.
در نهایت، ضمن اظهار تاسف از رفتار و صحبتهای به شدت غیرمحترمانه صورت گرفته توسط ایشان، که در شان اهالی فرهنگ و هنر نیست، روابط عمومی پروژه سریال علیرغم میل باطنی برای پاسخگویی به ادعاهای خلاف واقع مطرح شده، صرفا به دلیل حمایت از عوامل محترم این پروژه خود را موظف به ارائه توضیحات فوق دانست. لازم به ذکر است که با توجه به ادعاهای کذب مطرح شده از سوی آقای محمد داودی، طبعا حق شکایت از ایشان محفوظ است.»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه