آنتونی هاپکینز با بازی در «چشمان در درختان» بار دیگر جلوی دوربین میرود.
به گزارش سینماسینما، آنتونی هاپکینز بازیگر برنده جایزه اسکار پس از آخرین باری که در فیلم «آخرین جلسه فروید» در نقش زیگموند فروید جلوی دوربین رفت، اینک قرار است در «چشمهان در درختان» بازی کند. این فیلم اقتباسی از رمان کلاسیک «جزیره دکتر مورو» نوشته اچ جی ولز است و به کارگردانی تیموتی وودوارد جونیور ساخته میشود.
در این فیلم، هاپکینز ژنتیکدانی را به تصویر میکشد که پس از اینکه دولت بودجه تحقیقات او را متوقف کرده، منزوی شده است. بعدها، ۲ فیلمساز مشهور و خدمهشان سفری اکتشافی را آغاز میکنند، اما درمییابند که گشت و گذارشان به نبردی برای بقا نه تنها برای خودشان، بلکه برای کل نسل بشر تبدیل شده است.
«جزیره دکتر مورو»، یک اثر علمی تخیلی مهم است که سال ۱۸۹۶ منتشر شد و الهامبخش بسیاری از اقتباسهای سینمایی در طول سالها بوده و «جزیره ارواح گمشده» در سال ۱۹۳۲ و «جزیره دکتر مورو» در سال ۱۹۷۷ با بازی برت لنکستر از جمله فیلمهای اقتباسی هستند که از این رمان ساخته شدهاند. مشهورترین این اقتباسها فیلمی به همین نام در سال ۱۹۹۶ با بازی مارلون براندو و وال کیلمر است که با توجه به مسایل مربوط به بازیگران، آب و هوا و بودجه، یکی از ناموفقترین تولیدات تاریخ سینما باقی مانده است.
فیلمنامه «چشمان در درختان» را بی هریسون اسمیت نویسنده «جایی که چیزهای ترسناک وجود دارند» و مایک منینگ نویسنده «پسر جنوب» نوشته اند.
هاپکینز که چند سال پیش دومین اسکار خود را برای بازی در نقش پدر اولیویا کولمن در فیلم «پدر» ساخته فلوریان زلر دریافت کرد، در فیلم بعدی زلر به نام «پسر» و درام «آرماگدون» جیمز گری هم بازی کرده است. در فیلم بعدی او «یک زندگی» جیمز هاوز که امسال به نمایش درمیآید وی در نقش سر نیکلاس وینتون، دلال بریتانیایی سهام که بیش از ۶۰۰ کودک را از چکسلواکی اشغال شده توسط نازیها در ماههای منتهی به جنگ جهانی دوم نجات داد، دیده می شود. این فیلم که در جشنواره تورنتو ۲۰۲۳ برای اولین بار دیده شد، در بهار پیش رو اکران می شود.
وودوارد کارگردان برنده جایزه امی و جوایز دیگر برای سریال «استودیو سیتی»، سازنده کمدی ترسناک «تا وقتی که مرگ ما را از هم جدا کند»، فیلم ترسناک «تماس» و وسترن «بیگانه» بوده است.
منبع: مهر به نقل از ددلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- در پی آتشسوزیهای گسترده در لسآنجلس؛ کدام سلبریتیهای هالیوودی خانهشان خاکستر شد؟
- هفته پایانی فیلسوف/ نگاهی به فیلم «آخرین جلسه فروید»
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- اعترافات آنتونی هاپکینز در تولد ۸۵ سالگی
- اهداکنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- بیزمان و بیمکان
- هذیان یک ذهن مغشوش؟!/ نگاهی به فیلم «پدر»
- من به چنگیز جلیلوند رای میدهم!
- هزارتوی گُنگ روحی آنتونی؛ طوفانزده و طاقتفرسا
- زین عمرِ به تعجیل دوان سوی زوال/ نگاهی به فیلم «پدر»
- اسکاری برای همه رنجکشیدههای گیتی/ درباره دو بازیگر برنده اسکار
- اسکار ۲۰۲۱، کم بینندهترین مراسم تاریخ آکادمی
- مرور فیلمهای «آنتونی هاپکینز» در تلویزیون
- برندگان بفتا ۲۰۲۱ معرفی شدند/ «سرزمین آوارگان» برنده بزرگ مراسم
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





