آکادمی اسکار اعلام کرد که بهترین فیلم از نگاه مردم را از طریق توئیتر انتخاب و در مراسم اعطای جوایز ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد.
به گزارش سینماسینما، امسال تنها اعضای آکادمی دست به انتخاب فیلمهای خود در جوایز اسکار نمیزنند و از دوشنبه (۱۴ فروریه ) کاربران شبکه اجتماعی توئیتر نیز میتوانند بهترین فیلم اکران شده در سال ۲۰۲۱ را معرفی کنند، صرف نظر از این که این فیلم در جوایز اسکار حضور دارد یا خیر.
آکادمی اسکار فیلمی که بیشترین آرای مردمی را کسب کرده باشد، در جریان مراسم اعطای جوایز روز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (بامداد دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱) معرفی خواهد کرد.
توئیتر همچنین اعلام کرده سه نفر از کسانی که از تاریخ ۱۴ فوریه تا ۳ مارس (۲۵ بهمن تا ۱۲ اسفند) در نظرسنجی انتخاب بهترین فیلم از نگاه مخاطبان اسکار شرکت کنند به قید قرعه انتخاب خواهند شد و به همراه میهمانان خود به صورت رایگان و بدون هیچ هزینهای به لس آنجلس سفر میکنند و در مراسم ۲۰۲۳ یکی از جوایز اسکار را اعطا خواهند کرد.
آکادمی اسکار در سال ۲۰۱۹ قصد داشت شاخهای تحت عنوان بهترین فیلم از نگاه مردم ایجاد کند تا از این طریق بتوانند مخاطبان بیشتری را برای مراسم اسکار جذب کند اما با مخالفت جدی منتقدان و اعضای آکادمی این طرح عملی نشد و از آن زمان تاکنون نیز دوباره مطرح نشده است.
گرچه انتخاب فیلم منتخب مردمی از طریق کاربران توئیتر شاخه رسمی از جوایز اسکار محسوب نمیشود اما فرصتی برای سینمادوستان است که نظر خود را درباره بهترین فیلمهای سال اعلام کنند، بویژه فیلمهایی چون «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» که در هیچ بخش نامزد نیستند.
منبع: ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





