آکادمی اسکار پس از بررسی اعلام کرد که نامزدی «آندره آ ریسبرو» برای فیلم «به لزلی» در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن، لغو نخواهد شد.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر بریتانیایی برای بازی در درام کمهزینه و مستقل «به لزلی» پس از کمپین لحظه آخری از سوی افراد مشهور از جمله «کیت وینسلت» و «گوئینت پالترو»، به شکل شگفتانگیزی در میان نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن امسال قرار گرفت و پس از آن برخی اتهامات درباره استفاده از تاکتیکهای ناعادلانه از سوی تیم تبلیغاتی این فیلم موجب شد آکادمی ضمن بررسی این موضوع به بازنگری داخلی رویههای انتخاباتی بپردازد.
آکادمی اسکار پس از بررسی نامزدی پر حرف و حدیت «رینسبرو» در بیانیهای اعلام کرد: «بر اساس بررسی آکادمی، فعالیت مورد بحث، به سطحی نمیرسد که نامزدی فیلم لغو شود. با این حال، تاکتیکهای رسانههای اجتماعی و کمپین تبلیغاتی که باعث نگرانی شده را دریافتهایم و این مسائل مستقیماً با طرفهای مسئول رسیدگی میشود».
در مقالهای در لس آنجلس تایمز، ادعا شد که کارگردان این فیلم یعنی «مایکل موریس» و همسرش با بسیاری از دوستان مشهور تماس گرفتند تا از آنها برای حمایت از این فیلم در رسانههای اجتماعی درخواست کنند و بسیاری از توییتهای حاصل حاوی عبارات مشابه برای پیشبرد فیلم بودند. با این حال، هیچ یک از افراد حامی فیلم از اعضای آکادمی نیستند.
بیانیه آکادمی اضافه کرد: «هدف از مقررات تبلیغاتی آکادمی تضمین فرآیندی منصفانه و اخلاقی در جوایز است که از ارزشهای اصلی آکادمی هستند. با توجه به این بررسی، روشن است که اجزای مقررات باید برای کمک به ایجاد چارچوبی بهتر برای کمپینهای تبلیغاتی محترمانه، فراگیر و بیطرفانه روشن شوند. این تغییرات پس از این چرخه جوایز ایجاد خواهد شد و با اعضا به اشتراک گذاشته خواهد شد. آکادمی در تلاش است تا محیطی را ایجاد کند که در آن آراء صرفاً بر اساس شایستگیهای هنری و فنی فیلم ها و دستاوردهای واجد شرایط باشد».
«آندرهآ ریسبرو» در کنار «کیت بلانشت»، «آنا د آرماس»، «میشل ویلیامز» و «میشل یئو» در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن نامزد کسب جایزه است. «پیتر بردشاو» منتقد ارشد گاردین، نقشآفرینی «ریسبرو» را در این فیلم ستوده است اما بنظر نمیرسد با توجه به حواشی پیرامون این بازیگر شانسی برای کسب جایزه اسکار داشته باشد. «کیت بلانشت» برای فیلم «تار» و «میشل یئو» برای فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» شانسهای اصلی این شاخه هستند.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





