سینماسینما، پاریس- محمد حقیقت
سناریست فیلم برنده نخل طلا و برنده اسکار فیلمنامه، تازهترین فیلم خود را میسازد.
سینمای فرانسه همچنان فعال و پرانرژی به کار خود ادامه می دهد. فیلمساز و سناریست چهل و چهار ساله و مشهور فرانسوی آرتور هراری Arthur Harari، آخرین پلان های فیلم جدید خود به نام «ناشناس» را به اتمام رساند و به زودی مونتاژ آن را آغاز میکند.
وی که به همراه همسرش ژوستین تریه، سناریو «آناتومی یک سقوط» را نوشته بود و جوایز بهترین فیلمنامه آکادمی فیلم اروپا، بهترین سناریو اوریژینال در اسکار و بفتا و غیره را به دست آورده بود، فیلمبرداری سومین فیلم بلند خود را در مقام کارگردان و سناریست در پاریس به اتمام رساند.
وی این بار با برادرش لوکا هراری سناریو «ناشناس» را نوشته است. در گفتگوی خودمانی که با او در ماه فوریه امسال داشتم، ماجرای فیلم جدیدش را برایم چنین تعریف کرده بود: «داوید یک عکاس سی ساله در یک شب نشینی که از طریق یک ایمیل به آن دعوت شده بود شرکت می کند. در آنجا در بین افراد چشمش به زنی می افتد که نمی تواند از او چشم بردارد. از آن لحظه زندگی اش منقلب می شود و فردا صبح که بیدار میشود، خود را در جسم آن زن ناشناس می بیند.» خود کارگردان به تازگی در این باره گفته : «این فیلم ترکیبی از وقایع واقعی روزانه، اثری فانتزی، یک پرسش کنجکاوی برانگیز، یک ملودرام و یک رویای بیدارکننده است.» در اینجا همه این ها رقم خورده است و کنجکاوی حد و مرزی ندارد.
برادر این فیلمساز لوکا که نویسنده داستان های مصور است، به تازگی جایزه بهترین کتاب باند دسینه (داستان های مصور) را دریافت کرده است.

در فیلم « ناشناس» بازیگران مشهور فرانسه از جمله له ا سیدو، نیل شی ندر، ویکتور بوا و غیره بازی کرده اند. این فیلم قرار است در سال ۲۰۲۶ به نمایش عمومی درآید و چه بسا در جشنواره کن آنرا مشاهده خواهیم کرد.
آرتور حراری قبلا، با فیلم دوم خود، «اونادا: ۱۰ هزار شب در جنگل» در افتتاحیه نوعی نگاه جشنواره کن شرکت کرده و توجه ها را جلب کرده بود و جایزه سزار و لویی دولوک را هم بدست آورده بود. او جدا از سناریو نویسی، بازیگر توانایی هم هست که در بیش از ۱۵ فیلم بازی کرده و نقش مهمی در سناریو «آناتومی یک سقوط» که با همکاری همسرش نوشته، داشت. این فیلم در دنیا بسیار ستایش شد و ۹۹ جایزه بین المللی از جمله اسکار بهترین سناریو اوریژینال را هم برایش به ارمغان آورد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





