نبرد بیپایان درباره فیلمهای ابرقهرمانی این بار از سوی جیمز گان و در انتقاد از نظرهای مارتین اسکورسیزی از سر گرفته شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، جیمز گان سازنده فیلمهای «محافظان کهکشان» و «جوخه خودکشی» که با اقتباس از کتاب های مصور ساخته شدهاند هرگز از دادن پاسخهای صریح و مستقیم به خبرنگاران ابایی ندارد و چنین پاسخهایی در صنعت سرگرمی هالیوود تقریبا کمیاب هستند.
وی دیروز (چهارشنبه) در مصاحبهای پادکستی درباره فیلمهای ابرقهرمانی به اظهارنظر چهرههایی چون مارتین اسکورسیزی پاسخ داد. اسکورسیزی با اظهارات مشهورش که پاییز سال ۲۰۱۹ و در حالی که در حال معرفی فیلم جدیدش «ایرلندی» بود فیلمهای ابرقهرمانی مارول را به شهر بازی تشبیه کرده و گفته بود این فیلمها سینما نیستند، سروصدای زیادی به پا کرد.
گان هم مانند خیلی از چهرههای صنعت سرگرمی آن زمان درباره سخنان اسکورسیزی اظهار نظر کرده و در توییتی گفته بود: خشمگین شدم وقتی مردم بیآنکه «آخرین وسوسههای مسیح» را ببینند به انتقاد از آن پرداختند. حالا هم متاسفم که او هم دارد فیلمهای مرا به همین شکل قضاوت میکند. وی همچنین افزوده بود اسکورسیزی یکی از پنج فیلمساز زنده محبوبش است.
گان اکنون در معرفی فیلم جدیدش «جوخه خودکشی» گفته است: او دارد فیلمهایش را در سایه مارول تولید میکند و با انتقاد از مارول اسکورسیزی سعی دارد توجه رسانه را به فیلمش جلب کند زیرا آنقدر که او دلش میخواهد در رسانهها به فیلمهای وی توجه نمیشود.
با این حال گان بار دیگر سبک اسکورسیزی را به عنوان یک فیلمساز تحسین کرد و گفت با بخشی از حرفهای این کارگردان کهنهکار که میگوید فیلمهای بیاحساس، بیروح و بزرگی وجود دارند که بازتابدهنده آنچه که باید اتفاق بیفتد نیستند، موافق است.
وی دوباره در صحبت با این پادکست افزود که به نظرش اسکورسیزی شاید بزرگترین فیلمساز زنده دنیا باشد، اما در عین حال با این نظرش که میگوید فیلمهایی که با اقتباس از کتابهای کمیک ساخته میشود سینما نیستند، موافق نیست.
نبرد بیپایان در این باره به نظر میرسد تا زمانی که هنوز در هر ۲ طرف احساسات زیادی وجود دارد ادامه داشته باشد اما شاید نظر مردم چیز دیگری باشد و آنها اساسا موافق باشند که بسیاری از فیلمهای ابرقهرمانی (البته نه همه آنها) به عنوان آثار صرفا تجاری قابل توجه هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- «سوپرمن»؛ سقوط بزرگ ابرقهرمان/ ماجرای یک اسطورهی خسته از سی.جی.آی
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار؛ «سوپرمن» صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- رییس استودیوهای مارول: هیچ فیلم ابرقهرمانی بدون فیلمنامه کامل تولید نمیشود
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





