نوزدهمین و آخرین فیلم بخش مسابقه رسمی هفتادمین جشنواره فیلم کن روی پرده رفت.
به گزارش سینماسینما، روز شنبه فیلم «تو هیچوقت واقعاً اینجا نبودی» (You Were Never Really Here) تازهترین ساخته لین رمزی کارگردان اسکاتلندی به نمایش درآمد و با استقبال فراوان روبرو شد.
این فیلم با بازی واکین فینیکس و الساندرو نیولا، یکی از ۱۹ رقیب جایزه اصلی جشنواره کن امسال است که برندگان آن امشب در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی میشوند.
داستان «تو هیچوقت واقعاً اینجا نبودی» درباره یک سرباز کهنهکار است که زندگی خود را وقف مبارزه با قاچاق انسان کرده است. وقتی عملیات نجات در یک فاحشهخانه از کنترل خارج میشود، او گیر یک سیاستمدار قدرتمند نیویورکی میافتد. این فیلم تولید مشترک بریتانیا، آمریکا و فرانسه است.
«تو هیچوقت واقعاً اینجا نبودی» در آخرین نظرسنجی نشریه بریتانیایی اسکرین از ۱۱ منتقد بینالمللی در مجموع نمره ۳٫۱ به دست آورده است. چهار منتقد شرکتکننده در نظرسنجی به فیلم چهار ستاره دادهاند. در این نظرسنجی فیلم روسی «بدون عشق» (Loveless) به کارگردانی آندری زویاگینتسف با ۳٫۲ امتیاز پیشتاز است. این دو فیلم بیش از هر فیلم دیگر بخش مسابقه رسمی مورد توجه منتقدان حاضر در کن قرار گرفتند.

پیش از این سه فیلم دیگر رمزی در جشنواره کن روی پرده رفته است، از جمله «باید درمورد کوین صحبت کنیم» که در ۲۰۱۱ در بخش مسابقه اصلی نمایش داده شد.

روز شنبه همچنین «بر مبنای یک داستان واقعی» (Based On A True Story) تازهترین ساخته رومن پولانسکی در کن نمایش داده شد. این فیلم یکی از پنج فیلم بخش خارج از مسابقه جشنواره کن ۲۰۱۷ بود که در بخش رسمی جشنواره نمایش داده شدند.

امانوئل سینیه بازیگر فرانسوی و همسر پولانسکی و ایوا گرین دیگر بازیگر فرانسوی در تریلر روانشناختی «بر مبنای یک داستان واقعی» بازی میکنند. داستان درباره یک نویسنده (سینیه) است که زنی وسواسی (گرین) زندگی و ذهن او را به خطر میاندازد.

اولیویه آسایاس کارگردان و فیلمنامهنویس فرانسوی که سال پیش برای درام فراطبیعی «خریدار خصوصی» با بازی کریستن استوارت برنده جایزه بهترین کارگردان جشنواره فیلم کن شد، فیلمنامه «بر مبنای یک داستان واقعی» را با همکاری پولانسکی نوشته است.

این فیلم فرانسویزبان با اقتباس از رمان تحسینشدهای به همین نام به قلم دلفین دو ویگا ساخته شده است که سال ۲۰۱۵ منتشر شد و جایزه رنودو و جایزه Goncourt des Lyceens را دریافت کرد.

پولانسکی همراه ستارههای فیلم خود همینطوری تعدادی از عوامل سازنده از جمله آسایاس و الکساندر دپلا آهنگساز در مراسم فرش قرمز فیلم “بر مبنای یک داستان واقعی” حضور داشتند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- با رضایت طرفین/ محاکمه جدید پولانسکی در آمریکا حل و فصل شد
- رومن پولانسکی در فرانسه محاکمه میشود
- «کاخ» پولانسکی در ونیز اقبال پیدا نکرد/ یک کمدی سیاه که خنده نگرفت
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- شیطان؛ بازیگر نقش اول غرب/ چرا تصویر ابلیس در سینمای جهان این همه تکرار میشود؟
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- حمایت قربانی تجاوز از کارگردان متجاوز
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- پولانسکی پشت درهای جشنواره برلین
- بازبینی پرونده تجاوز پولانسکی پس از ۴۵ سال
- مبارز واقعی خیر و شر جهان فانی/ درباره کتاب «بچهای که عاشق تنفر داشتن از او هستید»
- زمان پردهها را کنار خواهد زد/ نگاهی به فیلم «کشتار»
- زنی قدرتمند که صحنه را تصاحب میکند/ نگاهی به فیلم «ونوس در پوست خز»
- کارآگاهان سینمایی (بخش هشتم)/ داستان یک زندانی ترفیع مقام گرفته/ ژرژ پیکار در «افسر و جاسوس»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





