تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ۱۴:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192730

سینماسینما، پاریس: در بین فیلم‌های هنروتجربه که توسط فیلمسازان ایرانی تاکنون بر پرده سینماهای فرانسه آمده‌اند، فرمونت، چهارمین ساخته بابک جلالی، از موفقیت بی نظیری برخوردار شده که راه را برای آثار بعدی او بسیار همواره خواهد کرد.

این فیلم که از ششم ماه دسامبر به پرده آمده، در پنج روز اول نمایش خود توانست تعداد ۱۰۱۴۳ تماشاگر فرانسوی را به سینماها بکشاند و در جدول فروش طی ۵ روز اول نمایش در «رده نهم» قرار گرفت.

فیلم فرمونت، به زبان افغانی و انگلیسی در امریکا به شکل سیاه و سفید با ریتمی بسیار آرام و سر راست ساخته شده است. از بین ۲۱ فیلم جدید اکران شده، هشت فیلم بالای جدول فروش، همگی از امریکا، فرانسه و ایتالیا هستند که با تبلیغات بسیار به اکران شده‌اند.

یکی از نکاتی که به فروش فیلم بابک جلالی کمک شایان کرده، اول نقدهای بسیار خوب در رسانه‌های فرانسه است و دوم اینکه، تماشاگرانی که در روزهای اول آنرا دیده بودند، دیگران را نیز تشویق به دیدن آن کرده و به فروش فرمونت، کمک کرده‌اند.

این فیلم از چهارشنبه ۶ دسامبر به پرده رفت. در مورد حضور فیلمهایی از سینماگران ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۳ می‌توان به اینها اشاره داشت: شوالیه تاریکی (عماد ال ابراهیم دهکردی)، درب (هادی محقق)، پری آبادان (سپیده فارسی)، تفریق (مانی حقیقی)، شهر خاموش و  دشت خاموش هر دو از احمد بهرامی به پرده رفته بودند که پرفروش‌ترین آنها، تفریق از مانی حقیقی بود.

قبلا در جدول پخش کنندگان برای سال ۲۰۲۳ فیلم دشمن (میلاد عالمی) با بازی پیمان معادی هم در برنامه قرار داشت که در ماه سپتامبر پخش شود اما این فیلم تا آخر سال بنمایش در نخواهد آمد، گویا نمایش آن به سال آینده موکول شده است. همچنین قرار بود فیلم « شکرا» محصول سوریه و ایتالیا با بازی، شهاب حسینی، هم به پرده بیاید، اما فعلا تار یخ جدیدی برای نمایش آن در جدول پخش دیده نمی‌شود. به‌زودی قرار است جدول فیلم‌هایی که نیمه سال ۲۰۲۴ بنمایش در خواهند آمد منتشر شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها