استیون سودربرگ ساخت دنباله فیلم سینمایی «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی دیوید فینچر را تائید کرد.
به گزارش سینماسینما، چندی پیش و در خبری غیرمنتظره که ابتدا تصور میشد یک شوخی اول آوریل باشد، تأیید شد که دیوید فینچر در همکاری با برد پیت در حال ساخت دنبالهای برای فیلم تحسینشده «روزی روزگاری در هالیوود» (۲۰۱۹) به نویسندگی کوئنتین تارانتینو برای نتفلیکس است؛ اتفاقی که حتی فیلمسازان نزدیک به این پروژه را شگفتزده کرده است.
با انتشار خبر ساخت دنبالهای برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» با همکاری دوباره برد پیت و دیوید فینچر، بسیاری آن را جدی نگرفتند؛ چرا که این خبر در روز اول آوریل (روز دروغ آوریل) منتشر شد. اما به گفته استیون سودربرگ، یکی از دوستان نزدیک فینچر، این پروژه واقعی است و مراحل پیشتولید خود را طی میکند.
سودربرگ در گفتوگو با بیزنس اینسایدر گفت: برد پیت و دیوید فینچر همیشه دنبال پروژهای برای همکاری مجدد هستند. در این مورد، کوئنتین (تارانتینو) تصمیم گرفت خودش این دنباله را نسازد. برد از او اجازه خواست تا فیلمنامه را به دیوید نشان دهد، و وقتی دیوید آن را خواند، گفت: «بزن بریم!»
اما نکتهای که حتی برای سودربرگ نیز غیرمنتظره بود، موافقت تارانتینو با واگذاری پروژه بود. او گفت: «چیزی که شگفتزدهام کرد، میزان انعطافپذیری تارانتینو بود.»
طبق گمانهزنیها در هالیوود، تارانتینو که گفته قصد دارد با ساخت دهمین فیلم خود بازنشسته شود، علاقهای نداشت که فعالیت حرفهایاش را با یک دنباله به پایان برساند. به همین دلیل تصمیم گرفت تنها نویسنده پروژه باشد و کارگردانی را واگذار کند.
این دنباله، تمرکز خود را بر روی شخصیت کلیف بوث (با بازی برد پیت) قرار داده و احتمال حضور لئوناردو دیکاپریو در نقش کوتاهی از ریک دالتون وجود دارد. در نسخه اصلی فیلم، پیت برای ایفای نقش کلیف بوث، موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد.
این پروژه ادامهای بر همکاریهای موفق پیشین فینچر و پیت محسوب میشود. آنها پیش از این در فیلمهای مطرحی همچون «هفت» «باشگاه مشتزنی (۱۹۹۹)، ، «(۱۹۹۵) و «مورد عجیب بنجامین باتن» (۲۰۰۸) با یکدیگر همکاری کرده بودند.
سودربرگ که از مدتها قبل از آغاز پروژه مطلع بوده، میگوید: «میدانستم که این خبر مهمی است. در واقع، تعجب کردم که چرا افشای این موضوع اینقدر طول کشید. اما حالا دیگر رسمی است: این پروژه در حال انجام است و بهزودی وارد مرحله تولید میشود.»
فیلم اصلی «روزی روزگاری در هالیوود» اثری بود تحسینشده از تارانتینو که به حال و هوای هالیوود دهه ۶۰ میلادی و تغییرات فرهنگی آن پرداخته بود. این فیلم در زمان اکرانش با استقبال گستردهای روبهرو شد و جوایز بسیاری بهدست آورد.
حالا با حضور چهرههایی چون فینچر و پیت، و فیلمنامهای از تارانتینو، انتظار میرود دنباله این فیلم نیز یکی از بحثبرانگیزترین و پرطرفدارترین آثار نتفلیکس در سال پیش رو باشد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با بازی برد پیت؛ دیوید فینچر «کلیف بوث» را کارگردانی میکند
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- با تمدید ۳ ساله قرارداد؛ همکاری دیوید فینچر با نتفلیکس در قالب ۴ پروژه ادامه دارد
- با «بیگانگان در قطار»؛ دیوید فینچر فیلم هیچکاک را بازسازی میکند
- سفر در میدان خطر/ نگاهی به فیلم «آدمکش» ساخته دیوید فینچر
- دیوید فینچر از هالیوود خواست زودتر به کار برگردد/ سینما نمیمیرد
- راهنمای علمی تخیلی دیدن فیلم ترسناک
- در صورت موافقت دیوید فینچر؛ نتفلیکس نسخه آمریکایی «بازی مرکب» را میسازد
- زمان نمایش فیلم بعدی دیوید فینچر اعلام شد/ همه چیز درباره «قاتل»
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- گفتوگو با استیون سودربرگ و زوئی کراویتز درباره «کیمی»/ چرا به تکنولوژی مشکوک هستیم
- سورپرایز بزرگ سودربرگ برای جشنواره تورنتو
- برمبنای فیلمنامهای به قلم اد سالمون؛ استیون سودربرگ سریال میسازد
- فیلم جدید سودربرگ در جشنواره ترایبکا دیده میشود
- اسکار ۲۰۲۱ به روایت تصویر
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





