بر اساس آمار و ارقام اولیه، شمار بینندگان تلویزیونی مراسم اسکار ۲۰۲۱ با ۵۸ درصد کاهش در مقایسه با آمار سال گذشته رو به رو شده است.
به گزارش سینماسینما، مراسم نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار روز گذشته تحت تاثیر بحران جهانی کرونا با دو ماه تاخیر و با شکلی متفاوت از سال های گذشته در شهر لس آنجلس برگزار شد و در حین برگزاری این جایزه نیز حدس زده میشد که با کم بینندهترین مراسم در تاریخ بیش از ۹ دهه جوایز آکادمی رو به رو خواهد بود.
بر اساس آمار اولیه منتشر شده، مراسم اسکار ۲۰۲۱ را ۹.۵۸ میلیون نفر ار طریق شبکه تلویزیونی «ABC» تماشا کردند که در مقایسه با ۲۳.۶۵۴ میلیون نفری اسکار ۲۰۲۰ از کاهش ۵۸ درصدی مخاطبان این جوایز حکایت دارد.
ریزش چشمگیر مخاطبان تلویزیونی تنها منحصر به مراسم اسکار نمی شود و پیش از این جوایز موسیقی گرمی با ۵۱ درصد، جوایز سینمایی گلدن گلوب با ۶۲ درصد و جوایز انجمن بازیگران آمریکا ۵۲ درصد کاهش مخاطب را به ثبت رسانده اند.
«استیون سودربرگ» به همراه «استیسی شر» و «جس کالینز» تهیهکنندگان مراسم نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار را در ایستگاه قطار یونیون استیشن لس آنجلس به عنوان سالن اصلی بر عهده داشتند و تعداد کمی از افراد شامل نامزدها و میهمانان آنها در مراسم به صورت حضوری شرکت داشتند.
آکادمی اسکار این فرصت را داشت تا تغییراتی اساسی در نحوه برگزاری جوایز امسال ایجاد کند اما از این فرصت به خوبی استفاده نکرد و این مراسم چهار ساعته و کسل کننده با نقاط ضعفی همراه بود که از آن جمله می توان به عدم پخش کلیپ مرتبط با نامزدها در اکثر شاخه ها اشاره کرد.
همچنین ابتکار تهیه کنندگان اسکار ۲۰۲۱ در عدم معرفی برنده بهترین فیلم به عنوان آخرین جایزه نیز جواب نداد و مراسم اسکار با اعلام برندگان بهترین بازیگر زن و مرد نقش اصلی و بدون هیجان کافی به کار خود پایان داد.
برگزارکنندگان مراسم اسکار از محتوای درون پاکت های اعلام برندگان مطلع نیستند و از آنجا که تصور می کردند «چادویک بوزمن» بازیگر درگذشته آمریکایی به احتمال بسیار زیاد برنده شاخه بهترین بازیگر مرد است تصمیم گرفته بودند نام او به عنوان آخرین برنده شب اعطای جوایز از پاکت خارج شود تا پایان بخش مراسم اسکار ۲۰۲۱ ادای احترامی به این بازیگر فقید باشد اما بر خلاف قریب به اتفاق پیش بینی ها «آنتونی هاپکینز» که در مراسم نیز حضور نداشت برای بازی در فیلم «پدر» موفق به کسب دومین جایزه اسکار خود شد و «واکین فینیکس» به نیابت از او این جایزه را دریافت کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





