مارتین اسکورسیزی پس از ملاقات با پاپ اعلام کرد فیلم دیگری درباره عیسی مسیح میسازد.
به گزارش سینماسینما، اسکورسیزی که یکی از اصلیترین کارگردانهای کاتولیک سینما است، با فیلم «آخرین وسوسه مسیح» در سال ۱۹۸۸ خشم کاتولیکهای جهان را برانگیخت.
حالا گزارشها حاکی از آن است که اسکورسیزی ممکن است پس از حماسه جنایی تحسین شدهاش درباره کشتار سرخپوستان آمریکا در دهه ۱۹۲۰ به سراغ فیلم دیگری درباره عیسی مسیح برود.
اسکورسیزی که تازه با استقبال پرشور از «قاتلان ماه کامل» در جشنواره فیلم کن روبهرو شد، اکنون در ایتالیا است تا در رویدادهای مذهبی و سینمایی حضور پیدا کند.
این کارگردان ۸۰ ساله شنبه در کنفرانسی در واتیکان گفت: من به درخواست پاپ از هنرمندان به تنها روشی که میدانم پاسخ دادهام؛ با نوشتن فیلمنامهای برای فیلمی درباره عیسی مسیح.
وی افزود: در شرف ساختن فیلم آن هستم.
نمایندگان اسکورسیزی به گاردین گفتند اطلاعات بیشتری درباره این پروژه ندارند و همه چیز همان است که کارگردان قبلاً گفته است. این در حالی است که نمایندگان مل گیبسون به تازگی اخبار مبنی بر اینکه او بخواهد دنبالهای بر «مصائب مسیح» را بسازد، رد کردند.
اسکورسیزی و همسرش هلن موریس برای شرکت در کنفرانس «زیبایی شناسی جهانی تخیل کاتولیک» در رم بودند و دیدار کوتاهی هم با پاپ فرانسیس داشتند.
آنتونیو اسپادارو سردبیر یک نشریه مسیحی که از سازماندهندگان این کنفرانس بود، در وبسایت آن گزارش کرد که اسکورسیزی در فیلمهایش ارجاعات به مسیح را با حکایتهای شخصی درآمیخته و اکنون درخواست پدر مقدس برای «بگذارید عیسی مسیح را ببینیم» او را به حرکت در آورده است.
اسکورسیزی در این کنفرانس از اشتیاق خود به «انجیل به روایت سنت متیو» اثر پیر پائولو پازولینی و نیز درباره دیگر آثارش از جمله «آخرین وسوسه مسیح» در سال ۱۹۸۸ و همچنین «سکوت» درباره آزار مسیحیان یسوعی در قرن هفدهم ژاپن صحبت کرد.
سال ۲۰۱۶ اسکورسیزی این فیلم آخری را در رم نمایش داد و اولین ملاقات را با پاپ فرانسیس داشت که خود به امید تبدیل شدن به مبلغی در ژاپن به یسوعیان پیوست.
این مراودات نشانگر روابط بین واتیکان و شاید تحسین شدهترین کارگردان کاتولیک جریان اصلی سینما است که در کودکی دلش میخواست کشیش شود.
سال ۱۹۸۸ «آخرین وسوسه مسیح» بسیاری از کاتولیکهای محافظهکار را به دلیل به تصویر کشیدن عیسی (با بازی ویلم دافو) به عنوان مردی که بین خدا و لذتهای زمینی سرگردان است، خشمگین کرد و مسیحیان به این فیلم در منهتن اعتراض کردند. نمایش این فیلم در برخی کشورها سالها ممنوع بود و برخی از سینماها از نمایش فیلم خودداری کردند و کشورهای دیگر – از جمله کشور پاپ فرانسیس، آرژانتین – آن را سالها ممنوع کرده بود.
اسکورسیزی که در کن تاکید کرد تمایلی ندارد در چارچوب امن و بیخطری به کار بپردازد، درباره حرفهاش در مراحل پایانی هم صحبت کرده بود.
منبع: مهر به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- اهدا کنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- «اوپنهایمر» پیشتاز نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ شد/ انیمیشن ایرانی نامزد شد
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- دنیل دی لوئیس در مراسم تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





