آلمان نماینده اسکار ۲۰۲۴ خود را از فهرستی متشکل از ۱۰ فیلم بلند و ۲ مستند انتخاب خواهد کرد.
به گزارش سینماسینما، آلمان اسامی فیلمهایی که شانس رفتن به اسکار ۲۲۰۴ را دارند در قالب فهرستی متشکل از ۱۲ فیلم معرفی کرد.
این فهرست که سازمان ملی آلمان فیلمز آن را منتشر کرده شامل چندین فیلم محبوب منتقدها از برلیناله پیش است. فیلم «در آتش» کریستین پتزولد که برنده خرس نقرهای جایزه بزرگ هیات داوران شد، درام مدرسهای ایلکر چاتاک با عنوان «سالن معلمان» برنده بزرگ جوایز فیلم ملی آلمان که ۶ جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن را به دست آورد، «الاها» ساخته میلنا آبویان برنده بخش جنبی پرسپکتیو سینمای آلمان و «سیسی و من» ساخته فرانکی فاینستروالدر درباره ملکه اتریش از این جمله هستند.
درام ژاپنی «روزهای عالی» ویم وندرس که نامزدی ۳ جایزه اسکار را در کارنامه دارد و در جشنواره کن برای بازی کوجی یاکوشو جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را گرفت اما به این فهرست راه نیافته و به جای آن مستند جدید وندرس با عنوان «آنسلم» که تصویری از آنسلم کیفر نقاش و مجسمه ساز آلمانی را ارایه کرده و در جشنواره کن نیز به نمایش درآمده یکی از نامزدهای راه یافته به این فهرست است.
مستند «یک زن» ساخته جِنین مرافل، فیلم علمی تخیلی سوفی لیننبام با عنوان «معمولیها»، «اورفه در عشق» ساخته اکسل رانیش و فیلم اقتباسی آرون لمان با عنوان «آنچه میتوانی از اینجا ببینی»، «شورشیان آخر هفته» مارک روتموند یک کمدی درباره پدر و پسر اوتیسمیاش، درام تاریخی هانس اشتاینبیشلر با عنوان «همه یک زندگی» و فیلم «تئوری همه چیز» ساخته تیم کروگر که برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درخواهد آمد نیز در فهرست نهایی اسکار جای گرفتهاند.
هیات داوران مستقل ۲۲ و ۲۳ آگوست در مونیخ تشکیل جلسه میدهند تا از میان این فهرست نامزد رسمی آلمان برای اسکار بینالمللی ۲۰۲۴ را انتخاب کنند.
فرصت معرفی نامزدهای همه کشورها تا ۲ اکتبر (۱۰ مهر) است. آکادمی از میان فیلمهای ارسال شده فهرست نهایی خود را ۲۱ دسامبر (۱۹ آذر) معرفی میکند و از میان آنها ۵ نامزد بهترین فیلم بینالمللی ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) معرفی خواهند شد. نود و پنجمین دوره جوایز اسکار در تئاتر دالبی در لس آنجلس دهم مارس ۲۰۲۴ (۲۰ اسفند) برگزار میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- در جستوجوی شکوه گذشته؛ ویم وندرس رئیس هیات داوران جشنواره برلین شد
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





