تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۱/۱۴ - ۲۱:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 185736

سینماسینما، پاریس: امروز دفتر جشنواره فیلم کن به اصلاع رسانه‌های جهان رسانید که فیلم «ایندیانا جونز، شماره‌گیری سرنوشت» ساخته جیمز منگولد با بازی هریسون فورد نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن ۲۰۲۳ خواهد داشت.

پیش از این نیز اعلام شده بود فیلم «قاتلان ماه کامل» ساخته مارتین اسکورسیزی اولین نمایش جهانی خود را در این جشنواره خواهد داشت. جشنواره کن تمام تلاش خود را می‌کند که مهم ترین کارگردانان هالیوود را به خود جذب کند و بزرگ ترین کمپانی های امریکایی را در مقابل نتفکیلس به کن بکشاند و تا به امروز در این زمینه موفق شده است.

در روز ۱۸ ماه مه برای ستارگان به همراه کارگردان فیلم ایندیانا جونز فرش قرمز پهن خواهد شد. همین فیلم از ۲۸ ماه ژوئن در سرتاسر فرانسه بعنوان اولین کشور در جهان بنمایش عمومی هم در خواهد آمد. همچنین از ۳۰ ژوئن امسال در امریکا نمایش عمومی خود را آغاز می‌کند.

جشنواره کن اعلام کرد که به مناسبت حضور هریسون فورد بازیگر اصلی این فیلم از وی ستایش خواهد کرد و احتمالا نخل طلای افتخاری به این بازیگر خواهد داد. فیلم در خارج از مسابقه بنمایش در خواهد آمد. گفتنی است که کارگردان این فیلم برای نخستین بار در سال ۱۹۹۵ با فیلم هووی به بخش ۱۵ روز کارگردانان راه یافته بود. جشنواره کن بعد از ۱۵ ماه آوریل (همین ماه) در کنفرانس مطبوعاتی در پاریس لیست فیلمهای انتخابی در بخش های اصلی را برای رسانه های جهان اعلام خواهد کرد. جهان سینما منتظر دیدن لیست فیلمهای انتخابی خواهد بود. آیا از ایران فیلمی حضور خواهد داشت؟

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها