اولیور استون کارگردان نامدار که برای اولین بار در جشنواره کمیک کان در سن دیگو حضور یافت، این جشنواره را تحت تاثیر خود قرار داد.
به گزارش سینماسینما، در یکی از اثرگذارترین کارگاههایی که در جشنواره کمیککان برگزار شد، اولیور استون با نخستین حضورش در این جشنواره از مسایل مهمی چون میهنپرستی، بقا، پدیده پوکمون گو و نیز مردی سخن گفت که جدیدترین فیلمش را برمبنای شخصیت او ساخته است.
اولیور استون درباره اسنودن گفت: اسنودن بزرگتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم. او زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده و هم مخاطبان این نسل و هم نسل بعدی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
استون درباره ادوارد اسنودن افزود: او هنوز یک معماست، کسی که با افشاگریهایش وزارت امنیت ملی و برنامههای آمریکا را برای جهانیان آشکار ساخت.
استون بر مبنای مصاحبههای اسنودن و دو کتاب که یکی نوشته روزنامهنگار گاردین است و دیگری نوشته وکیل روسی اسنودن، این فیلم را ساخته است.
استون در این کارگاه به شرکت کنندگان گفت که چگونه در ژانویه ۲۰۱۴ اسنودن را در مسکو ملاقات کرد و سه ملاقات تا ماه می به شیوه موش و گربه با او گذاشت تا سرانجام در ماه ژوئن توانست او را قانع کند که فیلمی بر مبنای زندگیاش بسازد.
استون گفت همه استودیوهای هالیوودی به ساخت این فیلم «نه» گفتند و سرانجام امکانات مالی آن از فرانسه و آلمان تامین شد و بخشی از آن با فروش جهانی امتیاز فیلم کسب شد.
در این کارگاه جوزف گوردن-لوی که مبلغ دستمزد بازیگری اش را به کمپانی تولیدکننده این فیلم هدیه کرده نیز درباره چالشهای ایفای نقش اسنودن حرف زد و در عین حال از خطرات آن سخن گفت. او گفت: ما ساعتها با هم مینشستیم و حرف میزدیم. میخواستم او را به عنوان یک انسان بشناسم. او خیلی مودب است… در واقع گرم و امیدوار و خوشبین… او درباره تکنولوژی، آینده و این که چطور تکنولوژی میتواند آینده دموکراسی را بهتر کند، خیلی امیدوار است.
استون گفت با دیدن نامهای از شایلین وودلی که سال ۲۰۱۴ در فیلم «تقصیر ستارگان ما» بازی کرده بود و میخواست در نقش دوست اسنودن در این فیلم حضور داشته باشد متاثر شدم و افزود: او به فیلم اضافه شد و با حضورش مخاطبی را با خود آورد که بسیار حساس است و من از این بابت بسیار خوشحالم.
در بخش پرسش و پاسخ این نشست استون به سوالی درباره بازی موبایلی «پوکمونگو» صحبت کرد و از این بازی به عنوان یک سطح جدید از تهاجم نام برد و از آن به عنوان تمرینی برای دسترسی به دادهها توسط گوگل و دیگر کمپانیها تفسیر کرد. وی گفت: در این بازی یک سطح جدید از جامعه روباتی مشاهده می شود و آنها می خواهند شما را به راه جدید از رفتار سوق دهند که به معنی تمرکزگرایی و توتالیتاریسم است.
منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از ۱۰ سال؛ الیور استون فیلم داستانی میسازد
- در یک اظهار نظر غیرمنتظره؛ اولیور استون «شرور» را بهترین فیلم ۲۰۲۴ دانست
- عذرخواهی الیور استون از سازندگان «باربی»
- فوت بازیگر فیلم «نجات سرباز رایان»/ تام سایزمور درگذشت
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- الیور استون واکسن روسی زد
- الیور استون دیگر فیلم نمیسازد
- فرمانآرا: برگمان و الیور استون مرا تحت تاثیر قراردادهاند
- ماجرای «اسنودن» و «ملک سلیمان» در تلویزیون/ فیلمهایی که آخر هفته روی آنتن میروند
- پست الیور استون در فیسبوک پس از سفر به ایران: ایران کشوری است زیبا با مردمانی خونگرم
- توضیح روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر درباره حضور الیور استون در ایران
- نظر جالب رامبد جوان درباره الیور استون و عکسی که با او گرفت
- آیین اختتامیه جشنواره سی و ششم جهانی فیلم فجر
- الیور استون: شاید روزی درباره یک سیاستمدار ایرانی فیلم بسازم
- نشست خبری اولیور استون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





