اولیور استون کارگردان نامدار که برای اولین بار در جشنواره کمیک کان در سن دیگو حضور یافت، این جشنواره را تحت تاثیر خود قرار داد.
به گزارش سینماسینما، در یکی از اثرگذارترین کارگاههایی که در جشنواره کمیککان برگزار شد، اولیور استون با نخستین حضورش در این جشنواره از مسایل مهمی چون میهنپرستی، بقا، پدیده پوکمون گو و نیز مردی سخن گفت که جدیدترین فیلمش را برمبنای شخصیت او ساخته است.
اولیور استون درباره اسنودن گفت: اسنودن بزرگتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم. او زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده و هم مخاطبان این نسل و هم نسل بعدی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
استون درباره ادوارد اسنودن افزود: او هنوز یک معماست، کسی که با افشاگریهایش وزارت امنیت ملی و برنامههای آمریکا را برای جهانیان آشکار ساخت.
استون بر مبنای مصاحبههای اسنودن و دو کتاب که یکی نوشته روزنامهنگار گاردین است و دیگری نوشته وکیل روسی اسنودن، این فیلم را ساخته است.
استون در این کارگاه به شرکت کنندگان گفت که چگونه در ژانویه ۲۰۱۴ اسنودن را در مسکو ملاقات کرد و سه ملاقات تا ماه می به شیوه موش و گربه با او گذاشت تا سرانجام در ماه ژوئن توانست او را قانع کند که فیلمی بر مبنای زندگیاش بسازد.
استون گفت همه استودیوهای هالیوودی به ساخت این فیلم «نه» گفتند و سرانجام امکانات مالی آن از فرانسه و آلمان تامین شد و بخشی از آن با فروش جهانی امتیاز فیلم کسب شد.
در این کارگاه جوزف گوردن-لوی که مبلغ دستمزد بازیگری اش را به کمپانی تولیدکننده این فیلم هدیه کرده نیز درباره چالشهای ایفای نقش اسنودن حرف زد و در عین حال از خطرات آن سخن گفت. او گفت: ما ساعتها با هم مینشستیم و حرف میزدیم. میخواستم او را به عنوان یک انسان بشناسم. او خیلی مودب است… در واقع گرم و امیدوار و خوشبین… او درباره تکنولوژی، آینده و این که چطور تکنولوژی میتواند آینده دموکراسی را بهتر کند، خیلی امیدوار است.
استون گفت با دیدن نامهای از شایلین وودلی که سال ۲۰۱۴ در فیلم «تقصیر ستارگان ما» بازی کرده بود و میخواست در نقش دوست اسنودن در این فیلم حضور داشته باشد متاثر شدم و افزود: او به فیلم اضافه شد و با حضورش مخاطبی را با خود آورد که بسیار حساس است و من از این بابت بسیار خوشحالم.
در بخش پرسش و پاسخ این نشست استون به سوالی درباره بازی موبایلی «پوکمونگو» صحبت کرد و از این بازی به عنوان یک سطح جدید از تهاجم نام برد و از آن به عنوان تمرینی برای دسترسی به دادهها توسط گوگل و دیگر کمپانیها تفسیر کرد. وی گفت: در این بازی یک سطح جدید از جامعه روباتی مشاهده می شود و آنها می خواهند شما را به راه جدید از رفتار سوق دهند که به معنی تمرکزگرایی و توتالیتاریسم است.
منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از ۱۰ سال؛ الیور استون فیلم داستانی میسازد
- در یک اظهار نظر غیرمنتظره؛ اولیور استون «شرور» را بهترین فیلم ۲۰۲۴ دانست
- عذرخواهی الیور استون از سازندگان «باربی»
- فوت بازیگر فیلم «نجات سرباز رایان»/ تام سایزمور درگذشت
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- الیور استون واکسن روسی زد
- الیور استون دیگر فیلم نمیسازد
- فرمانآرا: برگمان و الیور استون مرا تحت تاثیر قراردادهاند
- ماجرای «اسنودن» و «ملک سلیمان» در تلویزیون/ فیلمهایی که آخر هفته روی آنتن میروند
- پست الیور استون در فیسبوک پس از سفر به ایران: ایران کشوری است زیبا با مردمانی خونگرم
- توضیح روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر درباره حضور الیور استون در ایران
- نظر جالب رامبد جوان درباره الیور استون و عکسی که با او گرفت
- آیین اختتامیه جشنواره سی و ششم جهانی فیلم فجر
- الیور استون: شاید روزی درباره یک سیاستمدار ایرانی فیلم بسازم
- نشست خبری اولیور استون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





