اولین فیلم اقتباس دوید ممت برنده جایزه پولیتزر در بیش از یک دهه اخیر، به زودی اکرانی محدود میشود.
به گزارش سینماسینما، دیوید ممت فیلم درام «هنری جانسون» را که اولین فیلمی است که در بیش از یک دهه ساخته، بهار امسال اکران خواهد کرد.
تولید این فیلم با بازی شیا لابوف که اقتباسی از نمایشنامه ممت در سال ۲۰۲۳ به همین نام است، به تازگی به پایان رسیده است.
علاوه بر لابوف که در صحنه نمایش هم در این نقش بازی کرد، بقیه بازیگران نمایش در همان نقشهای صحنهای خود، در فیلم بازی کردهاند که شامل ایوان جونیگ کیت، کریس بائر و دومینیک هافمن میشود.
ممت این فصل «گلنگری گلن راس» را با بازی کایران کالکین و باب اودنکرک دوباره در برادوی روی صحنه برده است.
«هنری جانسون» که به بررسی قدرت، عدالت و عواقب اجازه دادن به دیگران برای انتخاب مسیر شما برای شما میپردازد درباره وکیلی است که به دلیل فعالیتهای غیرقانونی خود پشت میلههای زندان و در جستجوی یک مرکز اخلاقی است و در این مسیر با شخصیتهای مختلف اقتدارگرا از جمله شخصیت لابوف، مواجه میشود.
پیتر دبروژ منتقد ورایتی در زمان اجرای نمایش، نقدی مثبت بر آن نوشت و آن را کاوشی در دستکاری و اخلاقیات قابل مذاکره، در زمانی خواند که کل کشور تحت تاثیر چنین چیزی است و از لابوف به عنوان «دینامیت» یاد کرد.
ممت که برنده جایزه پولیتزر و همچنین نامزد اسکار است، علاوه بر «گلنگری گلن راس»، نویسنده «بوفالوی آمریکایی» و «سرعت شخم زدن» هم هست. در عرصه فیلمنامهنویسی هم او فیلمنامههای فیلمهایی مانند «حکم» و «سگ را بجنبان» را نوشته است. از آثار کارگردانی او میتوان به «زندانی اسپانیایی»، «خانه بازیها»، کمدی «ایالتی و اصلی»، «دزدی» و «پسر وینسلو» اشاره کرد.
وی در سالهای اخیر در هالیوود کم کار بوده و علت آن میتواند به اخذ سیاستهای راستگرایانه وی مرتبط باشد.
دیوید ممت این فیلم را تنها در ۵ روز فیلمبرداری کرده است. این اولین تلاش کارگردانی ممت در بیش از ۱۷ سال است.
این فیلم به صورت مستقل و در یک سالن سینمای لسآنجلس با مشارکت شرکت سازنده آن «۱۹۹۳» اکران خواهد شد و از ۹ می نیز برای کرایه مستقیم از طریق وب سایت فیلم در دسترس خواهد بود.
ورلد آف ریل درباره این که چرا ممت بیش از ۱۵ سال است که فیلمی را کارگردانی نکرده، نوشت: برای اولین بار، او ۱۳ سال پیش خود را به عنوان یک جمهوریخواه معرفی کرد و گفت لیبرالهای مدرن برای ادامه استدلالهای غیرمنطقی خود باید وانمود کنند که چیزها را نمیدانند.
ممت سال ۲۰۲۲ هم در مصاحبه با گاردین از ترامپ دفاع کرد که با تقلبی بودن انتخابات سال ۲۰۲۰ مخالفت نکرد. وی همچنین چندی پیش به نقد مدیران «مردهی مغزی» هالیوودی پرداخت و گفت دیگر در سیستم استودیویی کار نمیکند و از دو دلیل یاد کرد: ۱؛ آنها من را نمیخواهند و ۲؛ من آنها را نمیخواهم.
آخرین فیلمی که ممت ساخت «کمربند قرمز» در سال ۲۰۰۸ بود.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





