تارزان قهرمان کلاسیک ادبیات و سینما که توسط «ادگار رایس باروز» خلق شده بود بار دیگر به پرده سینما بازمیگردد.
به گزارش سینماسینما، کمپانی سونی پیکچرز حقوق نمایشی تارزان را از بنیاد «ادگار رایس باروز» نویسنده آمریکایی خالق این شخصیت در اختیار گرفته و به دنبال بازآفرینی کامل شخصیت و مالکیت معنوی آن است.
تاکنون هیچ نویسنده، کارگردان و تهیهکنندهای برای ساخت فیلم جدید «تارزان» با کمپانی استودیو قراردادی امضا نکرده است.
تارزان داستان پسری یتیم را روایت میکند که که در جنگل توسط میمونها بزرگ شده است و پس از این که عاشق زن جوانی به نام جین میشود و با او ازواج میکند، جنگل را به مقصد انگلستان ترک میکند، جایی که چشمانش به وحشیگری انسان متمدن باز میشود.
انتشار این داستان نوشته «ادگار رایس باروز» برای نخستین بار در سال ۱۹۱۲ به موفقیتی بزرگ تبدیل شد و برای چندین دهه از طریق فیلمها، سریالها، نمایشهای رادیویی، برنامههای تلویزیونی و کمیک استریپها در فرهنگ عامه تاثیر گذاشت و بین دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۷۰ در اوج بود اما انیمیشن دیزنی در سال ۱۹۹۹ به موفقیتی دوچندان دست یافت و حتی نمایشی اقتباسی از آن در تئاتر برادوی نیز به روی صحنه رفت.
کمپانی برادران وارنر در سال ۲۰۱۶ در فیلمی با بازی «الکساندر اسکارشگورد» و «مارگو رابی» تلاش کرد، یک مجموعه فیلم جدید برای «تارزان» بسازد اما این فیلم در جلب توجه مخاطبان شکست خورد.
منبع: ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





