به دنبال اعتراض غولهای آنلاین اکنون بازیگران به صف مخالفان گلدن گلوب پیوستهاند و اسکارلت جوهانسون با انتشار نامهای خواستار مقابله صنعت فیلمسازی با این جوایز شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، اسکارلت جوهانسون علیه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود وارد عمل شده و از صنعت فیلمسازی خواستهاست تا زمانی که اصلاحات اساسی در این انجمن رخ دهد، از همکاری با آن فاصله بگیرد.
این در حالی است که اواخر هفته پیش استودیو آمازون نیز با صدور بیانیهای به انتقاد از این انجمن پرداخت و با نتفلیکس، تایمز آپ و دیگر منتقدان گلدن گلوب همصدا و خواستار اصلاحات در این مجموعه شد.
سازمان دهندگان گلدن گلوب که در ماههای اخیر به فسادهای مختلف متهم شده، چند روز پیش اعلام کردند برای مقابله با این اتهامها شمار افراد رنگین پوست خود را افزایش میدهند و در دریافت هدایا و پرداخت دستمزد به اعضا برای کار در کمیتههای مختلف مقررات جدید وضع میکنند.
جوهانسون در بیانیهاش که دیروز منتشر شد آشکار ساخته در کنفرانسهای مطبوعاتی گلدن گلوب شرکت نمیکرد زیرا معتقد بود آکنده از موضعگیریهای جنسیتی است و اعلام کرد معتقد است باید صنعت فیلمسازی تا انجام اصلاحات جدی از همکاری با آنها خودداری کند.
روز پیش مارک رافلو نیز به انتقاد از گلدن گلوب پرداخته بود.
جوهانسون که پنج نامزدی گلدن گلوب را در کارنامه دارد، نوشته است: به عنوان یک بازیگر که باید به تبلیغ فیلم خود بپردازد و از وی انتظار میرود در کنفرانسهای مطبوعاتی و مراسم اهدای جوایز شرکت کند، در گذشته، برای من روشن بود برخی از اعضای مشخص اتحادیه از مرز آزار جنسی عبور کردهاند. به همین دلیل مشخص من سالها از حضور در کنفرانسهای آنها خودداری کردم.
وی افزود: انجمن مطبوعات خارجی هالیوود سازمانی است که از سوی افرادی مانند هاروی واینستین مشروعیت پیدا کرد تا با اهدای جوایز خود، توجه آکادمی را معطوف فیلمهای مورد نظر آنها کند و صنعت فیلمسازی را به سمت خود بکشاند. تا وقتی اصلاحات اساسی در این سازمان ایجاد نشود، درست این است که از این انجمن فاصله بگیریم و بر اهمیت و قدرت اتحاد درون انجمنها و پیوند درونی صنعت در مجموع متمرکز شویم.
مارک رافلو نیز روز پیش در توییتر نوشت که نمیتواند از دریافت این جایزه احساس غرور یا خوشحالی کند مگر اینکه این انجمن و سازماندهندگانش تجدید سازمان کنند.
انجمن مطبوعات خارجی هالیوود از ماه فوریه (بهمن) با انتشار گزارشی تحقیقی در لسآنجلس تایمز مبنی بر اینکه در ۲ دهه اخیر حتی یک عضو سیاهپوست در این انجمن حضور نداشته است و اعضای انجمن پولهای بیحساب و کتاب دریافت کردهاند، به انتقاد از این سازمان پرداخت.
در آوریل (فروردین)، انجمن بار دیگر زمانی با انتقادهای گسترده مواجه شد که روشن شد فیل برک رییس پیشین آن با فرستادن ایمیلی برای اعضا از جنبش «جان سیاهان مهم است» به عنوان یک جنبش نفرتانگیز یاد کرده بود. وی بلافاصله از انجمن اخراج شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- اولین تجربه کارگردانی اسکارلت جوهانسون؛ «النور کبیر» سپتامبر اکران میشود
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





