استودیوی یونیورسال تاریخ اکران «شرک ۵» را شش ماه به تعویق انداخت.
به گزارش سینماسینما، اکران انیمیشن «شرک ۵» تغییر کرد و از تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۶ به چهارشنبه، ۳۰ ژوئن ۲۰۲۷ منتقل شد.
با این تغییر، فیلم دیگر همزمان با شلوغی فصل تعطیلات اکران نمیشود؛ دورهای که شامل قسمتهای جدید آثار پرطرفداری چون «انتقام جویان»، «تل ماسه» و انیمیشن «عصر یخبندان» است که همگی در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ اکران خواهند شد.
همزمان با این جابهجایی، یونیورسال یک فیلم بیعنوان از استودیو ایلومینیش را از تاریخ قبلی «شرک ۵» به ۱۶ آوریل ۲۰۲۷ منتقل کرده است.
انیمیشن «شرک ۵» محصول مشترک یونیورسال و دریم ورکس است و نخستین فیلم اصلی این مجموعه از زمان «شرک برای همیشه» در سال ۲۰۱۰ محسوب میشود. (این استودیو پیشتر دو اسپینآف «گربه چکمهپوش» با صداپیشگی آنتونیو باندراس را نیز عرضه کرده بود.)
به گزارش ورایتی، زندایا به عنوان صداپیشه دختر شرک به تیم بازیگران اضافه شده و بازیگران اصلی شامل مایک مایرز (شرک)، ادی مورفی (الاغ) و کامرون دیاز (فیونا) دوباره بازمیگردند.
کارگردانی «شرک ۵» بر عهده والت دورن و کانراد ورنون، از سازندگان باسابقه مجموعه شرک، به همراه براد ابلسون خواهد بود.
مجموعه «شرک» بر اساس کتابی از ویلیام استایگ ساخته شد و نخستین فیلم آن در سال ۲۰۰۱ با دریافت جایزه اسکار آغازگر یک سری انیمیشن موفق شد. داستان این فیلم درباره غولی به نام شرک است که عاشق فیونا، شاهزادهخانم سرزمین «خیلی دور» میشود؛ کسی که طلسمی او را در قالب یک غول گرفتار کرده است. شخصیت «الاغ» نیز در کنار شرک، طنز، احساسات و دوستی را به داستان اضافه میکند و فیلم به خاطر نگاه طنزآمیز و متفاوت به کلیشههای داستانهای پریان تحسین شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاریخسازی محصول یونیورسال/ «شرور»؛ پرفروشترین فیلم اقتباسی از نمایشهای تئاتر برادوی
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- با ۶ ماه تاخیر؛ فیلم زندگینامه «مایکل جکسون» اکتبر ۲۰۲۵ اکران میشود
- دو دیو مهربان
- «عجیب و غریب»، همچنان صدرنشین گیشه در آمریکا
- «عجیب و غریب» در صدر باکس آفیس/ گزارش فروش سینماهای آمریکا
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





