برای اسکار بهترین بازیگر مرد ۲۰۲۵ دنزل واشینگتن، خواکین فینیکس، کولمن دومینگو و اندرو گارفیلد از حالا حرف اول را میزنند.
به گزارش سینماسینما، پیشبینیهای زودهنگام اسکار ۲۰۲۵ حاکی از رقابت جدی چند بازیگر قدر در بخش جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول است.
انتشار اولین تیزر فیلم «گلادیاتور ۲» به کارگردانی ریدلی اسکات که چشم انتظاران زیادی دارد، کارشناسان و سینمادوستان را برای آنچه پل مسکال، دنزل واشینگتن و پدرو پاسکال ممکن است در این فیلم نشان دهند، هیجان زده کرده است.
گفته میشود دنزل واشینگتن برنده ۲ جایزه اسکار برای «شکوه» و «روز تمرین»، یکی از به یادماندنیترین بازیهای دوران حرفهای خود را در همین فیلم ارایه میکند و حتی بازی او را با نقش آفرینی دنیل دی-لوییس در «دار و دستههای نیویورکی» مقایسه میکنند و از همین رو به شکلی بالقوه برای او احتمال نامزدی بازیگری اصلی به جای بازی در نقش مکمل پیش بینی میشود. «درس پیانو» کار جدید واشینگتن است که او در مقام تهیه کننده در آن حضور دارد و پسرش جان دیوید واشینگتن در آن نقش آفرینی کرده است. با این فیلم شاید بتوان به اولین زوج پدر-پسر که در رشته بازیگری نامزد میشوند هم فکر کرد!
اما راه طولانی در پیش است و نامزدهای مطرح دیگری هم وجود دارند که رالف فاینس که از زمان «بیمار انگلیسی» در سال ۱۹۹۷ نامزدی دیگر کسب نکرده از آن جمله است. این بازیگر بریتانیایی برای فیلم مهیج «ملاقات خصوصی» ساخته ادوارد برگر مورد توجه قرار گرفته و البته خواکین فینیکس را هم نمیتوان فراموش کرد که ۵ سال پس از پیروزی خود با ایفای نقش آرتور فلک در فیلم «جوکر» گفته می شود در فیلم دوم حتی بهتر از قبل ظاهر شده است.
فیلم «سینگ سینگ» گرگ کودار با بازی کولمن دومینگو و اندرو گارفیلد که ۲ نامزدی اسکار دارد با بازی در درام عاشقانه جان کراولی «ما در زمان زندگی میکنیم» هم ممکن است بتوانند قلبها را بدزدند. در همین حال جسی پلمونز با کار خارقالعادهاش در درام «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس که در جشنواره کن با اقبال روبه رو شد هم می تواند وارد گود شود.
بازیگران جوانی مانند الیوت هفرنان از فیلم حماسی «بلیتز» درباره جنگ جهانی دوم ساخته استیو مککوئین و ایتن هریس در اقتباس رامل راس از رمان پرفروش «پسران نیکل» نیز میتوانند در این رقابت حضور داشته باشند.
اسکار نود و هفتم یکشنبه ۲ مارس ۲۰۲۵ برگزار میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- بررسی سینمایی- روانکاوی فیلم «قلمپرها»/ کلمههای سرکش، جملههای عصیانگر
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





