فیلم برنده اسکار «هنوز اینجا هستم» ساخته والتر سالس برنده بزرگ جوایز پلاتینو نام گرفت و «صد سال تنهایی» به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «هنوز اینجا هستم» ساختهی والتر سالس، برنده بزرگ جوایز پلاتینو در مادرید شد؛ جشنی که به افتخار بهترینهای سینما و تلویزیون ایبروآمریکایی (کشورهای آمریکایی اسپانیایی زبان) برگزار شد.
والتر سالس کارگردان برزیلی، جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم داستانی ایبروآمریکایی را از آن خود کرد. همچنین فرناندای تورس، بازیگر نامزد اسکار، برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را کسب کرد.
فیلم «هنوز اینجا هستم» امسال به عنوان نخستین فیلم تولید شده برزیلی توانسته بود جایزه اسکار بهترین فیلم بینالمللی ۲۰۲۵ را کسب کند.
در بخشهای دیگر مراسم، دانیل فانهگو برای بازی در فیلم «کشتن سوارکار» ساخته لوییس اورتگا، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست آورد و کلارا سگورا برای فیلم «ال ۴۷»، جایزه نقش مکمل زن را دریافت کرد.
ادوارد فرناندز نیز برای بازی در فیلم «مارکو» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد.
فیلم «اتاق کناری» ساخته پدرو آلمودوار، که نخستین فیلم انگلیسیزبان اوست، موفق به کسب دو جایزه شد: ادو گراو جایزه بهترین فیلمبرداری و آلبرتو ایگلسیاس جایزه بهترین موسیقی متن را دریافت کردند.
سریال «صد سال تنهایی» که با اقتباس از رمان معروف نوشته گابریل گارسیا مارکز ساخته شده نیز جایزه بهترین سریال و دو جایزه بازیگری کسب کرد.
فهرست برندگان جوایز پلاتینو ۲۰۲۵:
بهترین فیلم داستانی ایبروآمریکایی: «هنوز اینجا هستم» به کارگردانی والتر سالس
بهترین فیلم کمدی ایبروآمریکایی: «به دنبال کوک» به کارگردانی ترزا بلون و سزار اف. کالویو
بهترین کارگردان: والتر سالس (هنوز اینجا هستم)
بهترین بازیگر مرد: ادوارد فرناندز (مارکو)
بهترین بازیگر زن: فرناندای تورس (هنوز اینجا هستم)
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: دانیل فانهگو (کشتن سوارکار)
بهترین بازیگر نقش مکمل زن: کلارا سگورا (ال ۴۷)
بهترین فیلمنامه: آملیا مورا و آرانتکسا اچباریا (نفوذی)
بهترین موسیقی متن اصلی: آلبرتو ایگلسیاس (اتاق کناری)
بهترین بازیگر مرد در مینیسریال یا سریال تلویزیونی: کلاودیو کاتانیو (صد سال تنهایی)
بهترین بازیگر زن در مینیسریال یا سریال تلویزیونی: کاندلا پنیا (پرونده آسونتا)
بهترین بازیگر مکمل مرد در مینیسریال یا سریال تلویزیونی: خایرو کامارگو (صد سال تنهایی)
بهترین بازیگر مکمل زن در مینیسریال یا سریال تلویزیونی: کارمن مائورا (سرزمین زنان)
بهترین انیمیشن: پروانههای سیاه (دیوید بوته)
بهترین مستند بلند: انعکاس (تاتیانا اوئزو)
بهترین اولین فیلم داستانی ایبروآمریکایی: سارق سگها (وینکو تومیکیچ)
بهترین تدوین: ویکتوریا لامرس (شیفت شب)
بهترین فیلمبرداری: ادو گراو (اتاق کناری)
بهترین مینیسریال یا سریال ایبروآمریکایی: صد سال تنهایی
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- سریال «صد سال تنهایی»؛ شاهکار مارکز به اثری خیرهکننده در تلویزیون تبدیل شده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- مترجم دردها/ به بهانه پخش «صد سال تنهایی» از شبکه مستند
- معرفی برندگان پلاتینو/ خاویر باردم و پنهلوپه کروز جایزه گرفتند
- گابریل خوزه گارسیا مارکز پرچمدار رئالیسم جادویی
- پنج فیلم برتر روز سوم جشنواره سینماحقیقت از نگاه تماشاگران اعلام شد
- «صد سال تنهایی» مارکز سریال میشود
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





