اعطای جایزه اسکار بهترین فیلم به «مهتاب» و نادیده گرفته شدن دنزل واشنگتن در بخش بهترین بازیگر مرد، از نکات عجیب هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بود.
به گزارش سینماسینما، جوایز اسکار امسال بزرگترین شوک را وارد کرد، نه تنها به خاطر به زمین زدن «لا لا لند» بلکه برای اعلام اشتباه برنده اسکار بهترین فیلم.
به گزارش ورایتی، در حالی که همه، سالها درباره جوایز اسکار امسال حرف خواهند زد، بزرگترین شب هالیوود چند شگفتی دیگر هم داشت.
شگفتی: بهترین فیلم، «مهتاب»
چه چیز دیگری میتوان درباره تکاندهندهترین لحظه تاریخ جوایز آکادمی گفت؟ «مهتاب» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد و «لا لا لند» را که شانس اصلی دریافت این جایزه بود، شکست داد، اما نام فیلم برنده به اشتباه اعلام شد، ولی در باکلاسترین لحظه شب مراسم، جردن هوروویتس تهیهکننده «لا لا لند» گفت: با افتخار این جایزه را به دوستانم در فیلم «مهتاب» تقدیم میکنم.
بیاعتنایی: دنزل واشنگتن، «حصارها»
خیلیها اعتقاد داشتند دنزل واشنگتن برای بازی در اقتباس سینمایی از شاهکار آگست ویلسن برای سومین بار برنده جایزه اسکار میشود، بخصوص بعد از پیروزی او در جوایز انجمن بازیگران آمریکا، اما در انتها جایزه بهترین بازیگر مرد به کیسی افلک، برنده جوایز بفتا و گلدن گلوب برای «منچستر کنار دریا» رسید تا واشنگتن تنها برنده جایزه SAG امسال باشد که در بخش خود جایزه اسکار نگرفت.
شگفتی: دو جایزه اصلی برای «منچستر کنار دریا»
در حالی که فیلم تحسینشده کنت لونرگان در بخش بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی پیشتاز بود، اما به خاطر رقبای سرسخت خود در هر دو بخش، موفقیتش به هیچ عنوان قطعی نبود. بخصوص بعد از پیروزی واشنگتن در جوایز SAG، نمیشد با قاطعیت گفت که افلک اسکار میگیرد، اما «منچستر کنار دریا» در نهایت هر دو جایزه اصلی را به خود اختصاص داد.
شگفتی: کالین آتوود، بهترین طراحی لباس برای «جانوران شگفتانگیز و زیستگاه آنها»
هرچند کالین آتوود تا پیش از این سه بار برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس شده بود، اما پیشتازان این بخش در جوایز اسکار امسال «لا لا لند» یا «جکی» بودند، اما آتوود چهارمین جایزه آکادمی خود را برد که اولین جایزه اسکار برای یک فیلم «هری پاتر» هم هست.
بیاعتنایی: شرکت لایکا و «کوبو و دو سیم»
انیمیشن استاپ-موشن «کوبو و دو سیم» با وجود نامزدی نه تنها در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن بلکه در بخش بهترین طراحی صحنه، مراسم اسکار امسال را دست خالی ترک کرد. این یعنی شرکت بلندپرواز لایکا استودیوز با وجود نامزدی تمام فیلمهایش – «کورالاین»، «پارانورمن» و «ترولهای جعبهای» هنوز برنده جایزه آکادمی نشده است.
شگفتی: دو بخش تدوین صدا و صداگذاری
نه تنها برنده دو بخش صدا دو فیلم متفاوت بودند، بلکه هیچ یک از آنها پیشتاز نبودند. برعکس از «لا لا لند» به عنوان برنده این دو بخش یاد میشد. در بخش بهترین تدوین صدا، فیلم «رسیدن» پیروز شد و جایزه بخش بهترین صداگذاری به «هکساو ریج» رسید. کوین اوکانل برای کار خود در «هکساو ریج» بعد از ۲۰ نامزدی بالاخره اسکار گرفت.
بیاعتنایی: «شیر»، «اعداد و ارقام پنهان» و «اگر از آسمان سنگ هم ببارد»
هر سه فیلم تحسینشده در بخش بهترین فیلم نامزد بودند و در بخشهای دیگر هم شانس دریافت جایزه را داشتند («شیر» با شش نامزدی، «اعداد و ارقام پنهان» با چهار نامزدی و «اگر سنگ از آسمان ببارد» با سه نامزدی) اما همگی مراسم را دست خالی ترک کردند.
بیاعتنایی: جیمز لاکستن، فیلمبردار، «مهتاب»
هرچند «لا لا لند» و فیلمبردارش لینوس ساندگرن گزینه اصلی برای دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری بودند، اما خیلی از ناظران در توئیتر عقیده دارند که «مهتاب» به خاطر ظرافتهای بصری از فلوریدای دهه ۱۹۹۰، انتخاب بهتری بود.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- جوئل کوئن جشنواره نیویورک را افتتاح میکند
- جولیا رابرتز و دنزل واشنگتن در «دنیا را پشت سر بگذار» همبازی شدند
- روایت جوئل کوئن از مکبث/ دنزل واشنگتن در یک مکبث جنایی
- دنزل واشنگتن وارد دنیای مارول میشود؟
- اهدای جایزه یک عمر فعالیت هنری موسسه فیلم آمریکا به دنزل واشنگتن
- یکه تازی فیلمی با بازی دنزل واشنگتن در گیشه/ گزارشی از فروش سینمای آمریکا
- «دمین شزل» دوباره جشنواره ونیز را افتتاح میکند
- همکاری هیو جکمن با تهیه کننده «لالا لند» در «آموزش بد»
- دستگیری دو نفر برای تیراندازی در صحنه فیلم دنزل واشنگتن
- «نفس» چطور راهی اسکار شد؟/ گفتوگوی سینماسینما با امیر اسفندیاری درباره انتخاب فیلم آبیار
- گام بلند گری اولدمن برای کسب جایزه اسکار با نقش چرچیل
- «به بشقاب من خیره نشو» نماینده کرواسی در اسکار شد
- تایلند با «تاوقتی هوا تاریک میشود» به اسکار میآید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری