انجمن بینالمللی منتقدین فیلم «فیپرشی»، بهترینهای جشنواره کن را در بخشهای گوناگون معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، هیات داوران فدراسیون بینالمللی منتقدین فیلم (فیپرشی)، فیلم فرانسوی «۱۲۰تپش در دقیقه» ساخته «رابین کامپیلو» را به عنوان برنده جایزه فیپرشی در بخش رقابتی هفتادمین جشنواره کن معرفی کردند.
فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» اولین فیلم «کاپیلو» در کن است و داستان آن درباره فعالان مبارزه با بیماری ایدز در دهه ۹۰ در پاریس است و یکی از شانسهای اصلی امسال کن نیز محسوب میشود.
فدراسیون بینالمللی منتقدین همچنین فیلم «نزدیکی» ساخته «کانتمیر بالاگوف» از روسیه را نیز بهترین فیلم بخش «نوعی نگاه» کن اعلام کردند و انتخاب آنها در بخشهای جنبی «دو هفته کارگردانان» و «هفته منتقدین» نیز فیلم «کارخانه پوچی» به کارگردانی «پدرو پینو» از کشور پرتغال بود.
فیلم «درخشش» ساخته «نائومی کاواسه» کارگردان مطرح ژاپنی نیز جایزه کلیسای معنوی (بهترین فیلم معنوی جشنواره کن) را به خود اختصاص داد.
جایزه فدراسیون بینالمللی منتقدین هر ساله یک روز پیش از پایان جشنواره اقدام به معرفی فیلمهای برگزیده خود در جشنواره کن میکند و معمولا انتخابهای آنها با انتخابهای هیئت داوران کن همخوانی ندارد، به عنوان نمونه سال گذشته فیلم «تونی اردمن» جایزه فیپرشی را در کن از آن خود کرد اما هیئت داوران رقابتی کن توجهی به این فیلم نکردند.
در دو سال اخیر فیلمهای برگزیده انجمن بینالمللی منتقدین در جشنواره کن شامل «پسر شائول» و «تونی اردمن» به ترتیب برنده اسکار خارجی و نامزد اسکار خارجی شدهاند و این فیلمهای برنده فیپرشی معمولا فروش خوب و موفقیتهایی فرارتر از جشنواره کن به دست میآورند.
مراسم اختتامیه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن امشب با معرفی برنده نخل طلا و دیگر برگزیدگان برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد دوباره جسیکا چستین به نابرابری جنسیتی در صنعت سینما
- استقبال از فیلم های پولانسکی و رمزی در جشنواره فیلم کن+ تصاویر
- پیش بینی منتقدان برتر سینما درباره نخل طلای جشنواره فیلم کن
- نظر پولانسکی درباره آینده سینما چیست؟
- جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره کن در دستان محمد رسولاف
- دایان کروگر، فاتح آکین و ژاکلین بیسه در جشنواره فیلم کن+ عکس
- فیلم کوتاه ایرانی برگزیده کن شد
- برگزیدگان بخش «دو هفته کارگردانان» جشنواره کن معرفی شدند
- حمایت نیکول کیدمن از فیلمسازان زن
- گاردین درباره «۲۴ فریم» عباس کیارستمی نوشت/ جان گرفتن تصاویر
- واکنش جشنواره کن به حادثه تروریستی منچستر
- واکنش معتمد آریا پس از نمایش فیلم کیارستمی در کن
- یادبود عباس کیارستمی و علی معلم در جشنواره کن
- نشست خبری فیلم«شمشیر جاودان»/فیلم
- کرمپور پیشبینی کرد: بعید میدانم نخل طلای سوم برای هانکه در راه باشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





