منتقدان فیلم واشنگتن دیسی به موزیکال «لالا لند» فیلم تازه دیمین شزل هفت جایزه دادند.
«لالا لند» جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، بهترین تدوین، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی متن را از منتقدان فیلم واشنگتن دریافت کرد.
در این میان جوایز بازیگری منتقدان فیلم واشنگتن به کیسی افلک و لوکاس هجز برای بازی در «منچستر کنار دریا»، ناتالی پورتمن برای بازی در «جکی»، ماهرشالا علی برای بازی در «مهتاب» و وایولا دیویس برای بازی در «حصارها» رسید. گروه بازیگران فیلم «حتی اگر سنگ ببارد» نیز جایزه بهترین گروه بازیگری را از آن خود کردند.
امسال دو جایزه جدید بهترین اجرای ضبط حرکت (Motion Capture) و بهترین صداپیشگی هم به جوایز منتقدان فیلم واشنگتن اضافه و به ترتیب به مارک رایلنس برای نقشآفرینی در «غول بزرگ مهربان) و لیام نیسن برای صداپیشگی فیلم «هیولایی صدا میزند» اهدا شد.
انیمیشن «کوبو و دو رشته»، مستند «سیزدهم» و تریلر علمی تخیلی «ورود» دیگر برندگان جوایز منتقدان فیلم واشنگتن دیسی بودند.
فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسیزبان بود اما این جایزه در نهایت به فیلم «او» (Elle) نماینده فرانسه در اسکار هشتادونهم رسید.
در انجمن منتقدان فیلم واشنگتن ۵۰ منتقد فیلم ساکن کلانشهر واشنگتن از تلویزیون، رادیو، مطبوعات و نشریات آنلاین حضور دارند.
فهرست کامل برندگان جوایز انجمن منتقدان فیلم نیویورک به شرح زیر است:
بهترین فیلم: «لالا لند»
بهترین کارگردان: دیمین شزل برای «لالا لند»
بهترین بازیگر مرد: کیسی افلک در «منچستر کنار دریا»
بهترین بازیگر زن: ناتالی پورتمن در «جکی»
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: ماهرشالا علی در «مهتاب»
بهترین بازیگر نقش مکمل زن: وایولا دیویس در «حصارها»
بهترین گروه بازیگری: «حتی اگر سنگ ببارد» (Hell or High Water)
بهترین بازیگر جوان: لوکاس هجز در «منچستر کنار دریا»
بهترین صداپیشگی: لیام نیسن در «هیولا صدا میزند»
بهترین اجرای موشنکپچر: مارک رایلنس در «غول بزرگ مهربان»
بهترین فیلمنامه اقتباسی: اریک هایسرر برای «ورود» با اقتباس از کتاب «داستان زندگی تو»
بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: دیمین شزل برای «لالا لند»
بهترین انیمیشن بلند: «کوبو و دو تار»
بهترین مستند بلند: «سیزدهم»
بهترین فیلم غیرانگلیسیزبان: «او»(Elle)
بهترین فیلمبرداری: لینوس سندگرن برای «لالا لند»
بهترین تدوین: تام کراس برای «لالا لند»
بهترین موسیقی متن: جاستین هورویتز در «لالا لند»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد شدید محمود گبرلو از برخورد تلویزیون با اصغر فرهادی
- تیزر فیلم «اوپنهایمر» منتشر شد/ روایت نولان از زندگی پدر بمب اتمی
- انفجار اتمی در فیلم جدید نولان بدون جلوههای بصری
- کیسی افلک در فیلم جدید کریستوفر نولان بازی میکند
- کیسی افلک فیلمی درباره یک زن شمشیرباز تهیه میکند
- جنیفر لارنس و جودی فاستر جایگزین کیسی افلک در مراسم اسکار شدند
- کیسی افلک از مراسم اسکار حذف شد
- واکنش کیهان به رکوردداری «فروشنده» در جشن خانه سینما
- بخش دوم گزارش جشنسینما/ اصغر فرهادی هتتریک کرد، «فروشنده» رکورددار شد
- کیسی افلک در نقش یک قهرمان قرن بیستم
- «فروشنده» راهی آلمان میشود
- اسکار فرهادی به دستش رسید
- گفتگو با کارگردان «منچستر کنار دریا»/ در جستجوی درونیات انسان
- جنایتی وحشتناک پس از تماشای یک فیلم اسکاری
- ماجرای ناتمام «فروشنده» و روزنامه کیهان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود





