تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۰۹:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182849

«کریستوفر نولان» از چالش‌های صحنه یک انفجار اتمی بدون توسل به تصاویر کامپیوتری برای فیلم جدیدش «اوپنهایمر» صحبت کرده است.

به گزارش سینماسینما، فیلم زندگی‌نامه «اوپنهایمر» ساخته جدید «کریستوفر نولان» که درباره «رابرت اوپنهایمر» یکی از پیشگامان سلاح‌های هسته‌ای در طول جنگ جهانی دوم است، شامل صحنه‌ای است که اولین انفجار اتمی در نیومکزیکو (آزمایش ترینیتی) را در جولای ۱۹۴۵ بازسازی می‌کند، یک ماه قبل از اینکه ایالات متحده بمب‌های مشابهی را بر روی ناکازاکی و هیروشیما پرتاب کند.

«نولان» در گفتگویی به توتال فیلم گفته که بازسازی تست این انفجار بدون استفاده از گرافیک کامپیوتری چالش بزرگی بوده است: «اندرو جکسون ناظر جلوه‌های بصری فیلم فیلم و من در پی یافتن راهی بودیم تا بتوانیم بسیاری از عناصر بصری فیلم را به طور عملی انجام دهیم، از نمایش دینامیک کوانتومی و فیزیک کوانتومی گرفته تا خود تست انفجار… چالش‌های عملی بزرگ».

«نولان» مدت‌ها پیشگام در ساخت فیلم‌های تکنیکی بلندپروازانه بوده و در عین حال بدلکاری‌های واقعی نیز در مقیاس قابل‌توجهی ساخته است. او در فیلم «تنت» در سال ۲۰۲۰ یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ واقعی را منفجر کرد، یک کامیون واقعی را برای فیلم «شوالیه تاریکی» چپ کرد و برای فیلمبرداری فیلم «میان‌ستاره‌ای» به بالای یخچال های طبیعی در حال ذوب شدن رفت.

گفته می‌شود این فیلم که در آن «کیلین مورفی» در نقش «رابرت اوپنهایمر» بازی کرده با بوجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و کمپانی یونیورسال نیز پس از قطع همکاری «نولان» با برادران وارنر، پخش این فیلم را برعهده دارد.

ساخته جدید «نولان» که از فضای فیلم‌های علمی تخیلی او فاصله گرفته و شبیه فیلم «دانکرک» یک روایت تاریخی است، به صورت ترکیبی از فرمت‌های IMAX و ۶۰ و ۶۵ میلیمتری فیلمبرداری شده و بر اساس اعلام کمپانی یونیورسال نخستین پروژه سینمایی است که در آن از فیلمبرداری آنالوگ سیاه و سفید IMAX استفاده می‌شود.

فیلم‌نامه این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی؛ «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور»  «مت دیمون»، «کنت برانا» و «کیسی افلک» بازیگران اصلی این فیلم هستند.

منبع: ایسنا به نقل از گاردین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها