کوئنتین تارانتینو با انتشار فهرستی از ۱۰ فیلم برتر مایکل مدسن، به بازیگر درگذشته فیلمهایش ادای احترام کرد.
به گزارش سینماسینما، مایکل مدسن چندی پیش درگذشت و با درگذشت وی موجی از ادای احترامها به سرعت مطرح شد اما حالا با گذشت چند هفتهای از درگذشت وی، پرمعناترین ادای احترام در قالب یک برنامه ۳ ساعته در پادکست «سینمای ناب» منتشر شده و این کار را کسی انجام نداده جز کوئنتین تارانتینو که این وقت را به ادای احترام به دوست و همکار قدیمیاش اختصاص داده است.
تارانتینو که کارگردانی مدسن را در فیلمهای «سگهای انباری»، «بیل را بکش»، «هشت نفرتانگیز» و «روزی روزگاری در هالیوود» بر عهده داشت، به ندرت در موقعیتهای غمناک ظاهر می شود اما به نظر می رسد رفتن مدسن ضربه سختی برای این کارگردان بوده است.
وی در این پادکست گفت: بسیاری اعلامیههایی منتشر کردند و از درگذشت او ابراز تأسف کردند، اما من در رسانههای اجتماعی نیستم و این واقعاً عالی است … من اهل ابراز تأسف عمومی نیستم، اما فقدان مایکل واقعاً ضربه سختی بود. من در واقع یکی از آنهایی هستم که در مرگ آدمها کاملاً صبورم … اما این مرگ بیش از آنچه عادت داشتم، مرا تحت تأثیر قرار داد.
تارانتینو فاش کرد که در روزهای پس از درگذشت مدسن، جشنواره فیلم خصوصی خود را در خانه برگزار کرده و مروری شخصی بر آثار مدسن، به جز آنهایی که با خودش ساخته شده بود، انجام داده است. این در حالی است که او هنوز بازی مدسن در «بیل را بکش» را بهترین بازی بازیگری در یکی از فیلمهای خودش میداند.
تارانتینو همچنین تصمیم گرفت فیلمهایی از این بازیگر را که پس از درگذشت او بیشتر از آنها یاد شد و او بیشتر با آنها شناخته میشد، مانند «تلما و لوئیز»، «دانی براسکو»، «وایات ارپ»، «گونهها» و «آبشار مالهالند» را هم کنار بگذارد.
به جای همه اینها تارانتینو به آثار کمتر شناختهشده مدسن توجه کرده که بیشترشان هم بسیار گمنام هستند و یک فهرست شامل فیلمهای بلند، فیلمهای تلویزیونی و حتی سریالهای کوتاه شبکهای از بازیهای رفیق رفته تهیه کرد. بیشتر این فیلمها پس از «سگهای انباری» ساخته شدهاند و تاکید تارانتینو این بود که: میخواستم چیزهایی را یادآوری کنم که ممکن است از قلم افتاده باشند.
۱۰ فیلم برتر تارانتینو از مایکل مدسن شامل این موارد است:
۱. «خانهای در تپهها» (۱۹۹۳)
۲. «ترکیب نهایی یا ارتباط مرده» (۱۹۹۴)
۳. «نیمروز» (فیلم تلویزیونی، ۲۰۰۰)
۴. «بازرسان ۲: تکهای از شواهد» (فیلم تلویزیونی، ۲۰۰۰)
۵. «۴۴ دقیقه: تیراندازی در شمال هالیوود» (فیلم تلویزیونی، ۲۰۰۳)
۶. «انتقام نامحدود» (۱۹۹۸-۹۹ از شبکه ای بی سی)
۷. «سوار جهنمی» (۲۰۰۸)
۸. «قدرت و افتخار» (۲۰۰۷)
۹. «کروک» (فیلم تلویزیونی، ۲۰۰۷)
۱۰. «جاده رستاخیز» (۲۰۲۵)
با جستجوی برخی از این فیلمها در گوگل میتوان دریافت که آنها ترکیبی از فیلمهای مهیج با بودجه پائین، فیلمهای شبکههای تلویزیونی و فیلمهای درجه دو با نقدهای منفی اواسط دهه ۲۰۰۰ هستند.
تارانتینو همچنین از اولین باری یاد کرد که مدسن را روی پرده سینما دید و در این مورد گفت: فیلم «استعداد ذاتی» (۱۹۸۴) ساخته بری لوینسون با بازی رابرت ردفورد بود، که در آن مدسن نقش یکی از بازیکنان بیسبال را بازی کرد و این اولین جرقه بود.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- در جشنواره بینالمللی فیلم بوربانک؛ کوئنتین تارانتینو تجلیل میشود
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو؛ مایکل مدسن درگذشت
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- برد پیت بازیگر فیلم جدید کوئنتین تارانتینو شد
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو/ کیت جفرسون درگذشت
- تارانتینو به شایعات پاسخ داد؛ قسمت جدید «بیل را بکش» ساخته نمیشود
- کدام هنرمندان جوایز گلدن گلوب را اهدا خواهند کرد
- پاسخ تارانتینو به معترضان خشونت در فیلمهایش/ چیز دیگری ببینید!
- تارانتینو پاسخ خواننده پرحاشیه را داد
- تیم برتون از جشنواره لومیر جایزه گرفت/ عشق به هیولاها و آفرینش
- جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره رم برای تارانتینو
- وداع سینمایی تارانتینو با نسخه جدید «سگهای انباری»/ تارانتینو: بهتر است بازنشسته شوم
- تجلیل از تارانتینو و تیم برتون در جشنواره فیلم رم/ گرامیداشت یاد آرتور پن
- فیلم زندگینامهای اسپیلبرگ بازیگر اصلیاش را پیدا کرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





