«کوئنتین تارانتینو» ادعای «کانیه وست» خواننده آمریکایی درباره گرفتن ایده ساخت فیلم «جانگوی آزاده شده» از وی را رد کرد.
به گزارش سینماسینما، «کانیه وست» اعلام کرده بود که او ابتدا ایده مشابهی با داستان فیلم «جانگوی آزاده شده» سال ۲۰۰۵ برای موزیک ویدئوی «Gold Digger» با حضور «جیمی فاکس» داشته و «تارانتینو» فیلمش را بر اساس این ایده ساخته است.
«تارانتینو» با حضور در برنامه زنده «جیمی کیمل» در واکنش به اظهارات «وست» توضیح داد: «این که کانیه وست ابتدا ایده جانگو را مطرح کرده و من گفتم چه ایده فوقالعادهای و باید یک فیلم بر اساس آن بسازم؛ حقیقت ندارد. قبل از اینکه کانیه را ملاقات کنم، مدتی ایده فیلم جانگو را در سر داشتم. او میخواست یک نسخه سینمایی از نخستین آلبوم استودیوییاش بسازد و بنابراین قصد داشت کارگردانهای بزرگی را جذب کند تا فیلمهای متفاوتی بر اساس آهنگهایش را کارگردانی کنند».
این کارگردان ۵۹ ساله ادامه داد: «این بهانهای برای ملاقات ما با هم بود و بنابراین با هم آشنا شدیم و واقعاً اوقات خوبی را سپری کردیم. وست ایدهای برای یک ویدیوی «Gold Digger» داشت که درباره یک برده آوازخوان بود و ایده بسیار بسیار جالبی بود که کاش آن را میساخت. به هر حال فکر میکنم کانیه وست به این ماجرا اشاره داشته است».
فیلم وسترن «جانگوی آزاده شده» به نویسندگی و کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» با بازی «جیمی فاکس»، «کریستف والتس» و «لئوناردو دیکاپریو» در سال ۲۰۱۲ اکران شد و با بودجه ساخت ۱۰۰ میلیون دلاری به فروش جهانی ۴۲۵ میلیون دلار دست یافت.
این فیلم در جوایز اسکار در ۵ شاخه نامزد شد و در نهایت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (کریستف والتس) و بهترین فیلمنامه (کوئنتین تارانتینو) را از آن خود کرد.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- در جشنواره بینالمللی فیلم بوربانک؛ کوئنتین تارانتینو تجلیل میشود
- تارانتینو به مایکل مدسن ادای احترام کرد
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- برد پیت بازیگر فیلم جدید کوئنتین تارانتینو شد
- «اوپنهایمر» پیشتاز نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ شد/ انیمیشن ایرانی نامزد شد
- بازی برای پل توماس اندرسون؛ لئوناردو دیکاپریو و شان پن همبازی شدند/ گرانترین فیلم کارگردان
- مجری اسکار ۲۰۲۴ انتخاب شد/ جیمی کیمل برای چهارمین بار روی صحنه
- کشتار سرخ، در سرزمین طلای سیاه/ «قاتلان ماه گل»، روایتی تلخ از کشتار بومیان اوسیج در سالهای وحشت
- آمار فروش «قاتلان ماه کامل» در ۳ روز نخست اکران/ پرفروشترین در دنیا
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو/ کیت جفرسون درگذشت
- اسکورسیزی: سینما به پایان راه رسیده است
- تارانتینو به شایعات پاسخ داد؛ قسمت جدید «بیل را بکش» ساخته نمیشود
- فرش قرمز اسکار امسال، قرمز نیست!
- کدام هنرمندان جوایز گلدن گلوب را اهدا خواهند کرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





