«تام هاردی» بازیگر انگلیسی برای بازی در نقش «آل کاپون» تبهکار معروف و بدنام آمریکایی انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم جدید «فونزو» به کارگردانی «جاش ترنک» که به زندگی «آل کاپون» از معروفترین تبهکاران آمریکایی و سردمدار جرائم سازمان یافته میپردازد، «تام هاردی» بازیگر ۳۹ ساله هالیوودی بازیگر نقش اصلیاش شد.
این فیلم که تهیهکنندگی آن را «راسل آکرمن» و «جان شونفلدر» بر عهده دارند، هماکنون در مرحله پیش تولید است و کمپانی فیلمسازی «بلوم» حق پخش بین المللی این فیلم را در اختیار خواهد داشت.
«آل کاپون» تبهکار آمریکایی اصلیتی از شهر ناپل ایتالیا داشت و در راس جرائم سازمان یافته در دوران ممنوعیت فروش الکل در آمریکا طی سالهای ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۳ بود.
دولت فدرال در سال ۱۹۳۱ او با موفقیت او را به جرم فرار مالیاتی محکوم کرد و ۱۱ سال زندان برای او در نظر گرفت اما او پس از ۸ سال آزاد شد و در سال ۱۹۴۷ در سن ۴۸ سالگی درگذشت چرا که مبتلا به نوعی جنون شده بود و خاطرات ترسناک و وحشیانهاش در زندگی روزمرهاش رسوخ کرده بود. «کاپون» بخشی از محکومیت خود را نیز در زندان «آلکاتراز» گذراند و هماکنون تصویر او در این زندان که به موزه تبدیل شده به عنوان یکی از معروفترین زندانیان این زندان مخوف نصب شده است.
«تام هاردی» که اخیرا در فیلم «دونکرک» به کارگردانی «کریستوفر نولان» و سریال هشت اپیزودی «تابو» به تهیهکنندگی ریدلی اسکات بازی کرده است، سال گذشته با فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» و همچنین فیلم «بازگشته» در نقش مقابل «دیکاپریو» حضور درخشانی داشت و برای بازی در فیلم «بازگشته» نامزد جایزه اسکار نقش مکمل مرد نیز شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ماهرشالا علی و تام هاردی در فیلم «خاموشی ۷۷» همبازی میشوند
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





