به گزارش سینماسینما، تایکا وایتیتی در سریال جدید شبکه HBO Max به نام «پرچم ما به معنای مرگ است» نقش یک دزد دریایی به نام «ریش سیاه» را بازی میکند.
به این ترتیب وایتیتی به ریس داربی که پیش از این حضورش در سریال به عنوان نقش اصلی تایید شده بود، پیوسته است. این زوج سابقاً در سریالی دیگر از شبکه HBO و همینطور فیلم سینمایی «آنچه در سایهها انجام میدهیم» همکاری کرده بودند. داربی در هر دو پروژه بازیگری کرده بود، اما وایتیتی نویسندگی و کارگردانی سریال را انجام داد و در فیلم هم علاوه بر نقش آفرینی، کارگردان و تهیه کننده نیز بود.
پیش از این هم در زمان اعلام سفارش ساخت این سریال در ماه سپتامبر تایید شده بود که وایتیتی مدیریت اجرایی و کارگردانی سریال «پرچم ما به معنای مرگ است» را انجام میدهد. این سریال کم و بیش بر اساس ماجراجوییهای استید بونت (با بازی داربی)، یکی از بزرگترین ناخدایان دزدان دریایی ساخته میشود. بونت، پس از جراحاتی که بعد از یک جنگ به وی وارد شد هدایت کشتی را به «ریش سیاه» واگذار میکند.
از شخصیت ریش سیاه در آثار زیادی الهام گرفته شد که از جمله آنها میتوان به جک اسپارو در فیلم «دزدان دریایی کارائیب» و شخصیت ریش سیاه در بازی «اساسینز کرید» اشاره کرد.
وایتیتی در اسکار سال ۲۰۲۰، جایزه بهترین فیلمنامه را برای «خرگوش جوجو» دریافت کرد. فیلمی که خودش در آن نقش آدولف هیتلر را بازی کرده بود. این فیلم نامزد بخش بهترین فیلم سال نیز شده بود. او برای کارگردانی فیلم ابرقهرمانی «ثور: رگناروک» هم شناخته میشود که اکنون قسمت جدید آن به کارگردانی خودش در حال تولید است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «شیفت آخر» نماینده سوئیس شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان


کارگردان و نویسنده فیلم «ثور: رگناروک» در سریالی از شبکه HBO Max نقش یک دزد دریایی را بازی میکند.


