
برای دو کارمند شرکت پرایس هاوس کوپرز که مسبب اشتباه بیسابقه در اعلام برنده بهترین فیلم اسکار امسال شناخته شدهاند، تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده است.
بنابر گزارش بی بی سی، در حالی که اکنون تاکید شده این دو اخراج نشدهاند ولی در برگزاری مراسم آتی اسکار نقشی نخواهند داشت، گفته شده باید برای حفظ جان آنها محافظ استخدام شود.
گزارشها حکایت از آن دارد که برایان کولینان و مارتا رویز در رسانههای اجتماعی با موجی از تهدید به مرگ مواجه شده اند. گفته میشود که آدرس منازل و عکس اعضای خانواده آنان در اینترنت منتشر شده است.
شرکت پرایس هاوس کوپرز میگوید برای این دو کارمند خود محافظ تعیین کرده است تا از خانههای آنان حفاظت کنند.
دیروز اعلام شد این دو در برگزاری مراسم آتی اسکار نقشی نخواهند داشت و اکنون تاکید شده که این امر به معنی اخراج آنها نخواهد بود.
به هنگام اعلام برنده بهترین فیلم اسکار امسال، پاکت اشتباهی به اعلامکنندگان برنده بهترین فیلم داده شده بود، در نتیجه نام فیلم «لالالند» به عنوان بهترین فیلم خوانده شد در حالی که لحظاتی بعد اعلام شد برنده اصلی فیلم «مهتاب» است.
در اتفاقی بیسابقه، وارن بیتی که همراه فی داناوی برای معرفی بهترین فیلم روی صحنه رفته بود، هنگامی که پاکت برنده بهترین فیلم را باز کرد، نام برنده را نخواند.
او کمی مکث کرد و کاغذ داخل پاکت را به فی داناوی نشان داد؛ فی داناوی پاکت را نگاه کرد و در حالیکه هردو لحظاتی پاکت را در دست داشتند، فی داناوی نام فیلم «لالا لند» را به عنوان برنده اعلام کرد.
به طور معمول تهیهکنندگان و اعضای این فیلم روی صحنه رفتند و حرف زدند و جوایزشان را گرفتند اما در حالیکه همگی روی صحنه بودند ناگهان جوردن هورویتز، یکی از تهیهکنندگان فیلم «لالا لند» برگشت و گفت: «ببخشید، اشتباهی شده است.»
کسی باورش نمی شد و همه فکر میکردند بخشی از شوخیهای مراسم است اما لحظاتی نگذشت که معلوم شد فی داناوی به اشتباه نام فیلم برنده را خوانده و برنده اصلی «مهتاب» است.
جوردن هورویتز سپس روبه سوی دستاندکاران فیلم «مهتاب» کرد و گفت: «مهتاب»! شماها برنده بهترین فیلم شدهاید؛ نه جوک نیست. او سپس از آنها خواست تا روی صحنه بروند و جایزه را بگیرند.
تهیهکنندگان «لالا لند» که روی صحنه بودند مجبور شدند پایین بیایند و جای خودشان را با تهیه کنندگان «مهتاب» عوض کنند و اسکارهایی را که در دست داشتند به آنها تحویل دهند.
پاکتی که به دست وارن بیتی رسید، پاکتی بوده که حاوی اسم اما استون برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن بوده، به همین دلیل وارن بیتی برای اعلام نام برنده بهترین فیلم دچار سردرگمی شد.
وارن بیتی سپس پشت میکروفون رفت و گفت: «میخواهم به شما بگویم چه اتفاقی افتاد؛ پاکت را باز کردم و در آن نوشته بود اما استون، «لالا لند». به همین دلیل بود که نگاهی طولانی به فی (داناوی) و همین طور شماها کردم… «مهتاب»برنده بهترین فیلم است.»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





