تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ۱۸:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192154

سینماسینما، پاریس: موتور جشنواره کن ۷۷ به حرکت در آمد. دفتر جشنواره خبر داد که از هم اکنون متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره ثبت نام فیلم‌هایشان را آغاز کنند.

همزمان برخی از نشریات سینمایی از گمانه‌زنی‌ها درباره حضور چندین کارگردان مطرح برای مسابقه صحبت به میان آورده‌اند از جمله مگالوپلیس اثر فرانسیس فورد کوپولا با بازی آدام درایور، درباره یک آرشیتکت که تلاش دارد در نیویورک سرزمینی آرمانی بسازد. امیلیا پرز ساخته ژاک اودیار، فیلمی کمدی موزیکال از فرانسه. وی برای اولین بار است که در این ژانر فیلم ساخته است. کفن‌ها ساخته دیوید کراننبرگ، محصول کانادا و فرانسه، فیلمی فانتاستیک که از سبک‌های آشنای این کارگردان است. میکی ۱۷ ساخته بونگ جون هو کارگردان کره‌ای، درباره شخصی است که برای کشف و تسخیر یک کهکشانی یخ زده راهی آنجا می‌شود.

همچنین از تازه‌ترین فیلم برادران کوهن نیز صحبت به میان آمده است که بعد از مدتی دوباره با هم فیلمی را کارگردانی کرده‌اند. از سوی دیگر دبیر جشنواره به زودی راهی جشنواره‌ای در امریکای لاتین می‌شود تا در جریان آخرین آثار رو به اتمام منطقه امریکای لاتین باشد.

در ادامه اطلاعیه دفتر جشنواره کن علاقه‌مندان از هم اکنون برای قسمت سینه فونداسیون (ویژه دانشجویان سینما) تا ۱۵ فوریه و برای فیلمهای کوتاه (زیر پانزده دقیقه) در قسمت مسابقه، تا اول ماه مارس و برای فیلمهای بلند بخش اصلی کن می‌توانند تا ۸ مارس سال آینده، ثبت نام کنند. برای بخش کن کلاسیک شامل آثار قدیمی و مرمت شده، ثبت نام از ماه فوریه آینده آغاز خواهد شد. جشنواره کن ۲۰۲۴ از سه شنبه ۱۴ مه تا شنبه شب، ۲۵ مه بر پا خواهد شد. بخش‌های موازی کن شامل، ۱۵ روز سینماگران، هفته منتقدین، تاریخ ثبت نام فیلم‌های خود را نیز اعلام خواهند کرد.

درضمن ثبت نام بخش ۱۵ روز سینماگران هم شروع شده و ۱۹ مارس آینده برای فیلم‌های بلند و برای فیلم‌های کوتاه ۱۵ ماه مارس آخرین فرصت است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها