جانی دپ با حضور در جشنواره اسپانیایی سن سباستین، برترین جایزه این جشنواره را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از آسوشیتدپرس، جانی دپ با دریافت جایزه دونوستیا در جشنواره سنسباستین خود را یکی از قربانیان «فرهنگ تحریم» خواند و گفت این فرهنگ دارد در سراسر صنعت سینما گسترش مییابد.
جانی دپ که دیروز در این جشنواره معتبر حضور یافت به مشکلاتی که اخیراً برایش پیش آمده اشاره کرد و گفت: این فرهنگ تحریم موقعیت بسیار پیچیدهای است.
بازیگر ۵۸ ساله افزود: این فرهنگ تحریم، هجوم بیدرنگی است برای قضاوت بر اساس آنچه که اساساً منتشر شده تا فضا را مسموم کند.
دپ در ادامه گفت: فرهنگ تحریمِ دیگران از کنترل خارج شده و میتوانم به شما قول بدهم که هیچکس از آن در امان نخواهد بود. حتی یک نفر از شما. نه حتی آن افرادی که خارج از اینجا حضور دارند. هیچکس در امان نیست.
دپ با اشار به مسایلی که سال پیش با نشریه بریتانیایی «سان» داشت گفت: وقتی بیعدالتی رخ میدهد، چه علیه خودتان باشد چه کسی که دوستش دارید، چه کسی که به او ایمان دارید باید بایستید، ننشینید. چون آنها به شما احتیاج دارند.
دپ با شکایت از همسر سابقش امبر هرد به دلیل افترا تقاضای خسارت ۵۰ میلیون دلاری کرده است زیرا وی با انتشار مطلبی در واشینگتن پست درباره خشونت خانگی نوشت تا به صورت غیرمستقیم به شهرت وی خدشه وارد کند.
این بازیگر که نقش جک اسپارو را در «دزدان دریایی کاراییب» ایفا کرده و بازیگر نقش اصلی فیلم «ادوارد دست قیچی» بوده پیش از اهدای جایزه جشنواره در حضور خبرنگاران حاضر شد و به پرسشهای شان پاسخ داد و نظرات خودش را مطرح کرد. با وجود اینکه جشنواره از خبرنگاران خواسته بود تا درباره حرفه وی سوال طرح کنند و به مسایل خصوصی زندگی وی نپردازند، کنفرانس طرح سوالی را که درباره این جنجالها مطرح شده بود، نپذیرفت.
وی اما گفت: این اتفاق فقط برای من رخ نداده. برای خیلیها رخ داده. برای زنان و مردان و حتی کودکان که از این حرفها رنجها بردهاند.
وی درباره پاندمی و اینکه مردم مجبور شدند در خانه بنشینند و فیلم تماشا کنند هم صحبت کرد و گفت این امر در دوران قرنطینه خیلی چیزها را تغییر داد.
این بازیگر در پاسخی درباره نظرش درباره سلامت صنعت فیلمسازی به ویژه در آمریکا گفت هالیوود آنچه قبلاً بود نیست.
وی افزود همه هرج و مرج و لجاجتی که از سیستم استریم ایجاد شده از تبعات همین تغییرات است و دیگر برای کسی مهم نیست چه چیزی پیش میآید. هر که به فکر خویش است. این آدمهای چنین تفکراتی دارند.
دپ در ادامه گفت: آنها متوجه میشوند که مثل من دورانداختنی هستند. حتی بدتر. و این کمپانیهای بسیار بسیار بزرگ هستند که رشته این کارها را در دست دارند و همه چیز را کنترل میکنند.
جشنواره بینالمللی فیلم سنسباستین که از ۱۷ تا ۲۵ سپتامبر برگزار میشود امسال در سومین سال حضور دپ، شب پیش از وی تجلیل کرد. پیش از وی ماریون کوتیار با دریافت جایزه دونوستیا در شب افتتاحیه یعنی جمعه شب تجلیل شده بود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حضور پنهلوپه کروز؛ انتشار اولین تصویر از جانی دپ در «بادهنوش روز»
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- تجلیل جانی دپ در جشنواره فیلم رم/ رد شدن را دوست دارم!
- آکادمی فیلم بریتانیا تجلیل کرد؛ اهدای جایزه به جانی دپ در لندن/ سفر طولانی و غمانگیز در هالیوود
- چهرههای مطرح سینمایی در جشنواره ونیز ۲۰۲۴/ کلونی و پیت با «گرگها» میآیند
- داستانت در جشنوارهات/ سومین جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی و وضعیت منطقه
- میازاکی جشنواره سنسباستین را افتتاح میکند
- جانی دپ در تریلر آغاز کننده جشنواره کارلووی واری
- حمایت برنده نوبل از امبر هرد
- جانی دپ: به هالیوود نیازی ندارم!
- جشنواره کن با فیلم «ژان دو باری» افتتاح شد/ استقبال فرانسویها از جانی دپ
- آل پاچینو بازیگر فیلم جانی دپ شد
- شکایت سردبیر یک مجله از کارگردان فیلم افتتاحیه جشنواره کن
- جانی دپ با «مادام دو باری» جشنواره کن را افتتاح میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





