تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۰ - ۱۵:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 33656

ریدلی اسکاتانجمن کارگردانان آمریکا جایزه یک عمر دستاورد هنری خود را امسال به ریدلی اسکات کارگردان اهدا می‌کند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، جایزه یک عمر دستاورد هنری انجمن کارگردانان آمریکا که پیشتر به چهره‌هایی چون آلفرد هیچکاک، بیلی وایلدر و استیون اسپیلبرگ اهدا شده بود، امسال به ریدلی اسکات تعلق می‌گیرد.

این بالاترین جایزه انجمن کارگردانان آمریکاست که امسال در شضت و نهمین مراسم اهدای جوایز سالانه این انجمن به این کارگردان کهنه کار اهدا می‌شود.

این کارگردان ۷۹ ساله که به تازگی در امریکن سینماتک هم مورد تجلیل قرار گرفت سال پیش با فیلم «مریخی» با اقبال زیادی روبه رو شد. «مهاجرت: خدایان و انسان‌ها» فیلم پیشین او البته چندان موفق نبود. او در سال ۲۰۱۷ هم در ساخت قسمت‌های بعدی «پرومتئوس» و «بلید رانر» دو فرصت خوب دیگر دارد.

وی ۴۰ سال در هالیوود حضور داشته و فیلم‌هایی مثل «بیگانه»، «بلید رانر»، «تلما و لوییس»، «گلادیاتور»، «هانیبال»، «گانگستر آمریکایی» و دیگر فیلم‌هایی را ساخت که باعث شد او به یکی از تنها افرادی بدل شود که هنوز هم می‌تواند بودجه ساخت فیلمی را تامین کند که قسمت دوم فیلم دیگری نیست یا موضوع ابرقهرمانی در خود ندارد. او می‌گوید: «باید ثابت کنید چقدر قابل اطمینان هستید، که من هستم و همیشه بوده‌ام، کارم همین است. من فیلم می‌سازم تا نیازهای خلاقانه‌ام را برطرف کنم».

سال پیش این جایزه به میلوش فورمن سازنده «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» تعلق گرفته بود.

این مراسم ۴ فوریه در هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز برگزار می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها