تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۳:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161576

جایزه فیلم منتخب مردم جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۱ به «بلفاست» ساخته کنت برانا رسید.

به گزارش سینماسینما، به نقل از سایت جشنواره، «بلفاست» موفق شد تا جایزه فیلم منتخب مردم را از جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو امسال دریافت کند.

در همین حال جایزه پلتفرم داوران به ریاست ریز احمد به «یونی» ساخته کامیلا آندینی از اندونزی رسید و جایزه مستند منتخب مردم نصیب «نجات» ساخته ای.چی واسارهلی و جیمی چِین شد. جایزه منتخب مردم در بخش دیوانگی نیمه شب هم به «تیتان» ساخته جولیا دوکورنائو برنده جشنواره کن اهدا شد.

برانا در مراسم دریافت جایزه از اولین نمایش جهانی «بلفاست» که در همین جشنواره صورت گرفت به عنوان یکی از به یادماندنی‌ترین تجربیاتش در تمام طول زندگی حرفه‌ای خود یاد کرد و گفت: اینکه این همه دوست‌دار سینما با این فیلم چنین ارتباط عمیقی برقرار کردند برای من کاملاً دلگرم کننده بود، همچنین برای جیمی دورنان … و ما درباره آن در تمام آن شب به یادماندنی صحبت کردیم و در شهر فوق‌العاده شما خندیدیم و اشک ریختیم.

فیلم برنده جایزه منتخب مردم معمولاً به معنی پیشگویی برای جوایز اسکار محسوب می‌شود و سال پیش «سرزمین آوارگان» کلوئی ژائو ابتدا برنده تورنتو شد و در نهایت به اسکار رسید. «کتاب سبز»، «۱۲ سال بردگی»، «سخنرانی پادشاه» و «میلیونر زاغه‌نشین» نیز از دیگر فیلم‌هایی هستند که همین تجربه را پشت سر گذاشتند.

دومین برنده جایزه منتخب مردم درام کانادایی «اسکاربورو» ساخته شاشا نخعی و ریچ ویلیامسون شد که برمبنای رمان پرفروش کانادایی سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. این فیلم همچنین برنده جایزه بنیاد شان مندس شد که با یک جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری همراه بود.

فیلم سوم هم به درام «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون رسید که بندیکت کامبربچ بازیگر آن بود.

جایزه اولین فیلم یک کارگردان تورنتو به «سنت آن» ساخته راین ورمیت از مونتوبای کانادا اهدا شد. این فیلم جایزه ۱۰ هزار دلاری صداهای آمپلی‌فایر برای بهترین فیلم بلند کانادایی را هم از آن خود کرد.

«پلنگ آناتولی» جایزه دوران فیپرشی را از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم دریافت کرد. امره کاییش سازنده این فیلم بود. هیات داوران فیپرشی از این فیلم به عنوان راه‌های سنتی و مدرن در یک کشور در قالب یک کمدی کنترل شده یاد کرد که تصویرگر مردی در میان چیزهای عجیبی است که وی را احاطه کرده‌اند.

جایزه داوران «نتپک» برای تجلیل از سینمای آسیا پاسیفیک نیز به «کاستا براوا، لبنان» ساخته مونیا آکی اهدا شد. هیات داوران از فیلم به عنوان یک داستان خانوادگی بین‌نسلی بی‌نظیر همچون قصیده‌ای برای آینده پایدار در کشور گرانبها و آشفته کارگردان یاد کرد.

جوآنا ونسان و کامرون بیلی مدیران این جشنواره در مراسم پایانی از جشنواره امسال به عنوان مجموعه‌ای یاد کردند که بهترین‌ها را از سراسر دنیا گرد آورد و هم آثاری از کارگردان‌های مولف محبوب را به نمایش درآورد و هم ارایه‌کننده صداهای تازه در فیلمسازی بود.

امسال در جشنواره با اهدای جوایزی از استعدادهای بزرگ صنعت فیلم تجلیل شد. این جایزه که از سال ۲۰۱۹ شروع به کار کرده امسال به جسیکا چاستین و بندیکت کامبربچ بازیگر، دیون وارویک خواننده، دنی ویلنو، آلانیس اوبومساوین و دنیس گولت فیلمساز و آری وگنر فیلمبردار اهدا شد.

جشنواره فیلم تورنتو که از سال ۱۹۷۶ شروع به کار کرده امسال چهل و ششمین دوره خود را از جمعه ۱۹ شهریور تا دیشب (شنبه) ۲۷ شهریور برگزار کرد.

این جشنواره که امسال به صورت ترکیبی از فیزیکی و با امکان تماشای فیلم‌ها به صورت آنلاین همراه بود، بار دیگر فرش قرمز خود را پهن کرد که در عین حال در حد و اندازه سال‌های پیش از کرونا نبود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها