جشنواره فیلم کوتاه «شورت فست» پالم اسپرینگز جایزه اصلی خود را به فیلم «غیرقابل بخشش» اهدا کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، «غیرقابل بخشش» فیلمی از السالوادور جایزه بهترین فیلم را از «شورت فست» بینالمللی جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۱ دریافت کرد.
این فیلم ساخته مارلین وینایو درباره قاتلی است که در حال گذراندن حکم زندانش به دلیل قتل است. جایزه ۵ هزار دلاری برنده در حالی از آن این فیلم شد که فیلم فرانسوی «پالما» نشان تقدیر دریافت کرد.
«قدم به رودخانه» ساخته چین و فرانسه نیز به عنوان بهترین فیلم کوتاه انیمیشن فستیوال انتخاب شد و فیلم فرانسوی «موسیقیدان، نوازنده» ساخته رضا ریاحی نشان تقدیر دریافت کرد. «قدم به داخل رودخانه» ساخته ویجیا ما، لو و وی فیلمی سوررئال درباره سیاست تکفرزندی چین به این ترتیب جایزه هزار دلاری این بخش را برد.
«ملکه بسکتبال» مستندی آمریکایی درباره بازیکن بسکتبال لوسیا هریس به کارگردانی بن پراودفورت نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند را دریافت و هزار دلار این بخش را از آن خود کرد. «مصاحبه» ساخته جون میلر و زک روسو نیز نشان تقدیر این بخش را از آن خود کرد.
«جنایتکاران» از فرانسه، رومانی و ترکیه به کارگردانی سرهات کاراصلان جایزه بهترین فیلم کوتاه بالای ۱۵ دقیقه را از آن خود کرد و هزار دلار جایزه این بخش را برد. در این بخش فیلمی با عنوان «دخترانی که در شب متولد شدند» از عربستان نشان تقدیر دریافت کرد.
در نهایت فیلم «موهل» از کانادا جایزه هزار دلاری بهترین فیلم کوتاه زیر ۱۵ دقیقه را برد و نشان تقدیر به «آلی» و «خداحافظی طولانی» ساخته چارلز وال اهدا شد.
در بخش مستند کوتاه دانشجویی نیز «خلاء درون» ساخته جولین دیتریش محصول مشترک آلمان/ ایران به عنوان برنده انتخاب شد.
تمام برندگانی که نامشان ذکر شد به صورت مستقیم به بخش رقابت فیلم کوتاه اسکار آینده راه مییابند.
امسال فیلم «کشتار روز تهران» به نویسندگی و تهیه کنندگی حسین تهرانی و کارگردانی حسام حمیدی و «زرد خالدار» ساخته باران سرمد از ایران در بخش رقابتی آثار کوتاه ۱۵ دقیقه و کمتر حضور داشتند.
بیست و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگز از ۲۲ تا ۲۸ ژوئن (۱ تا ۷ تیر) در کالیفرنیا برگزار شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





