کارگردان هالیوودی یک بار دیگر از شخصیتهای فیلمهای مارول و دیسی انتقاد کرد و گفت آنها سطحی هستند.
به گزارش سینماسینما، در حالی که جیمز کامرون با مصاحبه با نیویورک تایمز تور مطبوعاتی «آواتار: راه آب» را به صورت رسمی آغاز کرد، در این مصاحبه گفت شخصیتهای فیلمهای مارول و دیسی، از بلوغ لازم برخوردار نیستند.
در این مصاحبه که بازیگران فیلم جدید «آواتار» شامل سم ورتینگتون، زوئی سالدانا و سیگورنی ویور هم حضور داشتند، کامرون گفت در فیلم جدید که داستانش ۱۵ سال بعد از فیلم اول اتفاق میافتد انتظار میرفت تا رسیدن به بلوغ در قهرمانهایش شامل جیم سالی و نیتیری تصویر شود و چنین بلوغی چیزی است که در شخصیتهای فیلمهای مارول و دیسی مشاهده نمیشود.
کامرون گفت: زویی و سم ۱۵ سال بعد از داستان قبلی، به عنوان والدینی مسئول دیده میشوند. وی افزود: در فیلم اول شخصیت سم از روی پرنده خود میپرد و با این پرش ایمانی دیوانهوار و تقریبا مانند خودکشی را از خود بروز میدهد که مسیر تاریخ را تغییر میدهد. شخصیت زوئی هم جایی مجبور میشود بپرد و تصورش این است که برگهای بزرگ میتوانند مانع سقوط او شوند. اما وقتی پدر و مادر باشی اینطور فکر نمیکنی. بنابراین من به عنوان فردی که پدر ۵ فرزند است میگویم وقتی شخصیتها بالغ میشوند و متوجه میشوند مسئولیتی به جز بقای خود دارند، چه اتفاقی میافتد.
وی در ادامه حرفهایش به فیلمهای مارول و دیسی اشاره کرد و گفت: وقتی این فیلمهای بزرگ و دیدنی را تماشا میکنم میبینم شخصیتها هر سن و سالی که داشته باشند به گونهای رفتار میکنند که انگار هنوز دانشجو هستند. این شخصیتها هرگز به چیزهایی که واقعا در ما ریشه دارند و به ما عشق و هدف میدهند کاری ندارند. فکر نمیکنم این راه درست فیلم ساختن باشد.
کامرون در این مصاحبه به ساختن صحنههای زیر آب هم پرداخت و یادآوری کرد که بیشتر صحنههای این فیلم در مخازن بزرگ آب فیلمبرداری شده و بازیگران مجبور شدند تا تمرین نگهداشتن نفس برای چند دقیقه را انجام دهند تا او بتواند زمان طولانیتری در آب فیلمبرداری کند.
«آواتار: راه آب» از ۱۶ دسامبر در سینماها اکران میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- به افتخار ۴۵ سال فعالیت؛ سیگورنی ویور شیر طلایی ونیز را گرفت
- «مارولها» بدترین افتتاحیه کمپانی را رقم زد/ واکنش استیون کینگ
- پدر «مرد عنکبوتی» از دنیا رفت/ مرگ یکی از نمادهای مارول
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- پایان رایگیری اسکار ۲۰۲۳
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- برگزیدگان بفتا معرفی شدند/ «در جبهه غرب خبری نیست»؛ بهترین فیلم
- «آواتار ۲» برای پیام محیط زیستی جایزه برد/ جایزهی فناوری به «پینوکیو» رسید
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- ثبت یک رکورد جدید/ توفان «پاتان» بریتانیا را هم گرفت
- ۳۰۱ فیلم بلند واجد شرایط اسکار شدند/ «خرس نیست» پناهی در لیست
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





