کارگردان هالیوودی یک بار دیگر از شخصیتهای فیلمهای مارول و دیسی انتقاد کرد و گفت آنها سطحی هستند.
به گزارش سینماسینما، در حالی که جیمز کامرون با مصاحبه با نیویورک تایمز تور مطبوعاتی «آواتار: راه آب» را به صورت رسمی آغاز کرد، در این مصاحبه گفت شخصیتهای فیلمهای مارول و دیسی، از بلوغ لازم برخوردار نیستند.
در این مصاحبه که بازیگران فیلم جدید «آواتار» شامل سم ورتینگتون، زوئی سالدانا و سیگورنی ویور هم حضور داشتند، کامرون گفت در فیلم جدید که داستانش ۱۵ سال بعد از فیلم اول اتفاق میافتد انتظار میرفت تا رسیدن به بلوغ در قهرمانهایش شامل جیم سالی و نیتیری تصویر شود و چنین بلوغی چیزی است که در شخصیتهای فیلمهای مارول و دیسی مشاهده نمیشود.
کامرون گفت: زویی و سم ۱۵ سال بعد از داستان قبلی، به عنوان والدینی مسئول دیده میشوند. وی افزود: در فیلم اول شخصیت سم از روی پرنده خود میپرد و با این پرش ایمانی دیوانهوار و تقریبا مانند خودکشی را از خود بروز میدهد که مسیر تاریخ را تغییر میدهد. شخصیت زوئی هم جایی مجبور میشود بپرد و تصورش این است که برگهای بزرگ میتوانند مانع سقوط او شوند. اما وقتی پدر و مادر باشی اینطور فکر نمیکنی. بنابراین من به عنوان فردی که پدر ۵ فرزند است میگویم وقتی شخصیتها بالغ میشوند و متوجه میشوند مسئولیتی به جز بقای خود دارند، چه اتفاقی میافتد.
وی در ادامه حرفهایش به فیلمهای مارول و دیسی اشاره کرد و گفت: وقتی این فیلمهای بزرگ و دیدنی را تماشا میکنم میبینم شخصیتها هر سن و سالی که داشته باشند به گونهای رفتار میکنند که انگار هنوز دانشجو هستند. این شخصیتها هرگز به چیزهایی که واقعا در ما ریشه دارند و به ما عشق و هدف میدهند کاری ندارند. فکر نمیکنم این راه درست فیلم ساختن باشد.
کامرون در این مصاحبه به ساختن صحنههای زیر آب هم پرداخت و یادآوری کرد که بیشتر صحنههای این فیلم در مخازن بزرگ آب فیلمبرداری شده و بازیگران مجبور شدند تا تمرین نگهداشتن نفس برای چند دقیقه را انجام دهند تا او بتواند زمان طولانیتری در آب فیلمبرداری کند.
«آواتار: راه آب» از ۱۶ دسامبر در سینماها اکران میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- به افتخار ۴۵ سال فعالیت؛ سیگورنی ویور شیر طلایی ونیز را گرفت
- «مارولها» بدترین افتتاحیه کمپانی را رقم زد/ واکنش استیون کینگ
- پدر «مرد عنکبوتی» از دنیا رفت/ مرگ یکی از نمادهای مارول
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- پایان رایگیری اسکار ۲۰۲۳
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- برگزیدگان بفتا معرفی شدند/ «در جبهه غرب خبری نیست»؛ بهترین فیلم
- «آواتار ۲» برای پیام محیط زیستی جایزه برد/ جایزهی فناوری به «پینوکیو» رسید
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- ثبت یک رکورد جدید/ توفان «پاتان» بریتانیا را هم گرفت
- ۳۰۱ فیلم بلند واجد شرایط اسکار شدند/ «خرس نیست» پناهی در لیست
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





