کارگردان هالیوودی یک بار دیگر از شخصیتهای فیلمهای مارول و دیسی انتقاد کرد و گفت آنها سطحی هستند.
به گزارش سینماسینما، در حالی که جیمز کامرون با مصاحبه با نیویورک تایمز تور مطبوعاتی «آواتار: راه آب» را به صورت رسمی آغاز کرد، در این مصاحبه گفت شخصیتهای فیلمهای مارول و دیسی، از بلوغ لازم برخوردار نیستند.
در این مصاحبه که بازیگران فیلم جدید «آواتار» شامل سم ورتینگتون، زوئی سالدانا و سیگورنی ویور هم حضور داشتند، کامرون گفت در فیلم جدید که داستانش ۱۵ سال بعد از فیلم اول اتفاق میافتد انتظار میرفت تا رسیدن به بلوغ در قهرمانهایش شامل جیم سالی و نیتیری تصویر شود و چنین بلوغی چیزی است که در شخصیتهای فیلمهای مارول و دیسی مشاهده نمیشود.
کامرون گفت: زویی و سم ۱۵ سال بعد از داستان قبلی، به عنوان والدینی مسئول دیده میشوند. وی افزود: در فیلم اول شخصیت سم از روی پرنده خود میپرد و با این پرش ایمانی دیوانهوار و تقریبا مانند خودکشی را از خود بروز میدهد که مسیر تاریخ را تغییر میدهد. شخصیت زوئی هم جایی مجبور میشود بپرد و تصورش این است که برگهای بزرگ میتوانند مانع سقوط او شوند. اما وقتی پدر و مادر باشی اینطور فکر نمیکنی. بنابراین من به عنوان فردی که پدر ۵ فرزند است میگویم وقتی شخصیتها بالغ میشوند و متوجه میشوند مسئولیتی به جز بقای خود دارند، چه اتفاقی میافتد.
وی در ادامه حرفهایش به فیلمهای مارول و دیسی اشاره کرد و گفت: وقتی این فیلمهای بزرگ و دیدنی را تماشا میکنم میبینم شخصیتها هر سن و سالی که داشته باشند به گونهای رفتار میکنند که انگار هنوز دانشجو هستند. این شخصیتها هرگز به چیزهایی که واقعا در ما ریشه دارند و به ما عشق و هدف میدهند کاری ندارند. فکر نمیکنم این راه درست فیلم ساختن باشد.
کامرون در این مصاحبه به ساختن صحنههای زیر آب هم پرداخت و یادآوری کرد که بیشتر صحنههای این فیلم در مخازن بزرگ آب فیلمبرداری شده و بازیگران مجبور شدند تا تمرین نگهداشتن نفس برای چند دقیقه را انجام دهند تا او بتواند زمان طولانیتری در آب فیلمبرداری کند.
«آواتار: راه آب» از ۱۶ دسامبر در سینماها اکران میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- به افتخار ۴۵ سال فعالیت؛ سیگورنی ویور شیر طلایی ونیز را گرفت
- «مارولها» بدترین افتتاحیه کمپانی را رقم زد/ واکنش استیون کینگ
- پدر «مرد عنکبوتی» از دنیا رفت/ مرگ یکی از نمادهای مارول
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- پایان رایگیری اسکار ۲۰۲۳
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- برگزیدگان بفتا معرفی شدند/ «در جبهه غرب خبری نیست»؛ بهترین فیلم
- «آواتار ۲» برای پیام محیط زیستی جایزه برد/ جایزهی فناوری به «پینوکیو» رسید
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- ثبت یک رکورد جدید/ توفان «پاتان» بریتانیا را هم گرفت
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





