«نیکول کیدمن» که روزهای شلوغی را در جشنواره فیلم کن پشت سر میگذارد، گفت که دوست دارم هر ۱۸ ماه در فیلم یک کارگردان زن بازی کنم.
به گزارش سینماسینما، «گاردین» نوشت: «نیکول کیدمن» که با چهار پروژه مجزا در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۷ حضور پیدا کرده، خواستار حمایت زنان از فیلمسازان همجنس خود شد و گفت که جهت بالا بردن تعداد فیلمسازان زن در هالیوود و ارتقای سهم زنان در این صنعت، میخواهد هر ۱۸ ماه یک بار در فیلم یک کارگردان زن ایفای نقش کند.
«کیدمن» در اینبار گفت: در واقع الان فقط زنها را انتخاب میکنم. باید هر ۱۸ ماه یک فیلم با یک کارگردان زن داشته باشم تا این معادله برابر شود. در سال ۲۰۱۶ تنها ۴.۲ درصد فیلمها را زنان ساختند. سال گذشته ۴۰۰۰ سریال تلویزیونی ساخته شده که فقط ۱۸۳ زن در فهرست کارگردانان آنها دیده میشود. این گویای همه چیز است. به نظر من این مسالهای مهمی است که باید گفته و تکرار شود.
این بازیگر اسکاری سینما در ادامه افزود: ما به عنوان زن باید از کارگردانان زن حمایت کنیم. خوشبختانه این مساله با گذشت زمان تغییر کرده اما همه دائم میگویند: «اوه! حالا همه چیز فرق کرده»، اما اینطور نیست.
«فریبخورده» به کارگردانی «سوفیا کاپولا» یکی از مهمترین کارهای «نیکول کیدمن» در کن امسال است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از «توماس پی. کالینان» ساخته شده که پیش از این در سال ۱۹۷۱ با کارگردانی «دن سیگل» و بازی «کلینت ایستوود» مورد اقتباس قرار گرفته بود.
«کاپولا» در نشست مطبوعاتی گفته بود که میخواهد فیلم «سیگل» را از دیدگاهی زنانه روایت کند. «فریبخورده» یکی از ۱۹ فیلمی است که برای به دست آوردن نخل طلای کن تلاش میکند. غیر از «کاپولا» ۱۱ کارگردان زن دیگر هم در فستیوال این دوره شرکت کردهاند.
هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ می آغاز به کار کرده و تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در کن فرانسه ادامه خواهد داشت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فصل دوم «نه غریبه کامل»؛ قصهای که شکل نگرفت
- بازیگرانی که بدنشان را وقف سینما کردند/ سینما یا قربانگاه؟
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- پخش سریالی جدید با بازی نیکول کیدمن
- فریاد، فضیلت است/ یادداشتی بر فیلم «داگویل» با نگاهی به پرفورمنس «ریتم صفر» مارینا آبراموویج
- اعلام فهرست پرستاره فیلمهای ونیز ۲۰۲۳
- نیکول کیدمن در عرصه سیاست بازی میکند/ سریالی دربارهی سیا
- «ساعتها» در سینماتک خانه هنرمندان اکران و بررسی میشود
- تدوین جدید فیلم «استرالیا»/ باز لورمن فیلم سینمایی را سریال میکند
- «مرد شمالی»؛ فیلمی که باید روی پردهی سینما ببینید!
- شیرینیِ تلخ «خانوادهی ریکاردو بودن»/ یادداشت هالیوود ریپورتر
- «ساعتها»؛ ایستادن در نقطه آغاز پریشانی
- حاشیههای سفر نیکول کیدمن به هنگکنگ
- بازتولید شهروندانی تودهوار/ «داگویل»؛ روایتی از شهری بی در و دیوار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





