فیلم جدید وس اندرسون برای نتفلیکس یک فیلم ۳۷ دقیقهای است و هرچند این کارگردان دوست دارد فیلمهایش در سینماها دیده شوند، پاییز به صورت آنلاین به نمایش درمیآید.
به گزارش سینماسینما، وس اندرسون همزمان با اولین نمایش «شهر سیارکی» در سالن آلیس تالی نیویورک در مصاحبهای با نشریه «ایندی وایر» اعلام کرد فیلم آینده او تنها ۳۷ دقیقه خواهد بود.
«داستان شگفتانگیز هنری شوگر» که با اقتباس از یکی از داستانهای کوتاه رولد دال برای نتفلیکس ساخته میشود، دومین اقتباس اندرسون از رولد دال است و وی پیش از این «آقای فاکس شگفتانگیز» را با اقتباس از آثار دال ساخته بود.
بندیکت کامبربچ، رالف فاینس، دو پاتل و بن کینگزلی در این فیلم جدید بازی میکنند.
نکته قابل توجه در این میان این است که «هنری شوگر» اولین فیلمی است که اندرسون در نتفلیکس میسازد و وی در این مصاحبه تاکید کرد که همکاری با این سرویس آنلاین بیشتر از سر ضرورت بود تا ترجیح شخصی.
اندرسون در مورد چگونگی شراکت با نتفلیکس گفت: من رولد دال را قبل از ساختن «آقای فاکس شگفتانگیز» هم میشناختم و حدود ۲۰ سال پیش که با لیندسی دال، بیوه رولد دال در صحنه فیلمبرداری «خانواده اشرافی تننبام» [که سال ۲۰۰۱ توسط وس اندرسون با بازی اوون ویلسون، جین هاکمن، بن استیلر و بیل موری ساخته شد] آشنا شدم، میخواستم «هنری شوگر» را بسازم. آنها این داستان را برای من کنار گذاشتند، زیرا با آنها دوست بودم. لیندسی به نوعی مشعل را به لوک، نوه دال داد. بنابراین من میدانستم این داستان منتظر من است، اما واقعاً روش کار را نمیفهمیدم. میدانستم آنچه در داستان دوست دارم، نوشتن آن و کلمات دال است، اما تا مدتها نتوانستم پاسخی پیدا کنم و ناگهان کشفش کردم. حالا میدانم این یک فیلم داستانی نیست فقط ۳۷ دقیقه یا حدود این است، اما زمانی که من آماده انجام این کار شدم، خانواده دال دیگر هیچ حقی روی اثر نداشتند و معامله تمامی آثار دال را به نتفلیکس فروخته بودند.
اندرسون در ادامه عنوان کرد: خیلی ناگهانی دیگر هیچ راه دیگری وجود نداشت که بتوانیم این کار را انجام دهیم، چون حالا آنها مالک آن هستند. اما در عین حال چون این فیلم ۳۷ دقیقهای است، نتفلیکس مکان مناسبی برای انجام آن است زیرا در واقع یک فیلم سینمایی نیست. پیش از این بیبیسی برنامهای با عنوان «بازی برای امروز» را به کارگردانی افرادی مانند استیون فریرز، جان شلزینگر و آلن کلارک ساخته بود؛ برنامههایی یک ساعته یا حتی کمتر و من هم به نوعی چنین چیزی را تصور کردم.
به نظر می رسد «هنری شوگر» بیشتر شبیه فیلم کوتاه «هتل شوالیه» اندرسون در سال ۲۰۰۷ باشد که به پیش درآمدی ۱۳ دقیقهای برای فیلم سینمایی او «دارجلینگ محدود» با بازی جیسون شوارتزمن و ناتالی پورتمن بدل شد.
اندرسون درباره اقتباس خود از «هنری شوگر» گفت: این انتخاب بین یک اکران کامل سینمایی و یک پخش جریانی نیست، زیرا شما هرگز چنین فیلم کوتاهی را در سینماها اکران نمیکنید چون آنها باید برای آن بلیت ارزانتر بفروشند یا در کنار یک فیلم دیگر اکرانش کنند … من تجربه خوبی با نتفلیکس داشتم، اما بسیار خوشحالم که «شهر سیارکی» را در سینماها به نمایش درمیآورم. فوکوس و یونیورسال این کار را به روش واقعی سینما انجام می دهند. این راهی است که من واقعاً میخواهم فیلمهایم نمایش داده شوند.
کتاب «هنری شوگر» دال برای اولین بار سال ۱۹۷۷ منتشر شد و مجموعهای از ۷ داستان کوتاه است.
در فیلم اندرسون کامبربچ نقش هنری شوگر، قهرمان داستان اصلی را بازی میکند که این سوال را مطرح میکند: اگر میتوانستید با چشمان بسته ببینید آیا از قدرت خود برای خیر استفاده میکردید یا برای منافع شخصی؟
نتفلیکس سپتامبر ۲۰۲۱ شرکت رولد دال را خرید و امتیاز تمام آثار وی را به دست آورد.
«شهر سیارکی» جدیدترین فیلم وس اندرسون است که به طور انحصاری از ۱۶ ژوئن (امروز جمعه) اکران خود را در سینماها شروع میکند. انتظار میرود «هنری شوگر» پاییز از نتفلیکس پخش شود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- ۴روز مانده تا اعلام برنامه رسمی جشنواره؛ فیلم پرستاره وس اندرسون، شانس نخست افتتاح کن ۲۰۲۵
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- تازهترین خبرها از جشنواره/ کدام فیلم جشنواره کن را افتتاح میکند؟
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





