تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۲/۰۲ - ۱۶:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 194826

سینماسینما، پاریس: لوک بسون، کارگردان مشهور فرانسوی که بسیاری از فیلمهای اخیر خود را فقط به زبان انگلیسی می سازد، تا بتواند در صحنه بین المللی به فروش بالاتری دست یابد، به تازگی بدنبال تدارکات و آماده سازی فیلم جدیدش است.

این اثر اقتباس تازه ای از داستان دراکولا، نوشته برام استوکر با بازی کریستف والتز و کیلب لاندری جونز خواهد بود. در این ورسیون جدید از دراکولا، سناریست به اصل و نصب شاهزاده ای می پردازد که بعدا تبدیل به دراکولا می شود.

لوک بسون در آخرین فیلمش با عنوان «داگمن» که در مسابقه جشنواره ونیز ۲۰۲۲ هم شرکت کرده بود، در گیشه سینماها، بویژه در فرانسه ناموفق عمل کرده و از سوی دیگر منتقدین نیز روی خوشی به آن نشان ندادند.

لوک بسون که همواره پر تلاش است مدتی به دنبال سوژه‌ای تازه می گشت تا بتواند کمپانی خود (اروپا کورپ) را از ورشکستگی نجات دهد. بر مبنای نوشته روزنامه فیگارو، فیلم دراکولا، بودجه بزرگی می طلبد که کارگردان بتواند صحنه های نمایشی و اعجاب اور آن‌را بسازد.

یکی از فیلم های قبلی لوک بسون به نام والریان و شهر هزار سیاره، که در سال ۲۰۱۷ ساخته بود، ۲۰۰ میلیون دلار هزینه برداشته بود که همچون داگمن در گیشه با شکست روبرو شد. البته وی در گذشته، فیلمهای بسیار موفقی ساخته است که در صحنه بین المللی با فروش های بالایی هم روبرو شده بودند.

او در سن ۶۴ سالگی همچنان فعال و دارای پروژه های گوناگون است. نام او جزو کارگردانان فرانسوی که در جهان بسیار موفق بوده اند از سوی مرکز ملی سینما به ثبت رسیده است. وی با فیلم بدون دیالوگ  آخرین نبرد در سال ۱۹۸۳ شروع کرد و به دنیای سینما معرفی شد، با دومین فیلمش، مترو، در ۱۹۸۵ و سپس با آبی بزرگ (یا دریای پهناور) ۱۹۸۸ که ۹ میلییون تماشاگر در فرانسه داشت ، راه موفقیت را سریع طی کرد و مورد توجه گردانندگان استودیوهای بزرگ هالیوود قرار گرفت. از فیلمهای دیگرش، نیکیتا، لیون، عنصر پنجم،  ژاندارک، وغیره است.

وی همچنین در حومه پاریس یک شهرک سینمای در سال ۲۰۰۸ ایجاد کرد و همچنین در برخی از فیلمهای تجاری فرانسه نیز بعنوان تهیه کننده فعالیت کرده است. قابل توجه است که بعد از موفقیت های چند فیلم اصغر فرهادی در فرانسه از سوی کمپانی لوک بسون علاقه‌مند بودند که فیلمی از او تهیه کنند، و به گفته یکی از کارکنان آن کمپانی سناریو فیلم  گذشته اصغر فرهادی را نیز خوانده بودند اما مورد توجه آنها قرار نگرفته بود. این فیلم بعدا توسط کمپانی ممنتو ساخته شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها