انیمیشن جدید پیکسار اولین فیلم سال ۲۰۲۴ شد که به فروش یک میلیارد دلاری در گیشههای جهانی رسید.
به گزارش سینماسینما، «درون بیرون ۲» محصول جدید دیزنی و پیکسار با شادی و اضطرابی که به ذهن رایلی نوجوان بازگردانده، موفق شد تا بدون ایجاد جو اضطراب، خوب بفروشد.
این انیمیشن با صدای امی پولر در نقش شادی و مایا هاوک در نقش اضطراب، فیلمی پر از احساسات و اولین فیلم سال است که در گیشههای جهانی به فروش میلیاردی رسیده است.
پس از ۱۹ روز اکران، دنباله «درون بیرون» ۴۶۹.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۴۵.۵ میلیون دلار در سطح بینالمللی فروخته و مجموع فروش جهانی خود را به ۱.۰۱۵ میلیارد دلار رسانده است. پیش از این تنها ۱۰ فیلم انیمیشنی به کلوپ میلیاردیها پیوسته بودند که ۸ عنوان آنها متعلق به دیزنی هستند. البته این عنوان سریعترین انیمیشنی شد که به این جایگاه رسید.
این فیلم که از ۱۴ ژوئن وارد سینماها شد، با فروش ۱۵۱ میلیون دلاری فراتر از انتظارها ظاهر شد و حتی از «تلماسه ۲» که با فروش ۷۱۱ میلیون دلار پرفروشترین فیلم سال تا به اینجا بود و بزرگترین افتتاحیه سال را به نام خود کرده بود، پیشی گرفت. همچنین این فیلم نخستین فیلم پس از «باربی» تابستان گذشته با افتتاحیه ۱۶۲ میلیون دلاری است که کارش را با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار آغاز کرد. «درون بیرون ۲» اکنون برای سومین آخر هفته همچنان در راس گیشهها جای دارد.
این موفقیت یک مظهر دلگرمی برای سینمادارها و همچنین یک پیروزی برای پیکسار محسوب میشود که در سالهای اخیر چندان فروش خوبی نداشته است. پیت داکتر مدیر پیکسار که کارگردانی فیلم «درون بیرون» سال ۲۰۱۵ را بر عهده داشت، معتقد است دوران کووید که موجب شد تماشاگران برای تماشای فیلمها در خانه بمانند، عاملی بود که فیلمهای«لایت یر» و «E» در سال ۲۰۲۳ فروش کمتری را تجربه کردند.
چندین عامل موجب موفقیت «درون بیرون» شده که موفقیت فیلم اصلی در سال ۲۰۱۵ با فروش ۸۵۹ میلیون دلاری و تبلیغات شفاهی خیره کننده از جمله آنهاست. فیلم جدید تقریباً ۱۰ سال پس از ماجراجویی فیلم نخست که درباره احساسات درونی – از جمله شادی (امی پولر)، غم (فیلیس اسمیت) و خشم (لوییس بلک) – دختر جوانی به نام رایلی بود، روی پرده بزرگ رفته است. دنباله این فیلم اولین تجربه کارگرانی کلسی مان و درباره رایلی نوجوان است که احساسات جدیدی شامل اضطراب (مایا هاوک)، حسادت (آیو ادبیری)، خجالت (پل والتر هاوزر) و نوستالژی (ژون اسکوئیب) را در یک کمپ هاکی تابستانی کشف میکند.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- «من نفرتانگیز ۴» با فروش ۲۳۰ میلیون دلاری آغاز به کار کرد/ حکمرانی انیمیشنها بر سینماها
- احتمال فروش ۸۵ میلیونی در افتتاحیه «درون بیرون۲»/ حل مشکلات پیکسار
- رابطهی مرموز کمپانی انیمیشنسازی با آقای نویسنده/ نگاهی نو به انیمیشن «روح»، با گریزی به دو کتاب «سفر روح» و «سرگذشت روح»
- رکورد تاریخی انیمیشن دیزنی در ۲۴ ساعت
- اعتراض و اعتصاب کارمندان دیزنیلند پاریس
- نامزدهای جوایز آنی معرفی شدند/ نتفلیکس در صدر
- «قرمز شدن»؛ فرصتی برای گفتگوهای سازنده درباره تغییرات بلوغ
- برونوی درونت را ساکت کن!/ نگاهی به انیمیشن «لوکا»
- انسان ماشینی است با قدرت تخیل و میل به آگاهی و اختیار!
- نسخه غیرقانونی «لوکا» در چین، فروش محصول پیکسار را کاهش داد
- معرفی برگزیدگان «جوایز آنی»/ بیشترین جایزه به «روح» و «هادیان گرگ» رسید
- معرفی نامزدهای جوایز بهترین انیمیشنهای سال/ پیکسار موفقترین سازنده انیمیشن
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





