انیمیشن جدید پیکسار اولین فیلم سال ۲۰۲۴ شد که به فروش یک میلیارد دلاری در گیشههای جهانی رسید.
به گزارش سینماسینما، «درون بیرون ۲» محصول جدید دیزنی و پیکسار با شادی و اضطرابی که به ذهن رایلی نوجوان بازگردانده، موفق شد تا بدون ایجاد جو اضطراب، خوب بفروشد.
این انیمیشن با صدای امی پولر در نقش شادی و مایا هاوک در نقش اضطراب، فیلمی پر از احساسات و اولین فیلم سال است که در گیشههای جهانی به فروش میلیاردی رسیده است.
پس از ۱۹ روز اکران، دنباله «درون بیرون» ۴۶۹.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۴۵.۵ میلیون دلار در سطح بینالمللی فروخته و مجموع فروش جهانی خود را به ۱.۰۱۵ میلیارد دلار رسانده است. پیش از این تنها ۱۰ فیلم انیمیشنی به کلوپ میلیاردیها پیوسته بودند که ۸ عنوان آنها متعلق به دیزنی هستند. البته این عنوان سریعترین انیمیشنی شد که به این جایگاه رسید.
این فیلم که از ۱۴ ژوئن وارد سینماها شد، با فروش ۱۵۱ میلیون دلاری فراتر از انتظارها ظاهر شد و حتی از «تلماسه ۲» که با فروش ۷۱۱ میلیون دلار پرفروشترین فیلم سال تا به اینجا بود و بزرگترین افتتاحیه سال را به نام خود کرده بود، پیشی گرفت. همچنین این فیلم نخستین فیلم پس از «باربی» تابستان گذشته با افتتاحیه ۱۶۲ میلیون دلاری است که کارش را با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار آغاز کرد. «درون بیرون ۲» اکنون برای سومین آخر هفته همچنان در راس گیشهها جای دارد.
این موفقیت یک مظهر دلگرمی برای سینمادارها و همچنین یک پیروزی برای پیکسار محسوب میشود که در سالهای اخیر چندان فروش خوبی نداشته است. پیت داکتر مدیر پیکسار که کارگردانی فیلم «درون بیرون» سال ۲۰۱۵ را بر عهده داشت، معتقد است دوران کووید که موجب شد تماشاگران برای تماشای فیلمها در خانه بمانند، عاملی بود که فیلمهای«لایت یر» و «E» در سال ۲۰۲۳ فروش کمتری را تجربه کردند.
چندین عامل موجب موفقیت «درون بیرون» شده که موفقیت فیلم اصلی در سال ۲۰۱۵ با فروش ۸۵۹ میلیون دلاری و تبلیغات شفاهی خیره کننده از جمله آنهاست. فیلم جدید تقریباً ۱۰ سال پس از ماجراجویی فیلم نخست که درباره احساسات درونی – از جمله شادی (امی پولر)، غم (فیلیس اسمیت) و خشم (لوییس بلک) – دختر جوانی به نام رایلی بود، روی پرده بزرگ رفته است. دنباله این فیلم اولین تجربه کارگرانی کلسی مان و درباره رایلی نوجوان است که احساسات جدیدی شامل اضطراب (مایا هاوک)، حسادت (آیو ادبیری)، خجالت (پل والتر هاوزر) و نوستالژی (ژون اسکوئیب) را در یک کمپ هاکی تابستانی کشف میکند.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- «من نفرتانگیز ۴» با فروش ۲۳۰ میلیون دلاری آغاز به کار کرد/ حکمرانی انیمیشنها بر سینماها
- احتمال فروش ۸۵ میلیونی در افتتاحیه «درون بیرون۲»/ حل مشکلات پیکسار
- رابطهی مرموز کمپانی انیمیشنسازی با آقای نویسنده/ نگاهی نو به انیمیشن «روح»، با گریزی به دو کتاب «سفر روح» و «سرگذشت روح»
- رکورد تاریخی انیمیشن دیزنی در ۲۴ ساعت
- اعتراض و اعتصاب کارمندان دیزنیلند پاریس
- نامزدهای جوایز آنی معرفی شدند/ نتفلیکس در صدر
- «قرمز شدن»؛ فرصتی برای گفتگوهای سازنده درباره تغییرات بلوغ
- برونوی درونت را ساکت کن!/ نگاهی به انیمیشن «لوکا»
- انسان ماشینی است با قدرت تخیل و میل به آگاهی و اختیار!
- نسخه غیرقانونی «لوکا» در چین، فروش محصول پیکسار را کاهش داد
- معرفی برگزیدگان «جوایز آنی»/ بیشترین جایزه به «روح» و «هادیان گرگ» رسید
- معرفی نامزدهای جوایز بهترین انیمیشنهای سال/ پیکسار موفقترین سازنده انیمیشن
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





