برندن فریزر بازیگر فیلم «نهنگ» دارن آرنوفسکی در جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۲ تجلیل میشود.
به گزارش سینماسینما، برندن فریزر با دریافت جایزه «تجلیل برای اجرا» برای نقشی که در فیلم «نهنگ» ایفا کرده در جشنواره فیلم تورنتوی امسال تجلیل میشود.
کامرون بیلی مدیرعامل این جشنواره از بازی برندن فریزر شهروند سابق تورنتو به عنوان نمایشی با عمق، قدرت و ظرافت خیرهکننده یاد کرد و گفت این بازیگر هم در نقشهای اکشن دیده شده و هم کمدی رمانتیک.
«نهنگ» ساخته دارن آرونوفسکی داستان یک معلم انگلیسی گوشهگیر را تصویر کرده که به شدت چاق است و تلاش دارد تا برای رسیدن به آرامش و رستگاری با دختر نوجوانش که از او جدا شده ارتباط برقرار کند.
این فیلم برمبنای نمایشنامه تحسین شده ساموئل دی.هانتر ساخته شده و سادی سینک، هونگ چائو، تای سیمکینز و سامانتا مورتون دیگر بازیگرانش هستند.
برَندِن فرِیزر ۵۳ ساله بازیگر آمریکایی-کانادایی فیلمهایی چون سهگانه «مومیایی»، «جورج جنگل»، «مسحور»، «سفر به مرکز زمین»، «خدایان و هیولاها» و «تصادف» است. وی برای بازی در فیلم «نهنگ» به شدت افزایش وزن پیدا کرده تا بتواند در نقش این شخصیت ۳۰۰ کیلویی ظاهر شود.
وی به تازگی در فیلم «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی نیز در نقش یک وکیل جلوی دوربین رفته است.
جایزه تجلیل از یک بازیگر جشنواره تورنتو سال ۲۰۲۱ به جسیکا چستین و بندیکت کامبربچ و سال ۲۰۲۰ به کیت وینسلت و سر آنتونی هاپکینز و سال ۲۰۱۹ به واکین فینیکس و مریل استریپ اهدا شد.
جشنواره فیلم تورنتو پیشتر اعلام کرده بود امسال در بخش کارگردانی از سم مندس تجلیل میکند.
چهل و هفتمین دوره جشنواره تورنتو امسال از ۸ تا ۱۸ سپتامبر (۱۷ تا ۲۷ شهریور) برگزار میشود و جشن اهدای جوایز خود را ۱۱ سپتامبر برگزار میکند.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برندن فریزر و ریچل وایس و یک ماجراجویی تازه در دنیای مومیایی
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- مرگ رابطههای ناکام کننده؛ چرا نهنگها خودکشی میکنند؟/ نگاهی به فیلم «نهنگ»
- در مسیر سقوط/ نگاهی به فیلم «نهنگ»
- دنیای پارادوکسیکال و غمبار چارلی/ نگاهی به فیلم «نهنگ»
- برگزیدگان اسکار معرفی شدند/ درخشش «همه چیز همه جا به یکباره»
- دنیای درون هیولا/ نگاهی به فیلم «نهنگ»
- «همهچیز همه جا یکباره» جوایز انجمن بازیگران آمریکا را درو کرد
- ۳۰۱ فیلم بلند واجد شرایط اسکار شدند/ «خرس نیست» پناهی در لیست
- بازیگر «نهنگ» از «پالم اسپرینگز ۲۰۲۳» جایزه میگیرد
- همکاری برد پیت و آرونوفسکی در یک فیلم/ «ببر» در کن ارائه میشود
- بازیگر جدید فیلم اسکورسیزی معرفی شد/ برندن فریزر در نقش وکیل
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





