کارگردان فرانسوی در جشنواره فیلم ونیز گفت به «داگمن» به عنوان بازگشتی به سینما نگاه نمیکند و در فکر ساخت یک فیلم فضایی ۲۰۰ میلیون دلاری است.
به گزارش سینماسینما، یکی از فیلمهای ونیز ۲۰۲۳ که شاید بیشتر از دیگر فیلمها در انتظار واکنش منتقدان بود، «داگمن» ساخته لوک بسون است که از سوی مطبوعات برچسب بازگشت کارگردان به سینما را خورده است.
این فیلم درامی تاریک با بازی کیلب لندری جونز و اولین فیلمی است که بسون پس از ساخت «انا» در سال ۲۰۱۹ کارگردانی کرده و در عین حال نخستین فیلم وی پس از اتهام آزار فیزیکی بود که در نهایت در دادگاه به رفع اتهام از وی انجامید.
وی با اشاره به این که رسیدن به ۶۰ سالگی سخت است چون هیچ وقت نمیدانی چقدر حرف برای گفتن داری، افزود: من خوبم و فیلمهای دیگری میسازم.
«داگمن» شاید جنبههایی از کمدی یا اکشن فیلمهای قبلی بسون را داشته باشد اما منتقدان معتقدند موضوع فیلم، آن را به قلمروهای تیرهتری میبرد و خود او معتقد است این نتیجه بزرگ شدن به عنوان یک فیلمساز است. وی یادآوری میکند که نخستین فیلمش را وقتی ساخت که ۱۹ ساله بود و حالا ۶۳ ساله است. او میگوید ۵۰ سال زندگی و فیلمسازی شاید به او توان بیشتری بدهد تا راحتتر بتواند آنچه را میخواهد ابراز کند.
بسون بیان کرد که به اظهارنظرها اهمیتی نمیدهد و جشنواره ونیز امسال را خیلی خوب میداند و آنجاست تا نقاشی کند چون یک نقاش است.
این فیلم شب پیش در ونیز نمایش داده شد و اقبال زیادی هم دید و حتی ۲ خبرنگار که تحت تاثیر فیلم واقع شده بودند هنگام پرسش به گریه افتادند. همه اینها نشان داد مخاطبان وی مشتاق دیدن فیلمهای بیشتری از او هستند.
بسون همچنین تاکید کرد به ساخت یک فیلم فضایی با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری فکر میکند.
منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دراکولا: یک داستان عاشقانه»؛ جنگ، سدی در برابر عشق
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- یک فیلم ایرانی به بخش روزهای مولفین جشنواره ونیز راه یافت
- نویسنده مراکشی رئیس افتخاری بخش روزهای مؤلفین جشنواره ونیز شد
- فیلم کوتاه «نیمهباز، نیمهبسته» به بخش افقهای جشنواره ونیز راه یافت
- فیلمهای بخش کلاسیکهای ونیز معرفی شدند/ به یاد دسیکا و ماسترویانی
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- مارکو مولر مدیر هنری یک جشنواره ایتالیایی شد
- «دراکولا»، این بار از زاویه دوربین لوک بسون
- معرفی برندگان جشنواره ونیز/ شیر طلا به «بیچارگان» رسید
- آخرین فیلم بخش مسابقه جشنواره ونیز؛ متفاوت، معقول و جذاب
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





