کارگردان فرانسوی در جشنواره فیلم ونیز گفت به «داگمن» به عنوان بازگشتی به سینما نگاه نمیکند و در فکر ساخت یک فیلم فضایی ۲۰۰ میلیون دلاری است.
به گزارش سینماسینما، یکی از فیلمهای ونیز ۲۰۲۳ که شاید بیشتر از دیگر فیلمها در انتظار واکنش منتقدان بود، «داگمن» ساخته لوک بسون است که از سوی مطبوعات برچسب بازگشت کارگردان به سینما را خورده است.
این فیلم درامی تاریک با بازی کیلب لندری جونز و اولین فیلمی است که بسون پس از ساخت «انا» در سال ۲۰۱۹ کارگردانی کرده و در عین حال نخستین فیلم وی پس از اتهام آزار فیزیکی بود که در نهایت در دادگاه به رفع اتهام از وی انجامید.
وی با اشاره به این که رسیدن به ۶۰ سالگی سخت است چون هیچ وقت نمیدانی چقدر حرف برای گفتن داری، افزود: من خوبم و فیلمهای دیگری میسازم.
«داگمن» شاید جنبههایی از کمدی یا اکشن فیلمهای قبلی بسون را داشته باشد اما منتقدان معتقدند موضوع فیلم، آن را به قلمروهای تیرهتری میبرد و خود او معتقد است این نتیجه بزرگ شدن به عنوان یک فیلمساز است. وی یادآوری میکند که نخستین فیلمش را وقتی ساخت که ۱۹ ساله بود و حالا ۶۳ ساله است. او میگوید ۵۰ سال زندگی و فیلمسازی شاید به او توان بیشتری بدهد تا راحتتر بتواند آنچه را میخواهد ابراز کند.
بسون بیان کرد که به اظهارنظرها اهمیتی نمیدهد و جشنواره ونیز امسال را خیلی خوب میداند و آنجاست تا نقاشی کند چون یک نقاش است.
این فیلم شب پیش در ونیز نمایش داده شد و اقبال زیادی هم دید و حتی ۲ خبرنگار که تحت تاثیر فیلم واقع شده بودند هنگام پرسش به گریه افتادند. همه اینها نشان داد مخاطبان وی مشتاق دیدن فیلمهای بیشتری از او هستند.
بسون همچنین تاکید کرد به ساخت یک فیلم فضایی با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری فکر میکند.
منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دراکولا: یک داستان عاشقانه»؛ جنگ، سدی در برابر عشق
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- یک فیلم ایرانی به بخش روزهای مولفین جشنواره ونیز راه یافت
- نویسنده مراکشی رئیس افتخاری بخش روزهای مؤلفین جشنواره ونیز شد
- فیلم کوتاه «نیمهباز، نیمهبسته» به بخش افقهای جشنواره ونیز راه یافت
- فیلمهای بخش کلاسیکهای ونیز معرفی شدند/ به یاد دسیکا و ماسترویانی
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- مارکو مولر مدیر هنری یک جشنواره ایتالیایی شد
- «دراکولا»، این بار از زاویه دوربین لوک بسون
- معرفی برندگان جشنواره ونیز/ شیر طلا به «بیچارگان» رسید
- آخرین فیلم بخش مسابقه جشنواره ونیز؛ متفاوت، معقول و جذاب
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





