ا
لیور استون میگوید «شرور» بهترین فیلم سال ۲۰۲۴ است.
به گزارش سینماسینما، اولیور استون فیلم «شرور» جان ام. چو را به عنوان بهترین فیلمی که امسال دیده خواند. سازنده فیلمهایی چون «جوخه» و «جی.اف.کی» مثل این که واقعا عاشق این فانتزی موزیکال شده است.
این کارگردان نوشت که عاشق حساسیت و هوش فیلم شده است. او از چو به عنوان یک «فیلمساز هولناک» یاد کرد و افزود: شگفتانگیز است که او این کار را با یک استودیوی هالیوودی انجام داده است.
وی همچنین از ۲ بازیگر نقشهای اصلی هم تمجید کرد و گفت: من این ۲ بازیگر را نمیشناختم، اما چه شگفتانگیز است که بازیهای هر دوی آنها را تازه و متفاوت میبینم. آریانا گرانده با چشمان درخشانش یک شگفتی است و در تعجبم که چطور کسی توانست چنین موجود افسانهای دلپذیری را خلق کند! و سینتیا اریوو، جادوگر شیطانی شهر اُز هم با عمق و هوشی که نشان میدهد، بسیار تکان دهنده است!
پیش از این استیون اسپیلبرگ، جورج لوکاس و آدام مککی نیز از «شرور» تمجید کردند. مککی تا آنجا پیش رفت که گفت «شرور» آنقدر رادیکال است که اگر چند سال آینده اکرانش ممنوع شود، تعجب نخواهد کرد.
داستان فیلم «شرور» در سرزمین اُز و پیش از رویدادهای «جادوگر شهر اُز» جریان دارد، و الفابا جادوگر خبیث آینده غرب و رابطه دوستیاش با گلیندا، گلیندای خوبِ آینده را در مرکز داستان دارد.
«شرور» از سوی انستیتو فیلم آمریکا به عنوان یکی از بهترینهای سال ۲۰۲۴ معرفی و برنده جایزه بهترین فیلم در هیئت ملی بازبینی شد. این فیلم ۴ نامزدی در هشتاد و دومین مراسم گلدن گلوب کسب کرد که نامزدی برای بهترین فیلم موزیکال یا کمدی از جمله آنهاست. قرار است «شرور: بخش دوم» ۲۱ نوامبر ۲۰۲۵ اکران شود.
الیور استون همچنین از فیلم «یک ناشناخته پیچیده» تمجید کرد و گفت از فیلمهایی است که به طور مبهم با آنها آشناست و بازی تیموتی شالامه در نقش باب دیلن را ستود و گفت بازی او دوست داشتنی و پر از احساس است.
وی از «بروتالیست» و «آنورا» هم تمجید کرد، اما از آنها اشکالاتی گرفت و افزود: خوشحالم که خوشحالی خود را برای مجموعهای از فیلمهایی که به تازگی دیدهام با شما به اشتراک میگذارم. فیلمسازان خیلی خوب و خوب! و من هنوز همه فیلمها را ندیدهام، بنابراین از فیلم هایی که از آنها نام نبردم عذرخواهی میکنم.
این کارگردان در جمع بندی پایان سال ۲۰۲۴ از سفر خود در میان فیلمها چنین نوشت: وقتی فیلمهایی از این دست را میبینم، دلم میخواهد به ۳۰ سالگی برگردم و دوباره فیلم بسازم. آنها به من انگیزه میدهند و تمام قوانینی را که در آن زمان مانع ما میشد، همه «نههایی» که با آن مواجه بودیم را زیر پا میگذارند. این یک دوره کاملاً جدید است. به جز «شرور»، فکر نمیکنم هیچ یک از این فیلمها را نهادی هالیوودی ساخته یا توزیع کرده باشد. به همین دلیل است که سینما همه چیز را به چالش میکشد و ایدههای جدید را به طور مداوم با تکنیکهای جدید تولید و بازسازی میکند. اما در میان همه اینها، همچنان قدرشناس فیلمهای قدیمی هم باشیم. بسیاری از آنها فراموش شدهاند. به جای سرزنش هالیوود، باید آن را به عنوان موزه گنجینه برای یک قرن تاریخ جمعی خود گردآوریم.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از ۱۰ سال؛ الیور استون فیلم داستانی میسازد
- اعلام برندگان جوایز انتخاب منتقدان؛ «آنورا» بهترین فیلم ۲۰۲۵ شد
- برای دریافت اسکار ۲۰۲۵؛ انجمن نویسندگان نامزدهای بهترین فیلمنامه را معرفی کرد
- معرفی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ نامزدی بازیگر فیلم علی عباسی/ پیشتازی «شرور» و «شوگان»
- معرفی برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۵؛ پیشتازی «امیلیا پرز» با ۴ جایزه/ بردی کوربت بهترین کارگردان شد
- تاریخسازی محصول یونیورسال/ «شرور»؛ پرفروشترین فیلم اقتباسی از نمایشهای تئاتر برادوی
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- فروش «گلادیاتور» به ۲۲۰ میلیون دلار رسید/ «شرور» در هفته اول اکران صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- عذرخواهی الیور استون از سازندگان «باربی»
- فوت بازیگر فیلم «نجات سرباز رایان»/ تام سایزمور درگذشت
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- الیور استون واکسن روسی زد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





