الیور استون میگوید «شرور» بهترین فیلم سال ۲۰۲۴ است.
به گزارش سینماسینما، اولیور استون فیلم «شرور» جان ام. چو را به عنوان بهترین فیلمی که امسال دیده خواند. سازنده فیلمهایی چون «جوخه» و «جی.اف.کی» مثل این که واقعا عاشق این فانتزی موزیکال شده است.
این کارگردان نوشت که عاشق حساسیت و هوش فیلم شده است. او از چو به عنوان یک «فیلمساز هولناک» یاد کرد و افزود: شگفتانگیز است که او این کار را با یک استودیوی هالیوودی انجام داده است.
وی همچنین از ۲ بازیگر نقشهای اصلی هم تمجید کرد و گفت: من این ۲ بازیگر را نمیشناختم، اما چه شگفتانگیز است که بازیهای هر دوی آنها را تازه و متفاوت میبینم. آریانا گرانده با چشمان درخشانش یک شگفتی است و در تعجبم که چطور کسی توانست چنین موجود افسانهای دلپذیری را خلق کند! و سینتیا اریوو، جادوگر شیطانی شهر اُز هم با عمق و هوشی که نشان میدهد، بسیار تکان دهنده است!
پیش از این استیون اسپیلبرگ، جورج لوکاس و آدام مککی نیز از «شرور» تمجید کردند. مککی تا آنجا پیش رفت که گفت «شرور» آنقدر رادیکال است که اگر چند سال آینده اکرانش ممنوع شود، تعجب نخواهد کرد.
داستان فیلم «شرور» در سرزمین اُز و پیش از رویدادهای «جادوگر شهر اُز» جریان دارد، و الفابا جادوگر خبیث آینده غرب و رابطه دوستیاش با گلیندا، گلیندای خوبِ آینده را در مرکز داستان دارد.
«شرور» از سوی انستیتو فیلم آمریکا به عنوان یکی از بهترینهای سال ۲۰۲۴ معرفی و برنده جایزه بهترین فیلم در هیئت ملی بازبینی شد. این فیلم ۴ نامزدی در هشتاد و دومین مراسم گلدن گلوب کسب کرد که نامزدی برای بهترین فیلم موزیکال یا کمدی از جمله آنهاست. قرار است «شرور: بخش دوم» ۲۱ نوامبر ۲۰۲۵ اکران شود.
الیور استون همچنین از فیلم «یک ناشناخته پیچیده» تمجید کرد و گفت از فیلمهایی است که به طور مبهم با آنها آشناست و بازی تیموتی شالامه در نقش باب دیلن را ستود و گفت بازی او دوست داشتنی و پر از احساس است.
وی از «بروتالیست» و «آنورا» هم تمجید کرد، اما از آنها اشکالاتی گرفت و افزود: خوشحالم که خوشحالی خود را برای مجموعهای از فیلمهایی که به تازگی دیدهام با شما به اشتراک میگذارم. فیلمسازان خیلی خوب و خوب! و من هنوز همه فیلمها را ندیدهام، بنابراین از فیلم هایی که از آنها نام نبردم عذرخواهی میکنم.
این کارگردان در جمع بندی پایان سال ۲۰۲۴ از سفر خود در میان فیلمها چنین نوشت: وقتی فیلمهایی از این دست را میبینم، دلم میخواهد به ۳۰ سالگی برگردم و دوباره فیلم بسازم. آنها به من انگیزه میدهند و تمام قوانینی را که در آن زمان مانع ما میشد، همه «نههایی» که با آن مواجه بودیم را زیر پا میگذارند. این یک دوره کاملاً جدید است. به جز «شرور»، فکر نمیکنم هیچ یک از این فیلمها را نهادی هالیوودی ساخته یا توزیع کرده باشد. به همین دلیل است که سینما همه چیز را به چالش میکشد و ایدههای جدید را به طور مداوم با تکنیکهای جدید تولید و بازسازی میکند. اما در میان همه اینها، همچنان قدرشناس فیلمهای قدیمی هم باشیم. بسیاری از آنها فراموش شدهاند. به جای سرزنش هالیوود، باید آن را به عنوان موزه گنجینه برای یک قرن تاریخ جمعی خود گردآوریم.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برای دریافت اسکار ۲۰۲۵؛ انجمن نویسندگان نامزدهای بهترین فیلمنامه را معرفی کرد
- معرفی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ نامزدی بازیگر فیلم علی عباسی/ پیشتازی «شرور» و «شوگان»
- معرفی برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۵؛ پیشتازی «امیلیا پرز» با ۴ جایزه/ بردی کوربت بهترین کارگردان شد
- تاریخسازی محصول یونیورسال/ «شرور»؛ پرفروشترین فیلم اقتباسی از نمایشهای تئاتر برادوی
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- فروش «گلادیاتور» به ۲۲۰ میلیون دلار رسید/ «شرور» در هفته اول اکران صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- عذرخواهی الیور استون از سازندگان «باربی»
- فوت بازیگر فیلم «نجات سرباز رایان»/ تام سایزمور درگذشت
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- الیور استون واکسن روسی زد
- الیور استون دیگر فیلم نمیسازد
- فرمانآرا: برگمان و الیور استون مرا تحت تاثیر قراردادهاند
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت