رابرت دنیرو و جین رزنتال که ایجادکنندگان جشنواره فیلم ترایبکا هستند از جشنواره امسال به عنوان یکی از عوامل بازگشت نیویورک به زندگی پس از کووید ۱۹ یاد کردند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، پس از وقفهای که شیوع کرونا در برگزاری جشنواره ترایبکا به صورت فیزیکی ایجاد کرد، این جشنواره امسال بازگشته است و میزبان نشستها، پنلها و برنامههای متنوع نمایش فیلم در قلب شهر نیویورک است.
دوره امسال این جشنواره که از ۹ ژوئن (امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد) تا ۲۰ ژوئن برگزار میشود، در بیستمین دوره برگزاریاش واژه فیلم را از نام خود حذف کرده است.
این دوره کمی با دورههای قبلی متفاوت است و دلیل آن هم این است که شهر به آرامی دارد از ماهها فاصله اجتماعی و ایجاد محدودیتهای شدید، به زندگی عادی بازمیگردد. این جشنواره امسال قصد دارد تا در ۵ منطقه نیویورک و به صورت برگزاری در فضاهای باز کار خود را دنبال کند.
جین رزنتال از بنیانگذاران این جشنواره در این باره گفت: اهمیت این جشنواره برای اقتصاد محلی بسیار زیاد است و در حالی که اقتصاد از بیرونقی رنج میبرد و سطح بیکاری بالاست و میزان گردشگری پایین آمده است، برپایی این جشنواره در سطح شهر نیویورک میتواند امری مثبت برای اقتصاد شهر هم باشد.
وی همچنین از جشنواره امسال به عنوان اولین تجربه برگزاری یک جشنواره بزرگ به صورت حضوری در آمریکا در دوره پس از شیوع کرونا یاد کرد؛ ویروسی که همه چیز را به هم ریخت و ایجاد تجربههای مشترک را غیرممکن ساخت.
وی تاکید کرد که حذف واژه فیلم از جشنواره ترایبکا به این معناست که این جشنواره فقط مختص فیلم نیست و اکنون از پادکست گرفته تا بازیهای متنوع و واقعیت مجازی بخشی از ماهیت آن را تشکیل میدهند.
دنیرو نیز هدف جشنواره در این دوره را با زمان تاسیس آن، که پس از رویداد ۱۱ سپتامبر بود تا هراس ایجاد شده از رویداد را در دل مردم کم کند مقایسه کرد و گفت امروز هم ماموریت ما مشابه همان زمان است و از همان سنت پیروی میکنیم.
وی یادآوری کرد: سال پیش ما یک جشنواره مجازی برگزار کردیم که به دلیل اوضاع بد آن مقطع بود، اما امسال از آن فضا بیرون میآییم و قدم بعدی خود را برمیداریم.
در حالی که کرونا ساخت بخشی از فیلمهای سال ۲۰۲۰ را متوقف کرد اما رزنتال گفت که بیشتر فیلمهایی که در جشنواره امسال به نمایش درمیآیند فیلمهایی هستند که پیش از پاندمی تکمیل شدهاند و از زمان محدودیتها برای مراحل پس از تولید استفاده کردند.
امسال در حالی که شماری از استادان سینما از جمله استیون سودربرگ در این جشنواره حضور دارند، اما مستندها هم همچنان از نقاط تاکید این جشنواره هستند و فیلمهایی درباره آنتونی بوردین فقید سرآشپز سرشناس و لئونارد برنشتاین آهنگساز برجسته در فهرست فیلمهای حاضر جای دارند.
رزنتال تاکید کرد که این دوره یکی از قویترین برنامههای این جشنواره خواهد بود. وی افزود: احتمالاً فیلمهای بیشتری در این دوره خواهیم فروخت.
وی اظهار کرد که این دوره بیش از همیشه بر تنوع و شمول بیشتر تاکید دارد.
وی ادامه داد: سعی کردهایم تا خالقان سیاهپوست را در همه بخشها از جمله بازی و پادکست مورد توجه بیشتر قرار دهیم.
هر ۲ بنیانگذار این جشنواره بر این باور هستند که جشنواره امسال این ظرفیت را دارد که یکی از بهترین دورههای جشنواره تاکنون شود و پس از یک سال فاصلهگیری اجتماعی از مهمانان خود استقبال کند.
دنیرو در پایان عنوان کرد: از اینکه میبینم اوضاع تا این حد به وضعیت عادی نزدیک شده هیجانزده هستم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیست و سومین جشنواره آلیس در شهر؛ اهدای نشان افتخار شهر رم به رابرت دنیرو/ حضور فیلم سینمایی «رها» در بخش اصلی
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- نخل طلای افتخاری به رابرت دنیرو سپرده میشود
- ساخت دنباله دیگری از فیلم پرفروش سال ۲۰۰۰/ رابرت دنیرو و بن استیلر در قسمت جدید «ملاقات با والدین»
- رابرت دنیرو: دلقکها را تا زمانی که به دیکتاتورهای شرور تبدیل شوند، جدی نمیگیریم!
- فرهادی داور جشنواره ترایبکا شد
- کشتار سرخ، در سرزمین طلای سیاه/ «قاتلان ماه گل»، روایتی تلخ از کشتار بومیان اوسیج در سالهای وحشت
- ترایبکا ۲۰۲۳ برگزیدگانش را شناخت/ گرامیداشت اولین کارگردانی دنیرو
- اعتصاب نویسندگان سریال دنیرو را تعطیل کرد
- صاحب فرزند شدن آل پاچینو در ۸۳ سالگی/ تفاوت سنی فرزندان رابرت دنیرو ۵۱ سال شد
- در کنفرانس مطبوعاتی کن؛ اسکورسیزی از آزادی بیان دفاع کرد/ دنیرو ترامپ را دیوانه خواند
- روایتی علیه فراموشی/ دربارهی فیلم «قاتلان ماه کامل»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





