رابرت دنیرو و جین رزنتال که ایجادکنندگان جشنواره فیلم ترایبکا هستند از جشنواره امسال به عنوان یکی از عوامل بازگشت نیویورک به زندگی پس از کووید ۱۹ یاد کردند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، پس از وقفهای که شیوع کرونا در برگزاری جشنواره ترایبکا به صورت فیزیکی ایجاد کرد، این جشنواره امسال بازگشته است و میزبان نشستها، پنلها و برنامههای متنوع نمایش فیلم در قلب شهر نیویورک است.
دوره امسال این جشنواره که از ۹ ژوئن (امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد) تا ۲۰ ژوئن برگزار میشود، در بیستمین دوره برگزاریاش واژه فیلم را از نام خود حذف کرده است.
این دوره کمی با دورههای قبلی متفاوت است و دلیل آن هم این است که شهر به آرامی دارد از ماهها فاصله اجتماعی و ایجاد محدودیتهای شدید، به زندگی عادی بازمیگردد. این جشنواره امسال قصد دارد تا در ۵ منطقه نیویورک و به صورت برگزاری در فضاهای باز کار خود را دنبال کند.
جین رزنتال از بنیانگذاران این جشنواره در این باره گفت: اهمیت این جشنواره برای اقتصاد محلی بسیار زیاد است و در حالی که اقتصاد از بیرونقی رنج میبرد و سطح بیکاری بالاست و میزان گردشگری پایین آمده است، برپایی این جشنواره در سطح شهر نیویورک میتواند امری مثبت برای اقتصاد شهر هم باشد.
وی همچنین از جشنواره امسال به عنوان اولین تجربه برگزاری یک جشنواره بزرگ به صورت حضوری در آمریکا در دوره پس از شیوع کرونا یاد کرد؛ ویروسی که همه چیز را به هم ریخت و ایجاد تجربههای مشترک را غیرممکن ساخت.
وی تاکید کرد که حذف واژه فیلم از جشنواره ترایبکا به این معناست که این جشنواره فقط مختص فیلم نیست و اکنون از پادکست گرفته تا بازیهای متنوع و واقعیت مجازی بخشی از ماهیت آن را تشکیل میدهند.
دنیرو نیز هدف جشنواره در این دوره را با زمان تاسیس آن، که پس از رویداد ۱۱ سپتامبر بود تا هراس ایجاد شده از رویداد را در دل مردم کم کند مقایسه کرد و گفت امروز هم ماموریت ما مشابه همان زمان است و از همان سنت پیروی میکنیم.
وی یادآوری کرد: سال پیش ما یک جشنواره مجازی برگزار کردیم که به دلیل اوضاع بد آن مقطع بود، اما امسال از آن فضا بیرون میآییم و قدم بعدی خود را برمیداریم.
در حالی که کرونا ساخت بخشی از فیلمهای سال ۲۰۲۰ را متوقف کرد اما رزنتال گفت که بیشتر فیلمهایی که در جشنواره امسال به نمایش درمیآیند فیلمهایی هستند که پیش از پاندمی تکمیل شدهاند و از زمان محدودیتها برای مراحل پس از تولید استفاده کردند.
امسال در حالی که شماری از استادان سینما از جمله استیون سودربرگ در این جشنواره حضور دارند، اما مستندها هم همچنان از نقاط تاکید این جشنواره هستند و فیلمهایی درباره آنتونی بوردین فقید سرآشپز سرشناس و لئونارد برنشتاین آهنگساز برجسته در فهرست فیلمهای حاضر جای دارند.
رزنتال تاکید کرد که این دوره یکی از قویترین برنامههای این جشنواره خواهد بود. وی افزود: احتمالاً فیلمهای بیشتری در این دوره خواهیم فروخت.
وی اظهار کرد که این دوره بیش از همیشه بر تنوع و شمول بیشتر تاکید دارد.
وی ادامه داد: سعی کردهایم تا خالقان سیاهپوست را در همه بخشها از جمله بازی و پادکست مورد توجه بیشتر قرار دهیم.
هر ۲ بنیانگذار این جشنواره بر این باور هستند که جشنواره امسال این ظرفیت را دارد که یکی از بهترین دورههای جشنواره تاکنون شود و پس از یک سال فاصلهگیری اجتماعی از مهمانان خود استقبال کند.
دنیرو در پایان عنوان کرد: از اینکه میبینم اوضاع تا این حد به وضعیت عادی نزدیک شده هیجانزده هستم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیست و سومین جشنواره آلیس در شهر؛ اهدای نشان افتخار شهر رم به رابرت دنیرو/ حضور فیلم سینمایی «رها» در بخش اصلی
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- نخل طلای افتخاری به رابرت دنیرو سپرده میشود
- ساخت دنباله دیگری از فیلم پرفروش سال ۲۰۰۰/ رابرت دنیرو و بن استیلر در قسمت جدید «ملاقات با والدین»
- رابرت دنیرو: دلقکها را تا زمانی که به دیکتاتورهای شرور تبدیل شوند، جدی نمیگیریم!
- فرهادی داور جشنواره ترایبکا شد
- کشتار سرخ، در سرزمین طلای سیاه/ «قاتلان ماه گل»، روایتی تلخ از کشتار بومیان اوسیج در سالهای وحشت
- ترایبکا ۲۰۲۳ برگزیدگانش را شناخت/ گرامیداشت اولین کارگردانی دنیرو
- اعتصاب نویسندگان سریال دنیرو را تعطیل کرد
- صاحب فرزند شدن آل پاچینو در ۸۳ سالگی/ تفاوت سنی فرزندان رابرت دنیرو ۵۱ سال شد
- در کنفرانس مطبوعاتی کن؛ اسکورسیزی از آزادی بیان دفاع کرد/ دنیرو ترامپ را دیوانه خواند
- روایتی علیه فراموشی/ دربارهی فیلم «قاتلان ماه کامل»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





