تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۱۹:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192720

«لوپیتا نیونگو» بازیگر و فیلمساز کنیایی-مکزیکی برنده اسکار، ریاست هیات داوران بین المللی جشنواره فیلم برلین را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش سینماسینما، «ماریت ریسنبیک» و «کارلو چاتریان» مدیران جشنواره برلین درباره انتخاب رئیس هیات داوران جشنواره برلین ۲۰۲۴ گفتند: «لوپیتا نیونگو آنچه را که ما در سینما دوست داریم تجسم می‌دهد؛ تطبیق پذیری در پروژه‌های مختلف، مخاطبان مختلف و سازگاری با یک ایده که در شخصیت‌هایش کاملاً قابل تشخیص است، هر چقدر هم که متفاوت به نظر برسند».

«لوپیتا نیونگو» که در فیلم برنده اسکار «۱۲ سال بردگی» نقش آفرینی کرده نیز در واکنش به این انتخاب گفت که عمیقاً برایش افتخار است که به عنوان رئیس هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین فعالیت خواهد کرد و مشتاقانه منتظر جشن گرفتن و تماشای آثار برجسته فیلمسازان از سراسر جهان هستم.

او برای بازی در فیلم «دوازده سال بردگی» ساخته «استیو مک‌کوئین» جایزه اسکار بهترین مکمل زن ، جایزه انجمن بازیگران سینما، جایزه انتخاب منتقدان، جایزه اسپریت و …  را دریافت کرده است.

«نیونگو» اخیرا تهیه کننده اجرایی فیلم سودانی «خداحافظ جولیا» به کارگردانی «محمد کردفانی» نیز بوده که توسط کمیته سینما سودان که در تبعید فعالیت می کند برای رقابت در شاخه فیلم  بین المللی اسکار ۲۰۲۴ انتخاب شده است.

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ ۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ (۲۶ بهمن تا ۶ اسفند) در آلمان برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا به نقل از اسکرین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها