تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۹:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 194680

سینماسینما، پاریس: کارلو شاتریان مدیر هنری جشنواره برلین در مصاحبه‌ای با روزنامه لوموند در رابطه با عوض شدن او بعنوان مدیر جشنواره می‌گوید: «خود مختاری برنامه ریزی من، دیگر ضمانت اجرایی نداشت».

وی آخرین دوره مدیریت خود را امسال طی می کند زیرا وزیر فرهنگ آلمان که انتقادت زیادی به جشنواره داشت برای سال آینده از خانم کلودیا روث که امریکایی الاصل است و مدتی هم مدیر جشنواره لندن بوده، درخواست کرده تا سکان جشنواره برلین را بدست بگیرد. وی مدتی نیز مدیر مدرسه سینمایی لندن بوده است. کارلو شاتریان ایتالیایی، ۵۲ ساله، قبلا روزنامه نگار و نویسنده سینمایی بوده و مدتی نیز به مدیریت جشنواره لوکار انتخاب شده بود. بنا به نوشته بسیاری از منتقدین آلمانی، فرانسوی و غیره، در مدتی که وی مدیر هنری برلین بود، کیفیت این جشنواره عقب گرد کرده بود و مورد انتقادات نسبتا زیادی قرار گرفت که باعث تغییر او شد. منتقد یک روزنامه دیگر فرانسوی سوال می‌کند، حالا که به جای شاتریان، مدیر قبلی جشنواره لندن، را نهاده اند، آیا واقعا بین حرفه ای های سینمای آلمان کسی را پیدا نمی‌کنند، که شایستگی مدیریت جشنواره مهم برلین را داشته باشند و مجبورند از کشورهای دیگر، کسی را انتخاب کنند؟! از سوی دیگر منتقد لوموند، در رابطه با دو جنگ فعلی (اوکراین- روسیه) و (حماس- اسراییل) و بازتاب آنها، در رسانه های جهان، از کارلو شاتریان سوال می‌کند : شما چگونه جشنواره امسال را هدایت می کنید؟ این درگیری ها به فستیوال سینما هم سرایت می‌کند؟ او پاسخ می‌دهد: ما جلسات زیادی برای این منظور در نظر داریم که روزهای ۱۷ تا ۱۹ فوریه برپا خواهد شد. ابل فرارا، اموس گیتای، و همچنین سینماگرانی از فلسطین حضور خواهند داشت. جدا از این، حس می کنم که نسل جدیدی از سینماگران بوجود آمده اند که به مسایل سیاسی علاقمندتر شده اند مثل ماتی دیوپ، و غیره. حال باید دید چه خواهد شد.

در هفتاد وچهارمین جشنواره برلین سینمای ایران در بخش های گوناگون حضور دارد که در بخش مسابقه اصلی، «کیک محبوب من» ساخته صناعی ها و مریم مقدم، در مسابقه قرار دارد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها